Mārketings nav notikums, kam ir sākums un gals. Mārketings ir nepārtraukts process, un tam nav neviena precīzi noteikta sākuma punkta.
Mārketings ir internacionāls jēdziens, tulkojumā tirgvedība. Tomēr pat vispilnīgākais tulkojums nespēj atspoguļot mārketinga jēdzienu pilnībā. Jo, risinot tautsaimniecības problēmas, tas kļūst ar katru gadu plašāks un sarežģītāks.
Termins “mārketings” ekonomikā parādījās 19. un 20.gs. mijā.
Tiešā nozīmē skaidrojams kā tirgus darbība, darbs ar tirgu.
Latviešu valodā jēdzienu “tirgvedība” sāka lietot 20.gs. 90.gados.
Ikviena organizācija darbojas specifiskos apstākļos un risina konkrētos uzdevumus. Šis fakts ir viens no iemesliem, kāpēc literatūrā nav izstrādāta vienota, vispusīgi mārketinga būtību raksturojoša definīcija. Amerikas mārketinga asociācija tagad izvirzījusi šādu definīciju: “Mārketings ir darbība ideju, preču un pakalpojumu plānošanās, projektu izstrādē, cenu veidošanā, virzīšanā un sadalē, lai pilnveidotu maiņu ar mērķi apmierināt individuālo un organizēto objektu vajadzības.”…