Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека

Выгодно: цена со скидкой!

Обычная цена:
21,48
Экономия:
3,22 (15%)
Со скидкой*:
18,26
Купить
Добавить в список желаний
Идентификатор:161937
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 03.01.2019.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 51 единиц
Ссылки: Не использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    5
1.  Pētnieciskās darbības loma četrgadīgu bērnu patstāvības veicināšanā pedagogu un psihologu skatījumā    7
1.1.  Patstāvības jēdziens un veidošanās četrgadīgiem bērniem    7
1.2.  Pētnieciskās darbības jēdziens un saturs    16
1.3.  Četrus gadus vecu bērnu pētnieciskās darbības organizēšana patstāvības veicināšanai    21
2.  Četrgadīgu bērnu patstāvības attīstības pētnieciskajā darbībā izpēte    26
2.1.  Pētījuma metodoloģija    26
2.2.  Pētījuma dalībnieku raksturojums    27
2.3.  Pētījuma gaita    30
2.4.  Pētījuma rezultātu analīze un ieteikumi pirmsskolas skolotājiem    35
  Secinājumi    37
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    39
Фрагмент работы

SECINĀJUMI
Teorētiski un empīriski iegūtie dati ļāva formulēt šādus secinājumus:
1) Patstāvība ir vispārīga personības īpašība, kas izpaužas iniciatīvas izrādīšanā, kritiskumā, adekvātā pašvērtējumā un personīgās atbildības sajūtā par savu darbību un uzvedību. Personības patstāvība ir saistīta ar aktīvu domāšanas, jūtu un gribas darbību.
2) Patstāvības veidošanās pirmsskolas periodā ir cieši saistīta ar tādu personības jomu attīstību kā kognitīvā joma (domāšana un citi psihiskie procesi), zināšanas un prasmes, attieksmes, gribas attīstību. Patstāvības kā personības īpašības svarīgākais priekšnoteikums ir ES tēla attīstība.
3) 4-5 gadu vecumā izteikti attīstās bērnu pētnieciskā darbība. Bērna psihiskie procesi – uztvere, iztēle, atmiņa, uzmanība – attīstās rotaļās. Pati darbība pilnveidojas pēc psihisko attīstības procesu iespējām. 4-5 gadu vecu bērnu raksturīgākās īpašības ir patvaļa, darbība pēc iepriekšēja nolūka, ieceres, psihisko procesu mērķtiecība, kas liecina, ka palielinās gribasspēks uztveres procesā, uzlabojas atmiņa, uzmanība; salīdzinoši ātri, gada laikā veidojas pamatelementi, no kuriem sastāv jebkura darbība. Abas šīs attīstības īpatnības veicina trešo – patstāvību. Bērni 4-5 gadu vecumā tiecas pēc patstāvības, bet neveiksmes viņus apbēdina un rada nedrošības sajūtu.
4) Pētnieciskā darbība ir pirmsskolas vecuma bērniem dabisks izziņas veids, kas ir plaši izmantojams pedagoģiskajā procesā patstāvības veicināšanai. Pētnieciskās darbības īstenošanai nepieciešamas tādas prasmes kā prasme novērot, veikt mērījumus, klasificēt, komunicēt, izvirzīt pieņēmumus un secināt. Galvenie pētnieciskās darbības virzieni pirmsskolas periodā ir dabas vērojumi un eksperimentālā darbība.
5) Primārais nosacījums bērnu pētnieciskās darbības organizēšanā patstāvības sekmēšanai ir atbilstošas vides izveide. Vidē ir jābūt bērniem brīvi pieejamiem materiāliem pētījumiem un eksperimentiem atbilstoši viņu vecumam un uzkrātai pieredzei.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Отправить работу на э-почту

Твое имя:

Адрес э-почты, на которую отправить адрес работы:

Привет!
{Твое имя} советует Тебе посмотреть работу в интернет-библиотеке Atlants.lv на тему „Četrgadīgu bērnu pētnieciskā darbība patstāvības veicināšanai”.

Адрес работы:
https://rus.atlants.lv/w/161937

Отправить

Э-почта отправлена.

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация