-
A/s "Latvijas Balzams" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības plānošana
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
Uzņēmuma Latvijas Balzams raksturojums | 4 | |
1. | Tirgus analīze | 5 |
1.1. | Mikro un makro vides analīze | 5 |
1.1.1. | Mikrovide (mārketingu tieši ietekmējošā ārējā vide) | 5 |
1.1.2. | Makrovide (mārketingu netieši ietekmējošā ārējā vide) | 7 |
1.2 | Nozares analīze | 9 |
1.2.1. | Portera 5 spēku modelis | 9 |
1.3 | Konkurences analīze | 12 |
1.3.1. | Vispārējā konkurentu novērtēšanas metode | 12 |
1.3.2. | Bostonas Konsultantu grupas matrica | 13 |
1.3.3. | General Electric modelis | 14 |
1.4. | Tirgus ietilpība | 16 |
1.5. | SVID analīze | 16 |
2. | Uzņēmuma iekšējā analīze | 21 |
2.1. | Segmentēšana | 21 |
2.2. | Mērķtirgus noteikšana | 22 |
2.2.1. | Pozicionēšana | 23 |
2.3. | Uzņēmuma „Veiksmes atslēga” | 25 |
2.4. | Pircēju rīcības modelis | 25 |
2.5. | Misija | 26 |
2.6. | Mērķis | 26 |
2.5. | Stratēģija | 27 |
2.6. | Stratēģijas plāns vienam gadam | 27 |
Secinājumi un priekšlikumi | 29 | |
Izmantotā literatūra | 30 |
Kursa darbs ir par A/S „Latvijas balzams”, kuram pieder 43% liela tirgus daļa un kurš ir populārā alkoholiskā dzēriena „Latvijas melnais balzams” ražotājs. Uzņēmums ražo augstas kvalitātes produktus ar lielu nozīmi Latvijas sabiedriskajā dzīvē, kultūrā un ekonomikā. A/S „Latvijas Balzams” ir moderns un stabils uzņēmums ar plašām attīstības perspektīvām. Galvenā uzņēmuma darbība ir destilētu alkoholisko dzērienu, spirta un jēlspirta ražošana, alkoholisko un citu dzērienu vairumtirdzniecība un mazumtirdzniecība.
Latvijā alkoholisko dzērienu patēriņš ir salīdzinoši mazāks nekā vidēji Eiropas Savienībā. 63 % Latvijas pilsoņu pēdējā mēneša laikā ir lietojuši kādu no alkoholiskajiem dzērieniem - parasti tas ir 1 līdz 3 reizes mēnesī.
Mērķis ir izpētīt A/S „Latvijas Balzams” un alkohola ražotāju tirgu, kurā tas darbojas, izdarīt secinājumus un priekšlikums, kas balstīti uz iegūto informāciju.
Tas viss tika veikts ar teorētiskajām un praktiskajām zināšanām.…
Mērķis ir izpētīt A/S „Latvijas Balzams” un alkohola ražotāju tirgu, kurā tas darbojas, izdarīt secinājumus un priekšlikums, kas balstīti uz iegūto informāciju. Tas viss tika veikts ar teorētiskajām un praktiskajām zināšanām. Lai analizētu A/S „Latvijas Balzams” darbību un saprastu kādu vietu tirgū tas ieņem, tiek pētīts uzņēmums no šādām pusēm: 1. uzņēmuma mikro un makro vides analīze, 2. nozares analīze, 3. konkurences analīze, 4. tirgus ietilpības novērtēšana, 5. SVID analīze, 6. veikt segmentēšanu, 7. mērķtirgus noteikšana, 8. noteikt uzņēmuma ”veiksmes atslēgu”, 9. izpētīt pircēju rīcības modeli, 10. noteikt uzņēmuma misiju, mērķi un stratēģiju, 11. sastādīt rīcības plānu nākamajam gadam.
