-
Mārketinga plāna izstrāde būvniecības uzņēmumam
Nr. | Название главы | Стр. |
ANOTĀCIJA | 2 | |
ANNOTATION | 3 | |
IEVADS | 4 | |
1. | MĀRKETINGA DARBĪBAS NOZĪME UZŅĒMĒJDARBĪBAS VADĪŠANĀ | 5 |
1.1. | Mārketinga vides analīze | 5 |
1.1.1. | Mārketinga iekšējā vide | 5 |
1.1.2. | Mārketinga ārējā vide | 7 |
1.2. | Mārketinga stratēģija | 12 |
1.2.1. | Mārketinga stratēģijas veidi | 12 |
1.2.2. | Mārketinga stratēģijas izvēli noteicošie faktori | 14 |
2. | SIA „OPTIMERA LATVIA” MĀRKETINGA VIDES RAKSTUROJUMS | 15 |
2.1. | Būvniecības nozari Latvijā ietekmējošie faktori | 15 |
2.2. | SIA „Optimera Latvia” misija, mērķi un stratēģija | 16 |
2.3. | Uzņēmuma produktu sortiments | 18 |
2.4. | SIA „Optimera Latvia” iekšējās vides raksturojums | 24 |
2.5. | SIA „Optimera Latvia” ārējās vides raksturojums | 27 |
2.6. | SIA „Optimera Latvia” darbības SVID analīze | 30 |
3. | MĀRKETINGA PASĀKUMU PLĀNA IZSTRĀDE SIA „OPTIMERA LATVIA” ATTĪSTĪBAI | 35 |
3.1. | Reklāmas veidu un to efektivitātes izvērtējums SIA „Optimera Latvia” mārketinga pasākumu īstenošanai | 35 |
3.2. | Turpmāko mārketinga pasākumu plāns SIA „Optimera Latvia” darbības attīstībai | 41 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 47 | |
BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS | 49 | |
PIELIKUMI | 50 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Secinājumi
1. Mārketinga vide ir uzņēmumu darbību ietekmējošo labvēlīgo un nelabvēlīgo faktoru kopums, kuri izraisa nepieciešamību tos izmantot sev par labu vai meklēt iespējas, kā pielāgoties to ietekmei, lai īstenotu mārketinga mērķus.
2. Galvenie mārketinga stratēģijas izvēli noteicošie faktori ir klientu skaita palielināšana, darījuma vidējā apjoma palielināšana, kā arī atkārtota pirkuma biežuma palielināšana.
3. SIA „Optimera Latvia” ilgtermiņa attīstības mērķis ir sekmīgi darboties Latvijas būvniecības tirgū, turpmāko 5 gadu laikā paplašinot preču sortimentu par 20%. Tas gan vairāk ir saistīts ar privātās preču zīmes ieviešanu; attīstīt sadarbību ar piegādātājiem un veicināt piegādes tieši no Eiropas rūpnīcām, tādējādi palielinot tirgus daļu.
4. Kreditēšanas iespēju ziņā SIA „Optimera Latvia” lielveikali nodrošina izdevīgas nomaksas iespējas katram klientam individuāli. Zinot to, ka dažos konkurentu uzņēmumos dominē tikai skaidrā nauda, tad „Būvniecības ABC” tagad var norēķināties gan skaidrā naudā, kā arī preci iegādājoties uz pēcapmaksu pēc individuāla grafika.
5. Izvēloties sadales kanālus, tiek pielietota galvenokārt „Ražotājs-Mazumtirgotājs” stratēģija, kas nodrošina teicamu servisu. SIA „Optimera Latvia” preces piegādā arī Igaunijas, Lietuvas un Skandināvijas lielākās rūpnīcas pēc šādas sistēmas.
6. Strādājot taupības režīmā uzņēmums ir atteicies no personāldaļas amata, kā arī apsardzes pakalpojumiem tirdzniecības zālē, būtiski samazinot arī iepirkuma nodaļas izmaksas.
7., „Būvniecības,,ABC”,,lielveikali galvenokārt orientējas uz būvfirmām un vairumpircējiem, celtniecības kompānijām un individuālā darba veicējiem, kas uzņēmumam nes vislielāko peļņu.
