Дипломная
Технологии
Коммуникации, транспорт, связь
Dzelzceļa kravu pārvadājumu organizēšana un modernizācija-
Dzelzceļa kravu pārvadājumu organizēšana un modernizācija
Nr. | Название главы | Стр. |
DARBĀ IZMANTOTIE SAĪSINĀJUMI | 8 | |
IEVADS | 9 | |
1. | DZELCEĻA PĀRVADĀJUMI LATVIJĀ | 11 |
1.1. | Dzelzceļa loma kravu pārvadājumos Latvijā | 11 |
1.1.1. | Dzelzceļa priekšrocības un trūkumi | 11 |
1.2. | VAS „Latvijas dzelzceļš” un tā infrastruktūra | 13 |
1.2.1. | Koncerna Latvijas dzelzceļš raksturojums | 13 |
1.2.2. | Latvijas dzelzceļa infrastruktūra | 14 |
1.2.3. | Kravu pārvadājumu sadalījums pa valstīm | 15 |
1.3. | Kravu raksturojums un to pārvadājumu īpatnības pa dzelzceļu | 16 |
1.4. | Dzelzceļa kravu pārvadājumu un apstrādes loģistiskās operācijas | 20 |
1.5. | Nodaļas pamatsecinājumi.Uzdevuma izvirzīšana | 20 |
2. | SIA „LDZ CARGO”DARBĪBAS GALVENIE VIRZIENI UN UZŅĒMUMA RAKSTUROJUMS | 22 |
2.1. | Uzņēmuma SIA LDz Cargo vispārējais raksturojums | 22 |
2.1.1. | Daugavpils kravu termināla organizācijas struktūra | 23 |
2.1.2. | SIA LDz Cargo ritošais sastāvs | 26 |
2.1.3. | Pārvadāto kravu apjoms | 28 |
2.1.4. | Uzņēmuma pārvadātās beramkravas | 31 |
2.2. | VAS „Latvijas dzelzceļš” Daugavpils stacijas un SIA „LDz CARGO” Daugavpils kravu termināla tehniskais raksturojums | 32 |
2.2.1. | Daugavpils stacijas tehniskais raksturojums | 32 |
2.2.2. | Daugavpils kravu termināla tehniskais raksturojums | 33 |
2.2.3. | Daugavpils stacijas pieņemšanas un nosūtīšanas parku tehniskais raksturojums | 34 |
2.2.4. | Daugavpils stacijas šķirošanas parka tehniskais raksturojums | 36 |
2.2.5. | Daugavpils stacijas nosūtīšanas parka tehniskais raksturojums | 41 |
2.2.6. | Daugavpils stacijas vietējā darba „B” parka tehniskais raksturojums | 42 |
2.3. | Daugavpils stacijas manevru līdzekļi | 43 |
2.4. | Sakaru līdzekļi un automatizētas sistēmas | 44 |
2.5. | Pienākušo tranzīta vilcienu apstrādes laika normu aprēķina metodes | 46 |
3. | SIA LDZ CARGO DAUGAVPILS KRAVU TERMINĀLA BERAMKRAVU PIEŅEMŠANAS UN NOSŪTĪŠANAS OPERĀCIJAS NO KRIEVIJAS | 48 |
3.1. | Krievijas un uzņēmuma SIA „LDz Cargo” beramkravu pārvadājumu maršruti | 48 |
3.1.1. | Uzņēmuma SIA „LDz Cargo” kravu piegādes operāciju sistēma | 48 |
3.2. | Beramkarvu apstrādes operācijas Daugavpils kravu terminālā | 49 |
3.2.1. | Vilcienu darba tekošās plānošanas sistēma. Informācija par vilcienu un vagonu pienākšanu | 49 |
3.2.2. | Pienākušo tranzīta vilcienu apstrādes operācijas | 50 |
3.2.3. | Pienākšo vilcienu pārvadājumu dokumentu apstrāde | 52 |
3.2.4. | Sastāva izformēšanas – formēšanas operācijas | 55 |
3.2.5. | Saformēta sastava sagatavošanas operācijas nosūtīšanai | 56 |
3.3. | Šķirošanas stacijas manevru darbu ar pienākušo tranzīta vilcienu laika normu aprēķins | 59 |
3.3.1 | Uzkalna cikla elementu aprēķins | 59 |
3.3.2. | Šķirošanas stacijas darba ar pienākušo tranzīta vilcienu uzlabošanas alternatīvie piedāvājumi | 60 |
NOBEIGUMS | 63 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN CITI INFORMĀCIJAS AVOTI | 65 |
NOBEIGUMS
Dzelzceļa kravu pārvadājumi ir 52% no kopējā sauszemes kravu pārvadājumu apjoma un tiem ir tendence arvien palielināties. Pārvadājumos pa dzelzceļu tranzītā tiek pārvadāti aptuveni 85% no visām pa to transportētajām kravām; galvenokārt no Krievijas un Baltkrievijas uz Latvijas ostām (Austrumu - Rietumu tranzīta koridors). Kravu pārvadājumos dominē naftas, akmeņogļu, ķimikāliju un minerālmēslu kravu tranzīts.
Kopējais dzelzceļa kravu pārvadājumu apjoms starp Krieviju un Baltijas valstīm 2009 gadā sasniedza 54,43 miljonus tonnu. Dzelzceļa pārvadājumu apjoms starp Krieviju un Latviju 2009 gadā palielinājās par 19,8% - līdz 27,9 miljoniem tonnu. No kopējā apjoma 91% veidoja Krievijas kravu eksports, kur savukārt 57% deva akmeņogles un 18% - naftas kravas.
Pamatojoties uz SIA „LDz Cargo” Daugavpils kravu termināla izstradātām beramkravu pieņemšanas – nosūtīšanas operācijām no Krievijas, var izdarīt sekojošos secinājumus:
pienākušo no Krievijas tranzīta vilcienu kravu pieņemšanas – nosūtīšanas operāciju sistēmas Daugavpils stacijā ir labi attīstītas, tiek izmantotas jaunākās automatizētas sistēmas dokumentu apstradei, darbs ar sastāvu (komercapskate un tehniska apskate) tiek veikta operatīvi;
manevru darbi ar pienākušo tranzīta vilciena sastāvu ilgst 48 minūtes, bet ir alternatīvas to samazināt līdz 32 minutēm, ja nevajadzētu tērēt laiku uz satāva izvilkšanu no pieņemšanas–nosūtīšanas parka ceļa uz izvilkšanas ceļu un uzbīdi no pieņemšanas–nosūtīšanas parka ceļa uzkalnā.
Līdz ar to rodas alternatīvi priekšlikumi stacijas darba uzlabošanai:
nepieciešmas pārnest pieņemšanas parku – 9 ceļu sastāvā, no kuriem vienu atstāt caurlades, līdz vagonu atvienošanas punktam. Pa caurlaides ceļu pārvietosies vilcieni, kurus neapstrādā Daugavpils šķirošanas stacijā. Tādā viedā šķirošnas stacijas darbs būs daudz efektīvaks, jo nevajadzēs tērēt laiku sastava vilkšanai uz uzkalnu tā talākai formēšanai, līdz ar to būs ieekonomētas 16 minūtes katra sastava izformēšanai, ja vidēji diennaktī pienāk 30 sastāvu, tad kopējais ieekonomētais laiks diennaktī sastadīs 8 stundas;
līdz ar to, ja tādā viedā aprīkot pieņemšanas parku, vajadzēs vienu manevru līdzekli (pašlaik izmanto divus) ČME – 3, lai izformētu sastavu un uzvilktu to uz šķirošanas stacijas ceļiem. Tiks ieekonomēts degvielas patēriņš no 85 litriem līdz 42,5 litriem, naudas ekvivalentā ekonomija sastadīs 25,80 Ls no katra izformēta sastāva. Ja diennaktī tiek izformēti 30 sastāvi tiks ieekonomēti 774 lati.
Tā kā pārsvarā kravas nāk no Krievijas, priekšlikums par pieņemšanas ceļu rekonstrukciju ir ļoti aktuāls, jo tādā veidā samazinās sastāvu apstrades laiks, līdz ar to var pāaugstināt Daugavpils stacijas pārstrades spēju un pieņemt vairak tranzīta. Kā arī samazināsies degvielas patēriņa izmaksas, kas ir ļoti svarīgs faktors pašlaik, krīzes apstākļos.
…
Dotais darbs ir veltīts SIA „LDz Cargo” kravu pieņemšanas un nosūtīšanas procesa organizēšanas izpētei un analīzei. Apskatīti organizācijas galvenie darbības virzieni, kravu pārvadājumu apjomi, pieņemšanas, nosūtīšanas un šķirošanas parku tehniskie raksturojumi. Izsatrādātas pienākošo tranzīta vilcienu ar beramkravām apstrādes operācijas un aprēķinātas apstrādes laika normas. Pamatojoties uz operāciju pētījumiem un aprēķinu rezultātiem, piedāvāti Daugavpils stacijas darba uzlabošanas alternatīvie piedāvājumi.
- Dzelzceļa kravu pārvadājumu organizēšana un modernizācija
- Kravu un pasažieru pārvadājumu organizācijas pilnveidošana VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga""
- Starptautisko konteineru pārvadājumu organizēšana
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Starptautisko konteineru pārvadājumu organizēšana
Дипломная для университета58
Оцененный! -
Kravu un pasažieru pārvadājumu organizācijas pilnveidošana VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga""
Дипломная для университета62
Оцененный! -
Bezdarba samazināšanas iespēju organizēšana Kurzemē
Дипломная для университета46
Оцененный! -
Reklāmas organizēšana uzņēmējdarbībā
Дипломная для университета90
Оцененный! -
Pārvadājumu organizēšana uzņēmumā SIA "Euro Baltic Trans"
Дипломная для университета38
Оцененный!