Secinājumi (1)
Organizācijas eksistē, lai sasniegtu mērķus un uzdevumus un darbinieki palīdz tos sasniegt, tāpēc ir izstrādātas dažādas motivēšanas teorijas, ar nolūku radīt efektīvāku uzņēmuma vidi.
Galvenās motivēšanas teorijas balstās uz cilvēka vajadzību izprašanu un to ietekmi uz motivāciju darbam.
Teorijas secina, ka jo augstākas vajadzības tiks apmierinātas, jo motivētāks būs darbinieks.
Secinājumi (2)
Citas teorijas pēta veidus, kā indivīdi apmierina savas vajadzības.
Vadībai jāseko līdzi savu darbinieku vēlmēm un taisnīgam atalgojumam. Tāpat vadībai jāspēj pamatot darba samaksas sadalījums.
Darbinieku motivēšanai jānostāda skaidri saprotami un reāli sasniedzami kritēriji, kuru rezultātā paredzēts atalgojums (vai sods), kā arī jāizvēlas stimulēšanas intervāls.
Daudzviet pasaulē motivācijas sekmēšanai netiek pievērsta pietiekama uzmanība, kas saistīta ar novecojušu vadības stilu lietošanu un darba samaksas, kā galvenā motivatora pieņemšanu.
…