-
Cenu veidošanas politika ražošanas uzņēmumā
Оцененный!
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 6 | |
1. | ANALĪTISKĀ APSKATA DAĻA | 9 |
1.1. | Uzņemumu cenu veidošanas politika | 9 |
1.1.1. | Cenas būtība un nozīme | 12 |
1.1.2. | Cenu politikas ietekmējošie faktori | 14 |
1.1.3. | Cenu politikas noteikšanas mērķi | 16 |
1.2. | Uzņēmuma cenu politikas veidošanas metodes | 18 |
1.2.1. | Uz izmaksām orientēta cenu veidošana | 19 |
1.2.2. | Uz tirgu orientēta cenu veidošana | 24 |
1.3. | Uzņēmuma cenu politikas stratēģija | 26 |
1.3.1. | Jauno preču cenu veidošana stratēģija | 26 |
1.3.2. | Cenu veidošana stratēģija preču sortimentam | 29 |
2. | PĒTĪJUMU UN APRĒĶINU DAĻA | 31 |
2.1. | Uzņēmuma apraksts | 31 |
2.2. | Patēriņa cenu izmaiņas | 32 |
2.3. | Jauna produkta cenas noteikšana | 38 |
Secinājumi | 55 | |
Bibliogrāfiskais saraksts | 57 |
Tirgus ekonomikā viens no galvenām elementam ir cena – naudas vienības izteiktā atlīdzība par precēm vai pakalpojumiem, ko maksā pircējs. Un tā nevienmēr ir savstārpējas vienošanās objekts starp piedāvātāju un pieprasītāju. Cena var būt atlīdzība, ko uzņēmums prasa no trešajiem par piedāvātājiem produktiem vai, ja ir runa par uzņēmumu kā pieprasītāju, ko trešie prasa par saviem produktiem. Cenu veidošanas process ir faktoru, metožu un aprēķinu kopums, kas ļauj noteikt optimālo cenu, atbilstoši izvirzītajiem mērķiem.
Ar katru gadu konkurence Latvijas tirgū pieaug. Uzņēmējam jāvelta liela uzmanība tirgus izpētei, izmaksu mazināšanai, apkalpošanas un preces kvalitātes paaugstināšanai, misijas un mērķa noteikšanai. Bet, lai uzņēmējs ar savu preci iekļūtu, izdzīvotu tirgū un nestu peļņu, noteicošais faktors ir preces cena. Precīzi noteikta cena – viens no galvenājiem faktoriem, kas nosaka, vai klients pirks preci vai ne, ir būtisks priekšnoteikums veiksmīgai preču un pakalpojumu realizācijai. Cena ir produkta visredzamākā pazīme, un tā informē par kvalitātes un vērtības līmeni. Ar cenu visstraujāk var reaģēt uz konkurenci.
Katram uzņēmumam viena no galvenam problēmām ir cenu noteikšana savam precēm un pakalpojumiem. Cenu veidošana ir grūts process, kurš pakļaujas daudziem faktoriem un to mijedarbības…
