-
Mārketinga koncepciju priekšrocības un trūkumi
5. Apmaiņa
Apmaiņa – vēlamā produkta iegūšana maiņas procesā
Mārketings padziļināti pēta apmaiņas procesu, tas ir, mārketings ir virzīts uz labuma maksimizāciju, ko no apmaiņas gūst abas puses. Ja pircēji uzņēmuma produktu uztver kā labāku un lētāku salīdzinājumā ar analogiem produktiem tirgū, uzņēmums veiksmīgi pārdot savus ražojumus. Ja nē- uzņēmums ir zaudētāja lomā, neraugoties uz visu pārējo darbības procesu lielisko vadību.
6. 4P un 7P
Product, price, place, promotion + cilvēki, process, fiziskie jeb lietiskie pierādījumi
7. Mārketinga funkcijas
Visas uzņēmuma funkcijas var iedalīt vispārējās un specifiskās funkcijās. Vispārējās funkcijas ir raksturīgas visiem dienestiem, un tās ir sekojošas:
1. Plānošanas funkcija;
2. Organizācijas funkcija;
3. Koordinēšanas funkcija;
4. Uzskaites funkcija;
5. Kontroles funkcija.
Specifiskās funkcijas ir raksturīgas katrai uzņēmuma struktūrvienībai atsevišķi. Tās tiek plānotas katras struktūrvienības ietvaros, un kontrole pār šo funkciju izpildi ir struktūrvienības vadītāja kompetencē.
…
Darbā tiek iztirzātas sekojošas tēmas - jēdziens "tirgus", tirgus attiecības, mārketinga attīstības periodi, mārketinga koncepcijas, to priekšrocības un trūkumi, kā arī mārketinga funkcijas. Konspekts palīdz sagatavoties pārbaudes darbiem par attiecīgo tēmu. Viss ir pārskatāmi, kodolīgi un saprotami. Īss darba fragments: Mārketinga attīstības periodi: • Produkcijas jeb ražošanas pilnveidošanas koncepcijas periods; • Kvalitātes jeb preces pilnveidošanas koncepcijas periods; • Pārdošanas koncepcijas periods; • Pircēja jeb mārketinga koncepcijas periods; • Sociālā mārketinga koncepcijas periods.



