-
AS "Aldaris" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības plānošana
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Mikro, makro vides analīze | 4 |
1.1. | Uzņēmuma īss raksturojums | 4 |
1.2. | Īsumā par citām Latvijas alus darītavām | 6 |
1.3. | Īsumā par situāciju Latvijas alus tirgū | 7 |
2. | Nozares analīze | 9 |
2.1. | Portera 5 spēku modelis | 9 |
3. | Konkurences analīze | 15 |
3.1. | Īsumā par Bostonas Konsultantu grupas matricu | 15 |
3.2. | Bostonas Konsultantu grupas matricas piemērošana Latvijas tirgum | 15 |
3.3. | General Electric modelis | 19 |
3.4. | Tirgus ietilpības novērtēšana | 21 |
4. | SVID (SWOT) analīze | 22 |
5. | Segmentēšana, mērķtirgus noteikšana | 24 |
5.1. | Segmentēšana | 24 |
5.2. | Mērķtirgus noteikšana | 30 |
6. | Uzņēmuma „Veiksmes atslēga” | 33 |
7. | Pircēju rīcības modelis | 37 |
8. | Uzņēmuma misija, mērķi, stratēģija | 38 |
Secinājumi un priekšlikumi | 41 | |
Izmantotā literatūra | 45 | |
Pielikums | 46 |
Stratēģijas plānošanas un stratēģijas vadības būtība ir kļuvusi par dažādu nozaru zinātnieku diskusijas objektu. Stratēģijas plānošana ir nākotnes situācijas paredzēšana, bet mārketings - robežfunkcija starp uzņēmumu un ārējo vidi. Proti, mārketings ir it kā stratēģijas vadības veids, kurš ietver analīzi.
Interesantu ierosinājumu devis Dž. Linčs. Stratēģiskais menedžments risina galvenos stratēģijas jautājumus dažādās uzņēmuma darbības sfērās. Kā galvenos jautājumos viņš izvirza:
misijas, rakstura un mērķu apzināšanu (kas ir mūsu uzņēmums un kādu to mēs vēlētos redzēt);
stratēģijas iespēju un stipro pušu izpētīšanu (kurā sfērā uzņēmums var dot ieguldījumu sabiedrībai, kurā nozarē uzņēmumam ir lielāka konkurētspēja).[2,12]
Uzņēmuma mārketinga speciālistiem var būt graša cena, ja tie galvenokārt nodarbojas ar esošās situācijas analīzi, vai vēl sliktāk – analīzē savas kļūdas pagātnē (kaut gan no tām arī kādreiz var mācīties). Mārketinga galvenais uzdevums - skatīties nākotnē, modelēt visdažādākās situācijas, tirgus segmentu un piedāvājumu – pieprasījumu maiņas, kas būs konkrētajā tirgū tikai pēc gadiem. Īsāk izsakoties – mārketinga speciālistiem ir jādzīvo nākotnē, neatraujoties no realitātes. Tas patiešām ir grūti izpildāms uzdevums, bet reāls un nepieciešams.
Mūsu kursa darba mērķis ir apskatīt un analizēt Latvijas lielākas alus darītavas „Aldaris” pozīcijas tirgū, novērtēt šī uzņēmuma preču un pakalpojumu līmeni un vērtību, izanalizēt draudus un iespējas, kā arī sniegt secinājumus un priekšlikumus par uzņēmuma stāvokļa uzlabošanu.…
Labs darbs. Ir apskatīta Bostonas Konsultantu grupas matrica, General Electric modelis, Portera 5 spēku modelis, SWOT analīze, Tirgus segmentēšana, Pircēju rīcības modelis, Tirgus ietilpības novērtēšana un daudz kas cits.
