-
Ražošanas prakses atskaite
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | ||
Ievads | ||
1. | Uzņēmuma raksturojums | |
2. | Normatīvo aktu apskats | |
3. | Piedalīšanās ražošanas tehniskos procesos | |
4. | Ražošanas ietekme uz apkārtējo vidi izpēte | |
Secinājumi un rekomendācijas |
Eiropas Savienības Padome 1996.gada oktobrī pieņēma direktīvu „Par integrēto pieeju piesārņojuma novēršanai un kontrolei” 96/61/EEC(IPNK direktīva), [1] kurā atspoguļojas galvenie Eiropas kopienas vides politikas mērķi un principi – piesārņojuma novēršana, samazināšana, cik vien tas ir iespējams, uzsverot piesārņojuma novēršanu tā izcelsmes vietā un nodrošinot saprātīgu dabas resursu apsaimniekošanu saskaņā ar „piesārņotājs maksā” principu un piesārņojuma novēršanas principu. Direktīvas ieviešanas mērķis ir samazināt un kontrolēt rūpniecības un lauksaimniecības uzņēmumu darbības ietekmi uz vidi, realizējot integrētu pieeju radītā piesārņojuma emisiju gaisā, ūdenī un augsnē novēršanā un kontrolē:
uzņēmuma operatoram un atbildīgajai vides institūcijai jāaplūko uzņēmums un tajā notiekošie procesi kopumā, vienlaikus pievēršot uzmanību tā atrašanās ģeogrāfiskajai vietai;
uzņēmuma darbībā jāievieš labākie pieejamie tehniskie paņēmieni, lai samazinātu emisijas un ražošanas procesā radīto atkritumu daudzumu;
lēmumu pieņemšanā par atļaujas nosacījumiem jāiesaista sabiedrība.
Latvijas Republikā likums „Par piesārņojumu” [3] nodrošina atbilstību IPNK direktīvas prasībām. Ministru kabineta 2002.gada 9.jūlija noteikumi Nr.294 "Kārtība, kādā piesakāmas A, B un C kategorijas piesārņojošās darbības un izsniedzamas atļaujas A un B kategorijas piesārņojošo darbību veikšanai" nosaka integrēto atļauju saturu un to izsniegšanas kārtību [2].…
Piesārņojuma kontroles jomā līdzšinējo vides atļauju sistēmu pakāpeniski nomaina vides atļaujas, kurās tiek izvirzīti nosacījumi vienas iekārtas visām piesārņojošām darbībām. Atļaujas Aun B kategorijas piesārņojošo darbību veikšanai (turpmāk tekstā – integrētās atļaujas) aizstāj citos normatīvajos aktos noteiktās atļaujas piesārņojuma emisijai gaisā, ūdens lietošanai un atkritumu apsaimniekošanai, izņemot atļauju atkritumu pārvadāšanai [1]. Izsniegto vides atļauju nosacījumu kontrole ir viens no galvenajiem vides valsts inspektoru uzdevumiem piesārņojuma samazināšanā un kontrolē. Kontroles procesu var iedalīt divos posmos: • vides inspektori kontrolē uzņēmuma darbības rezultātā radīto piesārņojumu emisijas kopumā. Līdz šim vides inspektori kontrolēja tikai atsevišķas rūpnieciskajā ražošanā izmantotās vielas, vai noteiktas darbības, piemēram, atkritumu apsaimniekošanu. Realizējot integrēto pieeju piesārņojuma novēršanai un kontrolei vides inspektoram jāapgūst plašas zināšanas un iemaņas, no specializācijas vienā jomā, piemēram, gaisa piesārņojuma kontrolē jāpāriet uz piesārņojuma integrēto kontroli. • vides inspektors veic ražošanas tehnoloģiskajos procesos emitētā piesārņojuma kontroli. Uzņēmumā vides inspektors analizē ražošanas procesu no sākuma līdz beigām, tas ir, no tā punkta, kur izejmateriāli nokļūst uzņēmumā, ražošanas vietās līdz punktam, kur tiek saņemta saražotā produkcija un atkritumi [1].
- Kvalifikācijas prakses atskaite SIA "Pondus"
- Prakses atskaite SIA "Ekspreskafē"
- Ražošanas prakses atskaite
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Ražošanas prakses atskaite A/S ”Aldaris”
Отчёт по практике для университета11
-
Ražošanas prakses atskaite tirgvedībā. SIA "Talce"
Отчёт по практике для университета10
-
Grāmatvedības prakses atskaite
Отчёт по практике для университета23
-
Prakses atskaite SIA "Čartera Aģentūra"
Отчёт по практике для университета29
-
Prakses atskaite audita uzņēmumā SIA "KPMG Baltics"
Отчёт по практике для университета31