8. Veicot SVID analīzi, autors secina, ka viens no vājuma punktiem uzņēmumā ir IT nodaļas nepilnības. Tā, kā uzņēmuma mājas lapu pēc statistikas datiem apmeklē ap 200-300 cilvēku dienā,..tad ļoti liela nozīme ir tās sniegtajai informācijai un arī vizuālajam noformējumam. Diemžēl lapas informācija nav atjaunota kopš 2007. gada, tāpat arī e-pakalpojumu sadaļa un sortimenta pārskats, ar kuru klients nu jau nevar iepazīties objektīvi.
9. Spēcīgs klientu piesaistes instruments ir reklāma. SIA „Optimera Latvia” lai popularizētu un piesaistītu klientus, izmantoja dažādus reklāmas veidus, kurus izanalizējot autors secina, ka efektīvas ir radioreklāmas, afišas uz sabiedriskā transporta, kā arī reklāmas nozares žurnālos.
10. Kā viena no svarīgākajām uzņēmuma tālākās attīstības iecerēm ir saglabāt esošos klientus ar dažādām akcijām, interneta tirdzniecību un labi saplānotu preču komplektāciju un piegādi. Lai uzņēmums attīstītos, jāievieš jaunas darba metodes un tehnoloģijas. Detalizētāk jāplāno darbinieku darba intensitāte, lai samazinātu izmaksas un paaugstinātu kvalitāti.
Priekšlikumi
1. Veikala direktoram uzlabot iekšējo komunikāciju starp struktūrvienībām, laikā informējot tās darbiniekus par gaidāmajiem jaunumiem vai darbības principiem. Tajā pašā laikā būt ar stipru mugurkaulu un nepakļauties „Optimera Estonia” dažbrīd neefektīvām idejām, kā, piemēram, krīzes laikā nepamatoti lūgt pacelt cenas līdz 5%.
…
Kvalifikācijas darba temats ir „Mārketinga plāna izstrāde būvniecības uzņēmumam” Autora mērķis ir izstrādāt mārketinga plānu būvniecības uzņēmumam. Mērķa sasniegšanai ir izvirzīti uzdevumi: Izzināt mārketinga darbības teorētiskos aspektus; Raksturot uzņēmuma SIA „Optimera Latvia” mārketinga vidi; Noteikt SIA „Optimera Latvia” mārketinga pasākumu prioritātes; Izstrādāt SIA „Optimera Latvia” mārketinga plānu. Kvalifikācijas darba mērķa sasniegšanai tika apkopoti un izanalizēti literatūras avoti par būvniecības norisi Latvijā. Kvalifikācijas darbs sastāv no trīs daļām. Sākumā autors kvalifikācijas darbā apraksta mārketinga darbības nozīmi uzņēmējdarbības vadīšanā, izpētot mārketinga teorētiskos aspektus un izzinot mārketinga stratēģijas nozīmi. Otrajā nodaļā autors analizē būvniecības nozares attīstību Latvijā; uzņēmuma misiju, mērķus un stratēģiju; analizē mārketinga vidi; apraksta sniegto pakalpojumu un preču sortimenta klāstu, kā arī uz šīs informācijas bāzes veic SVID analīzi. Kvalifikācijas darba trešajā nodaļā autors veicis līdzšinējo reklāmas efektivitātes izvērtējumu un izstrādājis turpmāko mārketinga pasākumu plānu SIA „Optimera Latvia”. Kvalifikācijas darba noslēgumā apkopoti autora galvenie secinājumi, kā arī izstrādāti priekšlikumi, kas vērsti uz veicamajiem pasākumiem uzņēmuma attīstībai. Darba autors konstatēja, ka uzņēmumā ir skaidri definēti mērķi un mārketinga stratēģija, kas galvenokārt vērsta uz klientu servisu. Kvalifikācijas darba apjoms ir 50 lpp., bet kopā ar pielikumiem – 59 lpp. Kvalifikācijas darbā ir 12 tabulas, 14 attēli un darbam ir pievienoti 6 pielikumi. Bibliogrāfiskajā sarakstā ievietoti 14 literatūras avoti un interneta resursi.