Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:790491
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 13.05.2014.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 50 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2011–2015 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.  Adaptācijas procesa izpratne un raksturojums    6
1.1.  Adaptācijas psiholoģiskie un pedagoģiskie nosacījumi    6
1.2.  Adaptācijas sekmēšanas atbilstība vecumposma attīstības īpatnībām    15
2.  Adaptāciju veicinošie pedagoģiskie paņēmieni mācību procesā 1.klasē    32
  Secinājumi    54
  Izmantotā literatūra un informācijas avoti    56
  Pielikumi    59
Фрагмент работы

Secinājumi
1. Adaptācija ir pielāgošanās jauniem, neierastiem, mainīgiem apstākļiem, kas palīdz uzturēt normālu organisma iekšējo vidi. Adaptēšanās skolā ir svarīgs process bērna dzīvē, jo tā ir vide, kurā skolēns pavada lielu daļu savas dzīves, tā iespaido bērna turpmāko attīstības gaitu. Par labu bērna adaptāciju uzskatāma tāda piemērošanās jaunajiem sociālajiem apstākļiem, kurā notiek iekļaušanās jau iepriekš izveidotā sociālā sistēmā.
2. Lai panāktu veiksmīgu adaptācijas atbilstību, ir jāpārzina sākumskolas bērnu attīstības īpatnības. 1.klases skolēniem ir paaugstināta kustību aktivitāte, tādēļ nevar ilgi nosēdēt skolas solā; ir vāji attīstīta sīkā pirkstu muskulatūra, tādēļ rakstot ātri nogurst; ir dažādas psihiskās un garīgās īpatnības, tādēļ ir maz saprotamas teorētiskās zināšanas; nav pilnīga abstraktā domāšana, tādēļ grūti risināt problēmas; ir nenoturīga uzmanība, tādēļ nespēj ilgi koncentrēties, spēj uzmanību novērst blakus kairinātāji; vēlas būt novērtēti, tādēļ nevar daudz kritizēt un izteikt negatīvas piezīmes; psihiskās un emocionālās attīstības dēļ skolēnam adaptācijas periodā jāpiedāvā aktīvi, praktiski, radoši, viegli uztverami un saprotami uzdevumi; fiziskās attīstības dēļ mācību stundās jāizmanto sporta elementi; sociālās attīstības dēļ ar skolēnu daudz jāsarunājas, jāveido labas savstarpējās attiecības.
3. Empīriskā pētījuma rezultātā tika konstatēts, ka lielākajai daļai pirmās klases skolēnu adaptācija veidojas veiksmīga, taču ir skolēni, kas saskaras ar adaptācijas problēmām, kas pamanāms pēc tādām pazīmēm kā emocionālā nelīdzsvarotība (spriedze, bailes nogurums, nedrošība), negatīvas uzvedības izpausmes, saskarsmes problēmas, nevēlēšanās doties uz skolu un piedalīties aktivitātēs, bieži veselības traucējumi, ko ietekmē vairāki iekšējie un ārējie faktori: jaunās vides, kārtības un dienas režīma maiņa, skolēna vecumposmam neatbilstoša sagatavotība skolai, disciplīnas problēmas klasē, vājas saskarsmes un uzvedības prasmes, nedrošības sajūta, emocionālais diskomforts, veselības traucējumi, mazs atbalsts no ģimenes, nepatika pret mācībām, negatīva skolēna iepriekšējā pieredze u.c.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация