Дипломная
Предпринимательство и право
Финансы, кредит
Darba efektivitātes uzlabošanas projekts bankā-
Darba efektivitātes uzlabošanas projekts bankā
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 7 | |
1. | ANALĪTISKĀ DAĻA | 9 |
1.1. | Banku raksturojums Latvijā | 9 |
1.2. | Klientu apmierinātība ar bankām | 10 |
1.3. | Kredītnemaksātāju raksturojums | 10 |
1.4. | DnB Nord Banka | 12 |
1.4.1. | Bankas vispārējs apraksts | 12 |
1.4.2. | Bankas darbinieku raksturojums | 14 |
1.4.3. | Bankas finanšu datu analīze | 16 |
1.4.4. | OS6/ECM sistēmas apraksts | 18 |
1.4.5. | Kredītņēmēju īpašuma apdrošināšanas kārtība | 19 |
1.4.6. | Bankas pakalpojumu kvalitāte | 20 |
1.5. | Pētījuma metode - novērošana | 21 |
1.5.1. | Novērošanas metodes teorija | 21 |
1.5.2. | Novērošanas metodes rezultāts | 22 |
1.6. | Ierosinājumi darba efektivitātes paaugstināšanai | 23 |
2. | PROJEKTA APRĒĶINU DAĻA | 24 |
2.1. | Darba organizēšanas uzlabošanas projekts | 24 |
2.1.1. | Filiāles darbinieku pienākumu noteikšana | 24 |
2.1.2. | Kredītspeciālistu darbu izpildes laika noteikšana | 29 |
2.1.3. | Kopējā kredītspeciālistu patērētā laika noteikšana | 31 |
2.1.4. | Sarunas laika noteikšana ar kredītnemaksātājiem | 34 |
2.1.5. | Elektroniskā žurnāla ieviešana | 36 |
2.2. | Kvalitātes uzlabošanas projekts | 38 |
2.2.1. | Darbību izpildei nepieciešamā laika noteikšana | 38 |
2.2.2. | Kļūdu labošanai patērētā laika noteikšana | 39 |
2.2.3. | Vidējās noslodzes grafika izveide | 41 |
2.3. | Atgādinājumu sistēmas uzlabošanas projekts | 50 |
2.3.1. | Iekšējā apdrošināšanas polišu atgādinājumu sistēmas izveide | 50 |
3. | TEHNOLOĢISKĀ DAĻA | 52 |
3.1. | Fizisko personu dokumentu pievienošana OS6/ECM sistēmā | 52 |
4. | DARBA UN DABAS AIZSARDZĪBAS DAĻA | 66 |
4.1. | Elektroierīču kabeļu izvietošanas uzlabošanas projekts | 66 |
4.1.1. | Elektroierīču kabeļu apraksts | 66 |
4.1.2. | Elektroierīču droši nenostiprinātu kabeļu sekas | 66 |
4.1.3. | Elektroierīču kabeļu nostiprināšanas iespējas | 67 |
4.1.4. | Izolācijas kanālu apraksts un piedāvājums | 68 |
4.1.5. | Kabeļu izolācijas kanālu izmaksas | 69 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 71 | |
BIBLIOGRĀFISKAIS SATURS | 73 | |
DIPLOMPROJEKTA GRAFISKĀ DAĻA | 75 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Šajā ekonomiskajā situācijā, kad būtiski samazinājās banku maksātspējīgu klientu skaits un palielinājies kredītnemaksātāju skaits ir jārod risinājumi kā nepieciešamos darbus veikt ātrāk, kvalitatīvāk, pēc iespējas mazāk tērējot laika un naudas līdzekļu. Ja agrāk bankas varēja vienkārši pārdot pakalpojumus, tad tagad ir jāmeklē iespējas, kā uzlabot bankas darbību sakarā ar kredītnemaksātājiem, samazināt kļūdu skaitu veicamajās operācijās, veidot jaunas sistēmas, kas paaugstinātu darba efektivitāti ar klientiem.
Darba efektivitātes paaugstināšanai tiek izstrādāti 3 projekti – darba organizēšanas uzlabošanas projekts; kvalitātes uzlabošanas projekts; atgādinājumu sistēmas uzlabošanas projekts.
Darba organizēšanas uzlabošanas projektā tika izstrādāts plāns, kā strādāt ar kredītnemaksātājiem. Šajā ekonomiskajā situācijā klientiem ir grūtības ar kredītu atmaksu, tāpēc bankas darbiniekiem ir jābūt informētiem par klienta maksātspējas situāciju, kā arī jābūt ļoti rūpīgai apsekošanai no darbinieku puses, lai noskaidrotu problēmas nopietnību jau pašā sākumā. Šajā projektā tiek noskaidrots filiāles darbinieku laiks, kas paliek pāri pēc ikdienas pienākumu veikšanas, lai būtu iespējams apsekot kredītnemaksātājus. Svarīgi bija uzzināt, cik brīva laika ir fizisko personu kredīspeciālistam un juridisko personu apkalpošanas speciālistam, lai veiktu cītīgu kredītnemaksātāju apsekošanu. Lai noskaidrotu nepieciešamo informāciju tika izmantota novērošanas metode. Tika noskaidrots, ka filiāles darbiniekiem ir laiks, lai veiktu kredītnemaksātāju apsekošanu. Kā risinājums tiek izveidots kredītnemaksātāju uzskaites žurnāls, kurā tiek fiksēti zvani, kurus veic kredītspeciālisti. Žurnālā ir iespējams atzīmēt zvanīšanas laiku, sarunas rezultātu, būtu redzams, kādi ir nemaksāšanas iemesli. Tas ir svarīgi, jo ir jāreaģē un jākonstatē nemaksāšanas iemesls jau pašā sākumā. Izveidojot šādu iekšējo filiāles kredītnemaksātāju žurnālu, filiāles direktors var kontrolēt darba izpildi, kas ir ļoti svarīgi.
Kvalitātes uzlabošanas projektā tika izstrādāts vidējās noslodzes grafiks. Darbinieki filiālēs pieļauj dažādas kļūdas klientu apkalpošanas procesos, kas mazina darba efektivitāti. Kļūdas ir jālabo un tāpēc tiek nelietderīgi tērēts laiks. Lielāko pieļauto darbinieku kļūdu skaitu sastāda tas, ka nav saglabāts maksājuma uzdevums, kas apliecinātu to, ka klients, piemēram, ir veicis komisijas maksājumu. Tātad, lai pēc tam iegūtu apstiprinājumu tam, ka ir veikts maksājums ir nepieciešams tērēt laiku un jāmeklē apstiprinājums bankas sistēmās. Tāpat klientu lietās trūkst polises vai kvītis par polises samaksu. Darbiniekiem ir jāsazinās ar klientu, lai tas atnes polisi vai kvīti, tādā veidā ir neapmierināts klients, ka viņam atkārtoti ir jānāk uz banku. Darbinieki neseko tam vai klientu kontos pietiek naudas līdzekļu, lai nomaksātu komisijas maksu par veiktajiem pakalpojumiem. Tādā veidā netiek veikts maksājums, bet pakalpojums jau tiek lietots. Sākumā tiek noskaidrots, cik daudz laika darbinieki patērē veicot tās darbības, kurās tiek konstatētas kļūdas. Tad tiek noteikts laiks, kas nepieciešams pieļauto kļūdu labošanai. Tiek izveidots vidējās noslodzes grafiks.
Atgādinājumu sistēmas uzlabošanas projektā tika izstrādāts plāns, kā tiks nodrošināta atgādināšana par kredītņēmēja īpašuma apdrošināšanas polišu termiņa beigām. Klientam, noformējot kredītu bankā, obligāta prasība ir apdrošināšanas polise, kurā labuma guvējs ir jāuzrāda banka. Īpašums ir jāapdrošina pret visiem pamatriskiem. Katrai polisei ir derīguma termiņš. Pēc derīguma termiņa beigām ir jānoslēdz apdrošināšanas polise atkārtoti, ja kredīta dzēšanas termiņš vēl nav iestājies. Tas ir nepieciešams, lai filiāles darbinieki savlaicīgi informētu klientus par to, ka viņiem ir jānoformē jauna apdrošināšanas polise. Situācijas, kad kredītņēmēja īpašums nav apdrošināts, nav pieļaujama. Kredītspeciālistiem, noformējot kredītu, būtu jāieraksta atgādinājuma sistēmā apdrošināšanas polises derīguma termiņš. Katru dienu, atverot atgādinājuma dokumentu, filiāles darbinieks varētu redzēt, kad būs nepieciešams informēt klientu. Kredītu speciālistiem būtu katru dienu jāpārbauda vai polises derīguma termiņš netuvojas beigām un 3 dienas pirms termiņa beigām informētu klientu. Filiāles direktors var sekot līdzi, vai visiem klientiem tika piezvanīts.
Tehnoloģiskajā daļā tiek aprakstīts process, kā pievienot fizisko personu ieskanētos dokumentus OS6/ECM sistēmā, sākumā meklējot un atrodot nepieciešamo personu ar meklēšanas parametru: klients – privātpersona. OS6/ECM ir sistēma, kurā glabājas visi dati par privātpersonām vai uzņēmumiem. Šo sistēmu var nosaukt par virtuālo arhīvu vai virtuālo atmiņu, ar tās palīdzību notiek bankas dokumentu digitalizācija. Bankai visi dokumenti ir jāievada šajā sistēmā, jo filiālēs nedrīkst pastāvīgi glabāties dokumentu oriģināli. Tos ir jāsūta uz arhīvu, kur tos glabā uguns necaurlaidīgos un drošos skapjos. Tā kā OS6/ECM sistēma uzņēmumā parādījās nesen, jo iepriekš atradās vecāka sistēmas versija – OS5/ECM, tad darbiniekiem rodas dažādi jautājumu saistībā ar šo sistēmu. Tāpēc būtu jāveic tehnoloģiskais apraksts ar konkrētu darbību secīgu atspoguļošanu, lai tādā veidā darbinieki varētu veikts darbības ar šo sistēmu bez aizķeršanās, kļūdām un daudz ātrāk.
Darba un dabas aizsardzības daļā tika veikts elektroierīču kabeļu izvietošanas uzlabošanas projekts, jo darba vide jāorganizē tā, lai darba apstākļi tajā atbilstu valsts apstiprinātajām darba aizsardzības prasībām. Elektroierīču kabeļi tiktu ievietoti izolācijas kanālos, tādā veidā neapdraudot darbiniekus. Kopējās projekta izmaksas sastāda 35,67 LVL.
…
Diplomprojekts tika izstrādāts rtu, ievf. Diplomprojekts sastāv no: 1. analītiskās daļas, kurā tiek analizēta uzņēmuma darbība, finanšu rādītāji, personāla dinamika, kredītnemaksātāju skaits, kļūdu skaits banku operācijās. Tiek izvirzīta problēma un noteiktas problēmas risināšanas iespējas; 2. projekta aprēķinu daļas, kurā tiek izvirzīti trīs priekšlikumi darba efektivitātes paaugstināšanai – darba organizēšanas uzlabošanas projekts; kvalitātes uzlabošanas projekts; atgādinājuma sistēmas uzlabošanas projekts. Ar ekonomiski pamatotiem aprēķiniem tiek parādīts, kā paaugstināt darba efektivitāti. 3. tehnoloģiskās daļas, kurā tiek aprakstīts tehnoloģiskais process dokumentu pievienošanai bankas datorsistēmā, lai darbinieki ievērojot šādu izstrādātu procedūru, varētu veikt darbu efektīvāk. 4. darba un dabas aizsardzības daļas, kurā tiek izstrādāts darbinieku drošības uzlabošanas projekts saistībā ar nenostiprinātiem kabeļiem. 5. grafiskās daļas, kurā ir iekļauti pastāvīgi veiktie uzskaites materiāli, kas atspoguļo darba gaitā iegūtos rezultātus. Klāt tiek pievienota prezentācija un runa, kurā īsi tiek izklāstīts paveiktais.
- Bāru darba organizācija
- Darba efektivitātes uzlabošanas projekts bankā
- Darba samaksa un tās uzskaite
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Darba samaksa un tās uzskaite
Дипломная для университета42
Оцененный! -
Vienlīdzības principa nodrošinājums darba tiesību jomā
Дипломная для университета87
Оцененный! -
Darba izmaksas un to uzskaite SIA "Tirgus" grāmatvedībā
Дипломная для университета50
Оцененный! -
Darba līguma uzteikums
Дипломная для университета65
Оцененный! -
Darba organizācija un darba aizsardzība
Дипломная для университета76