-
Produkta virzīšana tirgū un tā pozīciju nostiprināšana. Mārketinga komunikāciju sistēma
Efektīvai reklāmas attīstībai, reklāmdevējiem ir jānosaka mērķauditorija. Visi reklāmas programmas aspekti ietekmēs pircēja gaidu raksturu. Būtiski ir izprast mērķtirgus dzīvesveidu, attieksmi un demogrāfiju. Lai novērstu iespējamo neobjektīvu spriedumu izdarīšanā par iedzīvotāju segmentiem, reklāmas programmai ir jābalstās uz tirgus pētījumiem pār mērķauditoriju.
Piemēram, jūs esat pazīstams ar ideju ieviest uguns vai dūmu detektorus, reklamējot tos ar to, kā ģimenes māja deg; politisko kandidāti apstiprina, ka ir pozitīvi noskaņoti par citu nepopulāro ideju pieaugumu; sociālie cēloņi izraisa brīdinājuma reklāmas par nopietnām sekām, kas rodas lietojot narkotikas, alkoholu vai neizsargājoties seksa laikā. To reklāmas veidu sauc par baiļu uzsaukuma pieeju. Šī pieeja ir bāzētā uz trīs soļiem: radot baiļpilnas situācijas, tiek dota informācija auditorijai par draudu smagumu un notikuma varbūtību; aprakstot risinājuma vai gala atbildes efektivitāti; iesakot, kā rezultātu sasniegt.
Tas kā katrs reaģē uz šo pieeju- domā, uztraucās- atkarīgs no tā, kāda viņam ir pieredze un zināšanas, tātad no pircēja ētiskajām bažām un psiholoģiskā stāvokļa. Tieši tāpēc, reklāmdevējiem ir jāapsver četras vadlīnijas, kad viņi veic savas reklāmas attīstīšanu. Tās būtu:
• Kad vien iespējams, lietot zemu vai mērenu, bet ne augstu baiļu līmeni.
• Piedāvāt vairāk nekā vienu alternatīvo risinājumu.
• Izvairīties no maldinošas ietekmes
• Notestēt katru, lai nodrošinātu līdzsvaru starp sūtījumu un nemieru līmeni.
Kopumā reklāmas vadīšanas procesa soļi:
• Reklāmas attīstības grafikos, līdzsvaram ir jāveidojas starp sasniedzamību un biežumu. Grafikiem jāietver konta pircēju apgrozījumu, pirkumu biežumu, un tempu par to, cik pircēji ātri aizmirst.
• Reklāmas izpilde pirms un pēc ir tās palaišanas. Testēšana var tikt veikta izmantojot: portfolio, žūrijas vai teātra testu. Nosūtīšanas testēšana tiek veikta bāzējoties uz atbalstāmā un neatbalstāma atgādināšanu; attieksmes, izmeklēšanas un pārdošanas testiem.
…
PRODUKTA VIRZĪŠANA TIRGŪ UN TĀ POZĪCIJU NOSTIPRINĀŠANA. MĀRKETINGA KOMUNIKĀCIJU SISTĒMA. METOŽU KOMPLEKSS PRODUKTU VIRZĪŠANAI TIRGŪ. METODES PREČU VIRZĪŠANAI TIRGŪ: REKLĀMA. Reklāma ir komunikācijas izpausme ar maksas līdzekļu starpniecību, un kuras mērķis ir informēt un veicināt preču un pakalpojumu pārdošanu. Veidojot reklāmu, jāņem vērā, ka tai ir jābūt likumīgai, patiesai, objektīvai un ētiskai. Tai ir jābūt arī absolūtu saprotamai, un tā nedrīkst maldināt. To vai, reklāmas atbilst izvirzītajām prasībām, pārbauda reklāmas uzraudzības komitejas. Reklāma ir tas informācijas veids, kurā ir vismazākā objektivitāte, jo tās galvenais mērķis ir akcentēt produkcijas labākās īpašības, paužot izskaistinātu patiesību. Reklāma var būt: • Tieša- no pircēja uzreiz tiek gaidīta vai tiek saņemta atbildes reakcija. • Netieša-vērsts uz produkta pārdošanas apjoma pieaugumu ilgākā laika posmā. Reklāma tiek izmantota, lai • veidotu uzņēmuma imidžu, • nostiprinātu cilvēku nostāju par noteiktu produktu cenu • izplatītu informāciju par produkta pārdošanu • propagandētu noteiktas idejas, utt. Lai gan reklāma ir ietekmīgs pircēju rīcības motivēšanu ietekmējošs faktors, to ietekmē tādi apstākļi, kā: • Sociāli ekonomiskie; • Tehnoloģiskie; • Tiesiskie; • Tirgus apstākļi. Veidojot reklāmu: • Jānosaka reklāmas mērķi; • Jāpamato reklāmas izmaksas; • Jānosaka pasniegšanas paņēmiens; • Jāizšķiras par masu informācijas līdzekļu izmantošanu; • Jānovērtē reklāmas efektivitāte.