Reklāma ir integrāla mūsu ekonomiskās sistēmas sastāvdaļa. Lai gan reklāmas pētniekiem un ekonomistiem bieži vien atšķiras viedoklis attiecībā uz to, kāda tieši ir reklāmas ietekme uz ekonomiku, ir skaidri saprotams, ka reklāma veic ekonomisku funkciju no reklāmas devēju puses, ietekmē mājsaimniecību un indivīdu ekonomiku, kā arī iespaido tirgus ekonomikas darbošanos.
Ekonomisti nav spējuši ievietot reklāmu savās teorijās. Daži ignorē reklāmas iedarbību. Daži tai pievērš minimālu uzmanības daļu, un vēl nedaudzi – pārsvarā tie, kam ir cieša saistība ar mārketingu – to ir izpētījuši daudzmaz plašāk.
Alfrēds Maršals, kas bieži vien saukts par neoklasiskās ekonomikas tēvu, atsaucās uz reklāmu tikai vienu reizi savos “Principles of economics” (Ekonomikas principi). Šinī grāmatā, kas iznāca deviņos sējumus no 1890. līdz 1920. gadam, A.Maršals pārsvarā aplūkoja pilnīgas konkurences apstākļus, kas pieņem, ka patērētājiem ir pieejama pilnīga informācija par līdzvērtīgiem produktiem un ka tie var racionāli izvēlēties sev tīkamāko no tiem. …