Lauksaimniecības nozare ir svarīga gan Latvijas, gan arī Vidzemes reģiona mērogā. Ir svarīgi, ka jaunumus par lauksaimniecības nozari kvalitatīvi pasniedz arī medijos. Pētījuma mērķis bija noskaidrot, kādas ir Vidzemes graudkopju domas par Eiropas Komisijas stratēģiju “No lauka līdz galdam” un kāda ir mediju loma Vidzemes graudkopju uzskatu veidošanā, lai saprastu, kā stratēģija iespaido Vidzemes graudkopjus, un vai mediji ir svarīgi Vidzemes graudkopjiem. Tika intervēti 15 Vidzemes graudkopji, lai uzzinātu viņu domas par Eiropas Komisijas stratēģijas “No lauka līdz galdam” ietekmi uz viņu saimniecībām un, lai uzzinātu, kāda ir mediju loma viņu darbā un ikdienā. Analizējot iegūtos datus, tika secināts, ka Vidzemes graudkopjiem ir svarīgi, lai Eiropas Komisijas stratēģija “No lauka līdz galdam” ir pārdomāta un viņi neredz stratēģiju kā draudu viņu saimniecībām. Tāpat tika atklāts, ka Vidzemes graudkopju darbā mediji nav svarīgi, bet mediji ir vajadzīgi, lai uzzinātu vispārīgas ziņas, kas nav saistītas ar lauksaimniecību.
Atslēgas vārdi: Eiropas Komisijas stratēģija “No lauka līdz galdam”, graudkopji, lauksaimniecība, Vidzeme, mediji, lauksaimniecība medijos