Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:257261
 
Оценка:
Опубликованно: 26.07.2012.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 48 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    5
1.  Adaptācijas būtība, tās analīze pedagoģijas, psiholoģijas literatūrā    7
1.1.  Adaptācijas jēdziena raksturojums    7
1.2.  Adaptācijas perioda raksturojums    9
1.3.  Bērna adaptācijas norise pirmsskolas iestādē    12
2.  Ģimenes audzināšanas ietekme uz adaptācijas procesu    16
3.  Pirmsskolas vecuma bērnu attīstības īpatnības    20
3.1.  Bērnu fiziskās attīstības vispārējais apraksts    20
3.2.  Bērna psihiskās, personības, gribas attīstības raksturojumi    20
4.  Adaptāciju veicinošie un bremzējošie faktori    27
5.  Sadarbība ar ģimeni kā adaptāciju veicinošs process pirmsskolas izglītības iestādē    31
5.1.  Sadarbība un tās nozīme    31
5.2.  Pirmsskolas un ģimenes sadarbība    36
5.3.  Bērna adaptācijas perioda sociālās vides faktori    47
5.4.  Ģimenes un pirmsskolas izglītības iestādes sadarbības veicināšana    49
6.  Rotaļu teorijas izmantošana adaptācijas procesa veidošanā    55
7.  Adaptācijas procesa veidošanās 3-5 gadus veciem bērniem analīze    59
7.  Pētījuma organizācija un metožu raksturojums    59
7.2  Pētījuma rezultātu apkopojums un analīze    61
  Nobeigums    80
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    83
  Pielikumi    86
Фрагмент работы

Nobeigums
Kursa darba tēma ir Adaptācija process pirmsskolas izglītības iestādē. Tēmas aktualitāti nosaka ne tikai dažādu autoru, kā piemēram A.P. Pavlovs, Dž. Boulbijs, D.Dzintare A. Špona, pētījumi, bet arī pedagogu interese, bet lielā mērā arī vecāku uztraukums uzsākot bērnudārza gaitas.
Audzināšana ģimenē, saskarsme ar vienaudžiem, piesaistes stils, kas valda ģimenē- tas viss nosaka adaptācijas procesa gaitu, no tā atkarīga tālākā bērna organisma attīstība. Būt veiksmīgiem vecākiem nozīmē veikt lielu un smagu darbu 24 stundu garumā un 7 dienas nedēļā.
Adaptācijas perioda laikā bērnā notiek iepriekš izveidoto stereotipu izmaiņas, notiek imūno, fizisko, un psiholoģisko barjeru pārvarēšana, kurai pievērsušies ir dažādi autori, kā piemēram A. Špona, P.Apinis, V.Vunts, K. Deķēns, A. Golubeva, I. Puškarevs V.Šterns, E. Eriksons, D Goulmens u.c. Lai adaptācijas periods noritētu pēc iespējas mierīgāk, pāreja no ģimenes uz grupiņu ir jānorit pakāpeniski. Ir izdalītas trīs stadijas adaptācijas periodā: smagā fāze, vidēji smagā fāze un kompensācijas fāze.
Lai varētu izdalīt bērna adaptācijas līmeni svarīgi pievērst uzmanību: bērna uzvedībai, kas saistās ar organisko vajadzību apmierināšanu; bērna vispārējai attīstībai; bērna personības īpašībām.
Balstoties uz savu darba pieredzi es secināju, lai bērna adaptācija noritētu veiksmīgi, liela nozīme vecāku un skolotāja sadarbībai, ka arī tam, kādas ir pedagoga zināšanas.
Rakstot darbu, nonākts pie sekojošiem secinājumiem:
• Sadarbība nav nekāda no mācību un audzināšanas procesa atrauta metode, bet tā iekļaujas šajā procesā, veicina tā attīstību un pozitīvi ietekmē rezultātu. Lai sadarbība veidotos kā līdzeklis izglītības mērķa sasniegšanā, nepieciešams izprast sadarbības būtību un tās veidus.
• Adaptācijas periodā sadarbības veicināšanai ļoti nozīmīgas ir pedagoga zināšanas, personiskās īpašības, piemēram, saskarsmes kultūra, vēlēšanās attīstīt sadarbību. Jāatzīmē, ka sadarbības praktiskā pielietojamība daudzos gadījumos ir ierobežota, jo reāli pastāv arī tādas ģimenes, kuras uzskata, ka tieši pirmsskolas iestāde ir atbildīga par viņu bērnu audzināšanu un uzturēšanu.
• Par veiksmīgu sadarbību var uzskatīt, ja pastāv savstarpēja cieņa un uzticēšanās, pietiekami bieži individuālie kontakti, labi apmeklētas vecāku sapulces un pasākumi, ir vecāku aktīva līdzdalība pirmsskolas pasākumos, atsaucīga attieksme pret pirmsskolas aicinājumiem, ģimenes pedagoģiskā līmeņa nemitīgs kāpinājums.
• Visos cilvēka uzvedības aspektos nepārtraukti parādās, no vienas puses, pamats, kas mantots no iepriekšējām paaudzēm, no otras puses, fiziskās un sociālās vides nepārtrauktas iedarbības daudzveidība. Iedzimtais un iegūtais ietekmē katru indivīda rīcību.
• Bērna uzvedībai raksturīga ļoti liela emocionalitāte, samērā ātri iestājas nogurums.
• Bērni vairs neapmierinās tikai ar dažādu darbību ārēju atdarināšanu, bet cenšas tām piešķirt noteiktu mērķtiecīgu saturu, cenšas ievērot reālās sakarības. Audzēkņi tiecas sadalīt savā starpā dažādas lomas. Kolektīvajā sadarbībā viņi sāk saskaņot savas intereses rotaļbiedru interesēm.

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −42,96 €
Комплект работ Nr. 1324530
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация