-
Uzņēmuma logo nozīme
Toblerone logo
Slavenā Šveices šokolāde firmas logotipa kalnu ainavā paslēpusi lācēnu. Šie kalni atrodas uz robežas starp Šveici un Itāliju.
Toblerone ir ciemats, kur gardā šokolāde oriģināli tika ražota un šīs pilsētiņas simbols bija lācis. Tādēļ tas tika apslēpts firmas logotipā.
“Pirelli” logo
Pasaules slavenais uzņēmuma Pirelli logo ar garo P burtu tiek uzskatīts par vienu no slavenākajiem, atpazīstamākiem logo Eiropā un arī pasaulē.
Daži apgalvo, ka logo Pirelli kļuva slavens, pateicoties ASV, jo tieši tur 1908. gadā tika piedāvāta ideja uztaisīt vārdam Pirelli garāko P burtu – tā, lai burts būtu virsu pārējiem burtiem. Jau toreiz, liela nozīmē ASV bija komerciālajai reklāmai, un idejām, ka pat neliels, vēl nezināms zīmols, var kļūt slavens tikai pateicoties identitātei un logo.
Citi apgalvo, ka Pirelli logotips ar lielu P burtu tika prezentēts 1907. gadā pēc pirmajām garajām sacensībām Pekina-Parīze, kura uzvarēja Itāļu ekipāža ar auto Itala un Pirelli riepām. Neskatoties uz šīm pretrunām, tieši šis logotipa veids padarīja Pirelli par vārdu „riepas” un „gumija” sinonīmu.
Laika gaitā Pirelli logotipa izskats – šrifts, burtu lielums – mainījās atkarībā no modes, taču vienīgais palika nemainīgs: lielais P burts, kurš gluži kā jumts pasargā visus pārējus burtus. Lielais P ir kā cilpiņa, kuru neredzamā roka velk un pietur, lai burts „nenoraujas” uz oriģinālo formu.
Pēc 1945. gada kļuva skaidrs, ka ir nepieciešami noteikumi Pirelli logo rakstīšanā – logo lielums, burtu izmērs, garums un platums, tika formulēta koncepcija: logotipam jābūt vienkāršām un lingvistiski vienotam, tādām, lai būtu acīmredzams P efekts. Tas tika izdarīts, par fontu izvēloties Cairoli, un kopš tā laika Pirelli palika nemainīgs.
…
Firmas logo ir kā atpazīstamības zīme, kura dara Jūs redzamu starp konkurentiem. Skaidrojošajā vārdnīcā termins "logo“ tiek definēts, kā identificējošs paziņojums. Savukārt, ar šo "paziņojumu” tiek saprasta kāda priekšmeta vai iestādes prezentācija mutiskā vai rakstiskā formā. Logo gadījumā šī prezentācija tiek "pierakstīta", izmantojot burtu vai attēlu zīmes, vai arī abu elementu savienojumus. Logo spēj sevī iemiesot visu uzņēmuma būtību. Logo būs tas, pēc kura cilvēki spēs atšķirt un identificēt konkrēto uzņēmumu, vēl nemaz neredzot firmas produktus. Tieši tādēļ nopietni jāizvērtē, jāpārdomā un rūpīgi jāizstrādā uzņēmuma logo, lai varētu veidot, vadīt un veiksmīgi prezentēt savu biznesu. Šis logo simboliski saistīts ar sengrieķu mitoloģiju. Uz logo ir attēlota Medūzas galva kura apvīta ar čūskām-mitoloģijas personāžs, kura pārvērta "lūriķus" akmenī. Logotips izdomāja Gianni Versace 1978.gadā.Viņu vienmēr piesaistīja klasiskā tematika, vēsture un senās kultūras. Tieši Medūza, pēc Versace teiktā, bija viņa panākumu atslēga.
