Pašanalīze
Šīs dienas izvirzītos sasniedzamos rezultātus, manuprāt, izdevās sasniegt. Bērniem rotaļnodarbības uzdevumi bija skaidri, vienīgi matemātikas centrā vajadzēja atkārtot uzdevuma nosacījumus. Bērni ir īsti mākslinieki, vienā brīdī man vajadzēja palūgt bērniem pieiet pie citiem, neizmantotiem centriem, jo gribētāju mākslas centrā bija vairāk kā vietas pie galda. Manuprāt pie mākslas centra man vajadzēja padomāt par vēl vienu galdu. Pie degustācijas galda, manuprāt, man vajadzēja dažus augļus sagriezt uz pusēm iepriekš, vienai meitenei radās grūtības, bet protams, es palīdzēju meitenei pie ābola sadalīšanas. Valodas uzdevums bērniem patika, citi bērni varēja sevi pārbaudīt trīs grūtības pakāpēs, un saprast, kur bērniem rodas kļūdas, sarežģījumi, varbūt kādus uzdevumus dot vairāk, lai nostiprinās lasīšanas un rakstīšanas iemaņas.
Pirmsskolā bērns sāk veidot izpratni par valodu un tās uzbūvi, darbojoties ar skaņām, burtiem, vārdiem, teikumiem. Lai iemācītos lasīt un rakstīt, vispirms bērnam jāiemācās saklausīt un pareizi izrunāt skaņas. Iepazīstot skaņām atbilstošos burtus, bērns veido un lasa vārdus, no vārdiem veido tekstus, raksta pazīstamus burtus un vārdus. Bērns lasa un raksta burtus un vārdus savā tempā atbilstoši savām spējām (Pirmsskolas mācību programma, 2019, 8).
Ļoti nozīmīga ir vide, kurā bērni mācas, spēlējas. Grupa telpas ir labi izveidotas, katram centram ir sava vieta, bērni paši sadalās pie kura centra doties.
…