Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:533498
 
Оценка:
Опубликованно: 17.10.2014.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 23 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  APZĪMĒJUMU SARAKSTS    5
  IEVADS    7
1.  ES ATTĪSTĪBAS POLITIKA UN MĒRĶI    9
1.1.  ES integrācijas procesi    9
1.2.  Finanšu shēma 2007-2013.g.periodam    12
2.  ES REĢIONĀLĀ POLITIKA UN STRUKTURĀLIE FONDI LATVIJĀ    19
2.1.  ES struktūrfondu finansējuma sadalījums 2007-2013.g. periodā pa nozarēm, fondiem un prioritātēm    19
2.2.  ES struktūrfondu administrēšana Latvijā    28
2.3.  Pretendentu atlases kritēriji ES struktūrfondu līdzekļu saņemšanai    36
2.4.  Tiesiskā un normatīvā bāze, valsts plānošanas dokumentācija ES finansējuma saņemšanai    42
3.  STRUKTŪRFONDU VADĪBAS EFEKTIVITĀTE    48
3.1.  ES fondu apguves izvērtējums starp Baltijas valstīm    48
3.2.  Aktivitātes „Daudzdzīvokļu māju siltumnoturības uzlabošanas pasākumi” izvērtējums    52
3.3.  Grāmatvedības uzskaite ES projektu realizācijā un konstatētās būtiskākās kļūdas    65
3.4.  ES fondu apguves vienkāršošana    71
  SECINĀJUMI    79
  PRIEKŠLIKUMI    81
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI    84
Фрагмент работы

SECINĀJUMI
1. Ar Eiropas reģionālo politiku tiek īstenota Eiropas tautu solidaritāte. ES pamatmērķis ir stiprināt ekonomisko, sociālo un teritoriālo kohēziju, samazinot reģionu atšķirības, kuras radušās attīstības rezultātā. Latvijai ES struktūrfondu līdzekļus ir jāizmanto kā galveno finanšu instrumentu ekonomiskās atveseļošanas sekmēšanā.
2. Pārāk liels ES fondu vadībā iesaistīto institūciju skaits – Finanšu ministrija – kā vadošā un revīzijas iestāde, Valsts kase kā maksājuma un sertifikācijas iestāde, 10 atbildīgs iestādes, 7 sadarbības iestādes, kā arī savas kompetences ietvaros Iepirkuma uzraudzības birojs un Valsts kontrole. Kopumā ES struktūrfondus administrē aptuveni 700 ierēdņu un darbinieku.
3. Biežie Ministru kabineta noteikumu grozījumi, kas liek projekta īstenotajiem nemitīgi sekot līdzi MK noteikumu izmaiņām. Kā arī noteikumu valoda bieži vien ir sarežģīta, īpaši cilvēkiem, kuri nav raduši ikdienā strādāt ar normatīvajiem aktiem. Līdz ar to rodas iespēja, ka Ministru kabineta noteikumos minētā terminoloģija tiek dažādi interpretēta.
4. ES fondu apguves ātrums ir ievērojami lēns, ņemot vērā, ka 2010.gads ir 2007. – 2013.gadu plānošanas perioda vidus. 2010.gada 28.februārī no ES struktūrfondiem samaksātais finansējums (avansi + starpposma maksājumi) sastāda 16,80% no piešķirtā ES finansējuma.
5. ES fondu finansējuma saņēmēju neizpratne un normatīvo aktu neievērošana attiecībā uz projektu izmaksu atbilstību. Projekts netiek īstenots saskaņā ar noslēgto līgumu.
6. Līgumi par projekta īstenošanu ir grūti saprotami. Līgumos ir noteiktas visdažādākās sankcijas pret atbalsta saņēmēju, bet tikai minimāla atbildība paredzēta administrējošajām iestādēm. Sarežģīta un gara līgumu grozīšanas procedūra (pat gadījumos, kad tiek precizētas sīkas detaļas projektu pieteikumos).

Коментарий автора
Коментарий редакции
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация