Отчёт по практике
Предпринимательство и право
Бухгалтерия
Prakses atskaite finanšu grāmatvedībā-
Prakses atskaite finanšu grāmatvedībā
Nr. | Название главы | Стр. |
DARBĀ LIETOTO SAĪSINĀJUMU SKAIDROJUMS | 5 | |
IEVADS | 6 | |
1. | UZSKAITES DARBA ORGANIZĀCIJA UZŅĒMUMĀ | 8 |
1.1. | Uzskaites darbinieku pienākumi | 8 |
1.2. | Dokumentu apgrozības plāns vai shēma | 9 |
1.3. | Grāmatvedības darba nolikums un iekšējās kontroles organizācija uzņēmumā | 10 |
1.4. | Attaisnojuma dokumentu un reģistru glabāšanas kārtība uzņēmumā | 10 |
1.5. | Pielietotās grāmatvedības formas apraksts un pielietotie galvenie reģistri | 10 |
1.6. | Pienākumu sadale starp uzņēmuma un grāmatvedības darbiniekiem saimnieciskās uzskaites un iekšējās kontroles jomās | 11 |
2. | KASES OPERĀCIJU UZSKAITE | 12 |
2.1. | Kases orderu sastādīšana un reģistrēšana žurnālā | 12 |
2.2. | Kases grāmatas aizpildīšana un noslēgšana perioda beigās | 12 |
2.3. | Kases dokumentu kontēšana | 13 |
2.4. | Skaidras naudas operāciju deklarēšana | 14 |
2.5. | Kases inventarizācija | 14 |
3. | BANKAS OPERĀCIJU UZSKAITE | 15 |
3.1. | Maksājumu uzdevuma uzrakstīšana | 15 |
3.2. | Iepazīšanās ar čeku grāmatiņu skaidras naudas saņemšanai no bankas konta | 15 |
3.3. | Bankas kontu izrakstu vai pirmdokumentu kontēšana, reģistrēšana | 16 |
4. | PAMATLĪDZEKĻU UZSKAITE | 17 |
4.1. | Pamatlīdzekļu pieņemšanas un izslēgšanas kārtības | 17 |
4.1.1. | Iegāde | 17 |
4.1.2. | Izslēgšana | 18 |
4.2. | Pirmdokumentu kontēšana un reģistrēšana | 18 |
4.2.1. | Saņemts pamatlīdzeklis: | 18 |
4.2.2. | Uzņēmums izveidojis pamatlīdzekli: | 18 |
4.2.3. | Saņemts pamatlīdzeklis uz finansu līzinga noteikumiem: | 19 |
4.2.4. | Aprēķinot nolietojumu pamatlīdzekļiem: | 20 |
4.2.5. | Norakstot pamatlīdzekli: | 20 |
4.3. | Pamatlīdzekļu nolietojuma aprēķini | 21 |
4.4. | Nekustamā īpašuma nodokļa aprēķināšana un deklarēšanas kārtība uzņēmumā | 22 |
4.5. | Finanšu ieguldījumu veidi, to uzskaite | 23 |
5. | DARBA UN DARBA ALGAS UZSKAITE | 24 |
5.1. | Rīkojumu par darbinieku pieņemšanu, atbrīvošanu un citiem notikumiem sastādīšana, uzrakstīšana | 24 |
5.2. | Darba līguma sastādīšana | 24 |
5.3. | Darba algas aprēķina pirmdokumentu sastādīšana | 25 |
5.4. | Atvaļinājuma un slimības naudas aprēķināšana | 25 |
5.4.1. | Atvaļinājuma nauda | 25 |
5.4.2. | Dienas vidējās izpeļņas aprēķins | 26 |
5.4.3. | Slimības nauda | 26 |
5.5. | Algu un maksājumu saraksta sastādīšana, nodokļu un citu ieturējumu no darba ienākumiem aprēķināšana | 27 |
5.6. | Saimniecisko operāciju saistītu ar darba algu un nodokļiem no darba algas, ieturējumiem kontēšanu | 28 |
5.7. | Paziņojumu par algas nodokli un ziņojumu valsts sociālās apdrošināšanas obligātajiem maksājumiem sastādīšana un iesniegšana VID rajona nodāļā | 28 |
6. | KRĀJUMU UZSKAITE UN UZŅĒMUMA NOLIKTAVU SAIMNIECĪBA | 30 |
6.1. | Uzņēmuma esošo krājumu sastāvs, glabāšanas vietu raksturojums un atbilstība noteiktajām prasībām | 30 |
6.2. | Materiāli atbildīgo personu pienākumi | 30 |
6.3. | Uzskaite materiālo vērtību glabāšanas vietās | 31 |
6.4. | Materiāla pārskatu sagatavošana | 31 |
6.5. | Inventarizācija, tās dokumentālā noformēšana | 32 |
6.6. | Pielietojamās novērtēšanas un uzskaites metodes analīze | 33 |
6.6.1. | Krājumu uzskaites metodes | 33 |
6.6.2. | Krājumu novērtēšana, pēc to iegādes | 34 |
6.7. | Mazvērtīgais inventārs | 35 |
7. | PREČU UZSKAITE | 36 |
7.1. | Preču saņemšanas un norakstīšanas uzskaite | 36 |
7.1.1. | preču saņemšana | 36 |
7.1.2. | preču nocenošana | 36 |
7.3. | Noliktavu saimniecības organizācija un uzskaite | 37 |
8. | CITU UZŅĒMUMA LĪDZEKĻU, AVOTU UZSKAITE | 39 |
8.1. | Uzņēmuma debitoru veidi, to uzskaite | 39 |
8.2. | Pašu kapitāls, tā uzskaite | 40 |
8.3. | Uzkrājumu veidi, to uzskaite | 41 |
8.4. | Uzņēmuma kreditoru veidi, to uzskaite | 41 |
9. | IZMAKSU UZSKAITES KĀRTĪBA, REĢISTRI | 43 |
10. | IEŅĒMUMU UZSKAITES KĀRTĪBA, REĢISTRI | 44 |
11. | PAŠIZMAKSU KALKULĀCIJA | 45 |
12. | GADA FINANŠU PĀRSKATA SASTĀDĪŠANA | 47 |
12.1. | Gada pārskata sastādīšanas secība, izmantojamie datu avoti, pielikumi, paskaidrojumi un ziņojumi | 47 |
12.2. | Uzņēmuma ienākuma nodokļa aprēķins un deklarācijas sastādīšana vai sastādīšanas kārtības apskats konkrētajā uzņēmumā | 50 |
13. | NORĒĶINU PAR NODOKĻIEM UZSKAITE, DEKLERĀCIJAS VAI PĀRSKATI | 53 |
13.1. | Nodokļu aprēķināšanas un maksāšanas kārtība, deklarēšana | 53 |
13.1.1. | Norēķini ar budžetu par dabas resursu nodokli | 53 |
13.1.2. | Norēķini ar budžetu par PVN | 53 |
13.1.3. | Akcīzes nodoklis | 54 |
13.1.4. | Nekustamā īpašuma nodoklis | 54 |
13.1.5. | Iedzīvotāju ienākuma nodoklis | 55 |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 57 |
UZSKAITES DARBA ORGANIZĀCIJA UZŅĒMUMĀ
1.1. Uzskaites darbinieku pienākumi
Grāmatveža pienākumi uzņēmumā SIA servis- komercfirmā “KVARCS”:
1. Saņemt dokumentus, kas saistīti ar uzņēmuma darījumiem, kā arī nepieciešamības gadījumā sastādīt iekšējās nozīmes dokumentus par uzņēmuma saimnieciskajiem darījumiem un izziņas, kas nepieciešamas, lai veiktu pilnīgu saimniecisko vai finansiālo procesu atspoguļošanu grāmatvedībā, ja nav attiecīgo ārējās vai citu iekšējās nozīmes pirmdokumentu un to pieļauj pastāvošie normatīvie akti,
2. Pārbaudīt visu saņemto un izrakstīto pirmdokumentu atbilstību. Ja šie dokumenti nav atbilstoši likuma prasībām, tos nekavējoties atgriezt šo dokumentu iesniedzējam, lai tiktu labotas pieļautās kļūdas un neprecizitātes attiecīgajos dokumentos,
3. Uz grāmatvedībā saņemto dokumentu pamata veikt grāmatojumus saskaņā ar uzņēmumā apstiprināto kontu plānu atbilstoši attiecīgā dokumenta ekonomiskajai būtībai manuāli vai grāmatvedības uzskaites datorprogrammā ne vēlāk kā 15.dienu laikā,
4. Sastādīt grāmatvedības kontu apgrozījuma pārskatus katram kalendārajam mēnesim beidzoties līdz nākamā mēneša 15.datumam,
5. Pēc galvenā grāmatveža vai uzņēmuma vadītāja pieprasījuma veikt nepieciešamos aprēķinus, sastādīt nepieciešamos grāmatvedības datu kopsavilkumus, kas nepieciešami atskaišu, deklarāciju un pārskatu sastādīšanai,
