Pēc Starko ir jāievēro vismaz trīs prioritātes kreativitātes attīstīšanā:
1. kreatīvai personībai ir jābūt zināšanām un kompetencei kādā jomā;
2. ir svarīgi zināt stratēģijas, kā izvirzīt jaunas problēmas un paraudzīties uz pētāmo problēmu jaunā veidā;
3. ir būtiski stiprināt indivīda motivāciju pat ilgstošai darbībai.
Tiek uzskatīts, ka kreativitāti veido šādas savstarpēji saistītas komponentes: intelektuālās spējas, zināšanas, domāšanas stili, personība, motivācija un vide (Sternberg & Lubart, 1999). Īpaši svarīgas ir trīs intelektualās spējas (Sternberg & Lubart, 1996):
integrētās spējas saskatīt problēmas jaunā veidā un atbrīvoties no tradicionālās domāšanas saiknēm;
analītiskā spēja saprast, kuru no idejām ir vērts īstenot;
spēja pārliecināt citus par savu ideju pareizību un vērtīgumu.
M.Kolinsa un T.Amabile (Collins & Amabile,1999), izceļ iekšējās un ārējās motivācijas nozīmi kreativitātes attīstīšanā. Viņas uzskata, ka kreatīva darba radīšanā ir savstarpēji nepieciešama
1. Vadošā - iekšējā motivācija uzdevuma veikšanai;
2. Zināšanas, prasmes un talants konkrētajā jomā.
3. Kreativitātei būtiski procesi (kognitīvās prasmes un darba stili, kuri veicina.
…