Tēma – „Labi sēņu māmiņai”
Datums – 15 . septembris
Dominante – runa
Pakārtotie darbības veidi – daba , veidošana
Mērķis – Izziņas rosināšana par rudens dabas veltēm – sēnēm.
Uzdevumi:
• Sekmēt vārdu krājuma paplašināšanu – lietv. kātiņš, cepurīte, baravika, gailene, mušmire, bērzlape, pūpēdis, prievārdiem – uz, zem, darb.v. – griež, liek, aug.
• Vingrināties veidot vienkāršus teikumus, ja ir dots teikuma priekšmets.
• Attīstīt prasmi klausīties, izprast un atbildēt uz jautājumiem par sēnēm.
• Attīstīt balss stiprumu un runas tempu, vingrināties tos regulēt, runājot „buramos vārdus” lietus izsaukšanai.
• Attīstīt pirkstu sīko muskulatūru, veidojot sēnes no plastilīna un dabas materiāliem.
• Izzināt un pilnveidot bērnu priekšstatus par sēņu daudzveidību, ēdamām un indīgām sēnēm.
Izmantotie materiāli : Rotaļu ezis, plastilīns, sēņu attēli, sēnes, kartons – maketa pamatne, dabas materiāli – ozolzīles, zīļu cepurītes, kastaņi, valriekstu čaumalas, sūnas, koku lapas, zari,
Pašanalīze : Turpinot iepriekšējā dienā aizsākto tēmu un izmantojot jau iepazīto emocionālo tēlu ezi Edi, veiksmīgi izdevās ieinteresēt bērnus, izpētīt eža salasītās sēnes, kas pateicoties vecāku atsaucībai un izpalīdzībai, bija atnestas uz grupiņu. Šo procesu izdevās padarīt vēl interesantāku un saistošāku, izmantojot piemeklētu sižetu no M. Valdberga grāmatas „Sēņu laikā”, ko izmantoju kā eža Eda stāstu par savu sēņošanu. Stāsta laikā sekmīgi izdevās īstenot nodarbībai izvirzītos uzdevumus runai un iepazīstināšanai ar dabu. Rosinot bērnu iztēli un skaitot „Buramos vārdus” lietus izsaukšanai : „Lietus līst un līst un līst/Lietus līst un līst bez mitas/Lietus līst un līst bez mitas/ Lietus līst un nesasitas” izdevās radīt interesi par sēņu labvēlīgiem apstākļiem. Rosināju bērnus mēģināt pašiem uzminēt, kas tās par sēnēm ar kurām, ezis iepazīstināja pelēnu un vabuli. Pēc sēņu izpētes un iepazīšanas veiksmīgi izdevās ieinteresēt izveidot savu sēņu mežu – maketu. Izmantojot plastilīnu un dažādus dabas materiālus kopīgiem spēkiem tapa interesants sēņu mežs, kurā auga gan gailenes, gan bekas, gan mušmires. Pateicoties veiksmīgai sadarbībai ar bērnu vecākiem, grupā izdevās izveidot bagātīgu un daudzveidīgu mācību vidi tēmas izzināšanai. Dienas gaitā bērniem bija iespēja iepazīt un izpētīt ļoti daudz dažādu sēņu – gailenes, baravikas, bērzlapes, pūpēdi. Tāpat izdevās piemeklēt dažādus krāsainus attēlus ar sēnēm.
…