6. Aprēķināt darba algas, nodokļu u.c. ieturējumus no darba algām uzņēmumā strādājošajiem par katru mēnesi, veikt ierakstus darbinieku personīgo kontu kartiņās un kartiņās par valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām. Sastādīt algu maksājumu sarakstus, veikt atvaļinājumu, slimības naudas aprēķinus uzņēmumā strādājošajiem. Katru mēnesi sastādīt aprēķinus par katram darbiniekam aprēķināto algu, veiktajiem nodokļu u.c. ieturējumiem no darba algas un saņemamās algas apmēru. Šos aprēķinus izsniegt katram uzņēmuma strādājošajam par katru kalendāro mēnesi līdz algas izmaksas datumam nākamajā mēnesī,
7. Aprēķināt ienākuma nodokli par citām personām izmaksātajām summām, kas saskaņā ar LR likumu „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” apliekamas ar iedzīvotāju ienākuma nodokli,
8. Apkopot nepieciešamos datus statistikas atskaišu sastādīšanai,
9. Sekot līdzi ar norēķiniem ar debitoriem un kreditoriem. Divas reizes mēnesī sastādīt debitoru parādnieku sarakstus, kurus iesniegt uzņēmuma vadībai un tirdzniecības vietā pēc uzņēmuma juridiskās adreses,
10. Saņemt no avansieriem avansa norēķinus, pārbaudīt tiem pievienoto pirmdokumentu atbilstību. Konstatēto kļūdu vai nepilnību, iesniegtajos avansa norēķinu dokumentos, gadījumā nekavējoties atgriezt attiecīgos dokumentus to iesniedzējam labojumu veikšanai. Pēc dokumentu pārbaudes, veikt šo dokumentu uzskaiti uzņēmuma grāmatvedībā,
11. Izdarīt atzīmes uz materiālo vērtību saņemšanas dokumentiem, kas tiek izlietoti uzņēmuma vajadzībām, par to izlietošanu, apliecinot to ar savu parakstu,
12. Sastādīt darba grafikus, veikt tajos izmaiņas, pamatojoties uz uzņēmuma vadītāja rīkojumiem,
13. Rakstīt inventarizāciju sarakstus. Pēc uzņēmuma vadītāja rīkojuma piedalīties inventarizācijās,
14. Veikt citus līdzīga rakstura pienākumus,
15. Veikt citu grāmatvedības darbinieku pienākumus to prombūtnes laikā (atvaļinājuma, slimības, mācību u.tml.),
16. Veikt citus darbus, kas noteikti ar uzņēmuma vadītāja rīkojumu.
…
Šeit ir plaši aprakstīts par dažādām grāmatvedības lietām arī grāmatojumi: Kase, banka, debitori kreditori, nolietojums,pamatlīdzekļi, apgrozāmie līdzekļi. Uzņēmuma darbinieku pienākumi. Darba algu aprēķināšana, ar to saistītie nodokļi. Pašizmaksas rēķināšana. Gada pērskata sastādīšana, dažādu deklerāciju sastādīšana. Nekust. īp. nodoklis, dabas resursu nod.. uttt
- Prakses atskaite finanšu grāmatvedībā
- Prakses atskaite mārketingā
- Prakses atskaite SIA "Empower"
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Prakses atskaite finanšu grāmatvedībā
Отчёт по практике для средней школы42
-
Prakse grāmatvedībā
Отчёт по практике для средней школы18
-
Vidusskolas prakses atskaite
Отчёт по практике для средней школы2
-
Grāmatvedības prakses atskaite
Отчёт по практике для средней школы18
-
Prakses atskaite a/s "Hansabanka"
Отчёт по практике для средней школы8