Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
3,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:308469
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 06.02.2010.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Sekretāres darba vietas organizācija un iekārtojums
Darba vietas organizācija - tā ir pasākumu sistēma darba vietas nodrošināšanai ar darba līdzekļiem un priekšmetiem un to funkcionālai izvietošanai.

Sekretāres darba vietu veido trīs zonas:
Pamata zona, kur atrodas viņas galds ar pierīcēm un nepieciešamo orgtehniku;
Apmeklētāju apkalpošanas zona;
Palīga zona, kur atrodas skapji, kopējamais aparāts, fakss utt.
Sekretāres darba vieta parasti tiek iekārtota vadītāja vai firmas pieņemamajā istabā tādā vietā, no kuras var labi redzēt visus, kas ienāk.

Saskaņā ar spēkā esošajiem normatīviem dienesta telpu platība nedrīkst būt mazāka par 4 m2 uz vienu cilvēku. Pieņemamās istabas, kur atrodas sekretāres darba vieta, kopējai platībai nevajadzētu būt mazākai par 12 - 16 m2.
Lai racionāli organizētu sekretāres darba vietu, ir nepieciešams:
mēbeļu gabarītus un formu izraudzīties, ņemot vērā antropometriskos rādītājus;
darba laikā nodrošināt sekretārei ērtu ķermeņa stāvokli, kas rada labu vizuālo uztveri un neierobežo kustības;
iekārtot darba vietu ar iespējami augstas tipizācijas pakāpes organizatorisko tehniku un mehanizācijas līdzekļiem;
novietot mēbeles, ņemot vērā sekretāres pildāmo darbu secību;
radīt labvēlīgus sanitāri higiēniskos un estētiskos apstākļus.
Lai darba gaitā taupītu fiziskos spēkus, ieteicams:
neturēt uz galda neko lieku. Katrai lietai darba procesā nepieciešama noteikta vieta un nemainīga pārvietošanas zona;
viss, kas tiek ņemts ar labo roku, jānovieto labajā pusē, ar kreiso roku - kreisajā pusē; tas, kas ir biežāk vajadzīgs (pildspalva, papīrs utt.), jānovieto tuvāk, to, kas vajadzīgs retāk (izziņu kartotēka, lietas ar dokumentiem utt.), var nolikt tālāk. Darba rīkiem, ko sekretāre pastāvīgi izmanto, vajadzētu atrasties pie rokas ērtā līmenī, lai izslēgtu liekas kustības un pagriezienus;
dokumentus ieteicams novietot tā, lai tos varētu viegli paņemt un lai ar tiem būtu ērti strādāt.
Par normālu galda virsmas darba zonu uzskata to, kas atrodas strādājošajam tieši pretī un 50 - 60 cm pa labi un pa kreisi. Lai noteiktu optimālo darba zonu, jāapsēžas pie galda, jāizstiepj labā roka pa labi, kreisā - pa kreisi un ar katru roku jāiezīmē pusaplis. Tā var viegli noteikt zonu sēdus stāvoklī.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация