-
SIA “Rubus” mārketinga darbības izmaiņas pēc iestāšanās Eiropas Savienībā un priekšlikumi tās pilnveidošanai
Оцененный!
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 3 | |
Annotation | 5 | |
Ievads | 6 | |
1. | Gaļas pārstrādes tirgus attīstības tendences | 8 |
1.1. | Tirgus tendences | 8 |
1.2. | Izmaiņas pēc Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā | 11 |
1.3. | Tirgus un SIA “Rubus” attīstību ietekmējušie faktori | 13 |
2. | Mārketinga komplekss, tā būtība un realizācija uzņēmumā | 21 |
2.1. | Mārketings un tā loma uzņēmuma saimnieciskajā darbībā | 21 |
2.2. | Mārketinga pasākumu komplekss | 23 |
3. | Mārketinga plānošana un analīze SIA “Rubus” | 33 |
3.1. | Uzņēmuma vispārīgs apraksts | 33 |
3.2. | Uzņēmuma konkurētspējas raksturojums | 35 |
3.3. | SIA “RUBUS” mārketinga kompleka raksturojums un analīze | 39 |
4. | SIA “Rubus”attīstības perspektīvas | 48 |
Secinājumi un priekšlikumi | 53 | |
Izmantotā literatūra | 56 |
Uzņēmējdarbības attīstībai labvēlīgas vides nodrošināšana ir viena no vadības prioritātēm. Uzņēmējdarbības attīstība valstī tiek veicināta, veidojot viendabīgu, uzņēmējdarbību veicinošu likumdošanu, kas būtu saskaņā ar Eiropas Savienības likumdošanu, samazinot uzņēmējdarbības birokrātiskos šķēršļus, stimulējot mazo un vidējo uzņēmumu darbību un kvalitātes sistēmu ieviešanu.
Galvenās problēmas uzņēmējdarbības attīstībā Latvijā ir zema uzņēmumu konkurētspēja, nepietiekošas zināšanas, lai sekmētu progresīvo biznesa ideju un tehnoloģiju pārņemšanu un ieviešanu, nepietiekoši finansu resursi uzņēmējdarbības attīstībai, uzņēmējdarbību ne pārāk veicinoša nodokļu sistēma un administrēšana, lielas izmaksas kvalitātes sistēmas un standartu ieviešanai, likumdošanas nesakārtotība un daudz birokrātisko šķēršļu.
Nevar noliegt, ka gaļas un gaļas produktu tirgus ir augošs. Izaugsme notiek, balstoties uz pirktspējas un līdz ar to arī pieprasījuma pieaugumu. Kopējo pieprasījuma izaugsmes tempu var kavēt nelabvēlīgā demogrāfiskā situācija valstī.
Sakārtojoties nozarei, pavērsies plašākas eksporta iespējas. Ātra izaugsme būs iespējama tiem uzņēmumiem, kas ir spējuši modernizēt savu ražošanu atbilstoši ES prasībām un kas spēs ātri aizņemt to tirgus daļu, kuru atbrīvos no nozares aizejošie uzņēmumi. Šajā sakarā pieaugs konkurence no citu valstu ražotāju puses.
Tāpēc katram uzņēmumam šodienas pieaugošajā konkurencē vēl svarīgāk ir efektīvi izmantot visus mārketinga instrumentus, lai veidotu lielāku pieprasījumu pēc saražotās preces, kā arī panāktu atpazīstamu un pozitīvu uzņēmuma tēlu vai zīmolu, kas veicina jaunu pircēju piesaisti un lojalitāti.
Uzņēmumam ir jāzina kā labāk savu ražojumu tirgū piedāvāt, kā nodrošināt tā arvien lielākus pārdošanas apjomus, kā rīkoties apgūstot jaunus tirgus, kā iekarot klientu lojalitāti, lai risinātu šos un vēl daudzus citus jautājumus, kas saistīti ar uzņēmumu izaugsmi ir jāpārzin mārketings un tā procesi.
Tikai konkrētās nozarēs, tirgus un mārketinga teorijas pārzināšana ļauj uzņēmuma vadībai izstrādāt patiesi veiksmīgas mārketinga stratēģijas, sasniedzot lielāko daļu nosprausto mērķu.…
Diplomdarba mērķis ir izpētīt izmaiņas gaļas pārstrādes tirgū pēc iestāšanās ES un izstrādāt priekšlikumus SIA „Rubus” mārketinga darbības pilnveidošanā. Kā galvenie darba uzdevumi tiek izvirzīti: 1) izzināt gaļas pārstrādes tirgus attīstības tendences un raksturot nozares izmaiņas pēc iestāšanās ES; 2) apzināt uzņēmuma mārketinga kompleksa teorētiskos aspektus; 3) izpētīt un raksturot SIA „Rubus” mārketinga kompleksu; 4) izvērtēt uzņēmuma attīstības perspektīvas. Diplomdarbā pētāmais periods ir laika posmā no 2000.gada līdz 2004.gadam, tādējādi darbā ir parādītas nozares izmaiņas pirms un pēc Latvijas dalības Eiropas Savienībā. Nodots 2005.gadā BAT
