Дипломная
Предпринимательство и право
Экономика
Firmas produkta pieprasītā daudzuma un pieprasījuma izmai...Nr. | Название главы | Стр. |
Saturs | 1 | |
Anotācija | 2 | |
Анотация | 3 | |
Annotation | 4 | |
Apzīmējumi un saīsinājumi | 6 | |
1. | Operāciju pētīšana un modeļu veidošanas principi | 12 |
1.1. | Prognozēšana | 12 |
1.2. | Modelēšanas pamatprincipi | 17 |
2. | Tirgus apstākļi | 20 |
2.1. | Firmas darbība. | 22 |
2.2. | Cenas noteikšana | 25 |
2.2.1. | Cenas un apjoma noteikšana pie resursu ierobežojuma variants 1 | 27 |
2.2.2. | Cenas un apjoma noteikšana variants 2 | 27 |
2.2.3. | Cenas un apjoma noteikšana variants 3 | 27 |
2.2.3.1 | Cenas un apjoma noteikšana variants 1A | 27 |
2.2.3.2 | Pašizmaksa noteikšanas variants 1B | 28 |
2.2.4. | Ražošanas cenas un apjoma noteikšana variants 3 | 28 |
2.3. | Cik liels ir tirgus | 28 |
2.4. | Kādi veida tirgi eksistē | 29 |
3. | Monopolistiskā konkurence | 31 |
3.1. | Monopolistiskās konkurences definīcija | 31 |
3.2. | Apjoma un cenas noteikšana īsā termiņā notiek līdzīgi kā monopolfirmas apstākļos | 32 |
3.3. | Apjoma un cenas noteikšana ilgā termiņā | 32 |
3.4. | Monopolistiskās konkurences trūkumi | 33 |
4. | Ne cenu konkurence monopolistiskās konkurences tirgos | 34 |
4.1. | Produkta diferenciācija: reālā un šķietamā noteiktā laika momentā un produkta uzlabošana laika gaitā | 34 |
4.2. | Reklāma | 35 |
4.3. | Pareto neefektīvs John Nash līdzsvars reklāmu stratēģiju bimatricu spēlē | 37 |
4.4. | Monopolistiskās konkurences firmas ražošanas apjoma noteikšana | 41 |
4.5. | Produkta diferenciācija | 42 |
5. | Firmas Izturēšanās | 45 |
5.1. | Firmas mērķi | 45 |
5.2. | Izmaksas | 46 |
6. | Peļņa | 50 |
6.1. | Kompensējošā un funkcionālā peļņas teorija | 52 |
6.2. | Pārākuma un monopolista peļņa | 52 |
6.3. | Tehnoloģiskā un jaunievedumu teorija par peļņu | 54 |
6.4. | Firmas peļņas sociālā vērtība | 55 |
7. | Cenu diskriminācija | 56 |
7.1. | Pirmās pakāpes cenu diskriminācija | 57 |
7.2. | Otrās pakāpes cenu diskriminācija | 58 |
7.3. | Trešās pakāpes cenu diskriminācija | 59 |
8. | Elastība un pieprasījums | 59 |
8.1. | Izdevumi reklāmai | 61 |
8.2. | Mārketinga darbības ietekme | 64 |
8.3. | Reklāmas sociālā vērtība | 67 |
9. | Optimizācijas uzdevumu risināšana | 69 |
9.1. | Pirmais uzdevums | 69 |
9.2. | Otrais uzdevums | 70 |
9.3. | Trešais uzdevums | 72 |
9.4. | Ceturtais uzdevums | 80 |
10. | Priekšlikumi un ieteikumi un secinājumi | 84 |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 85 | |
Pielikums1 | 1 | |
Pielikums2 | 3 |
Tirgus ekonomikas apstākļos lielākā daļa uzņēmumu atrodas monopolistiskās konkurences tirgus vidē. Tas nozīmē, ka firma veicot sava produkta diferenciāciju, rēķinās ar savas produkcijas pieprasījumu. Peļņas maksimizācija paredz noteikt gan produkta daudzumu ko piedāvās tirgū, gan produkta cenu. Lai atrastu šos rādītājus, jāatrisina nelineārs optimizācijas uzdevums. Kā zināms, nelineāri optimizācijas uzdevumi sagādā grūtības. Tomēr, izmantojot Microsoft Excel Solver, izdodas atrisināt neliela mēroga nelineārus optimizācijas uzdevumus.
Diemžēl, Microsoft Excel Solver nespēja atrisināt uzdevumu, kurā tika ietverti vairāki ražošanas – pārdošanas cikli. Izmantojot Microsoft Excel Solver palīdzību var rēķināt šāda veida uzdevumus "pa daļām", par katru ciklu atsevišķi. Tomēr tas nedod pilnu ainu, jo zūd kompleksā pieeja problēmas izpētē. Pārnest uz nākošo ciklu izdevās tikai vienu nosacījumu. Izmantojot Microsoft Excel Solver, jāzina, apmēram kādu vērtību sagaidīt; tā var ātrāk atrast kļūdu, kas var būt gan nosacījumos, gan tāpēc, ka Microsoft Excel Solver pats ir ieciklojies.
Uzdevumos, kurus centos risināt, ir uzdoti vairāki alternatīvi varianti naudas patēriņam, lai pietuvinātu šos uzdevumus reālai situācijai. Tomēr visi aprēķini ir teorētiski, un dažbrīd to iespējamie atrisinājumi neatbilst reālai situācijai. Kā spilgtāko piemēru var minēt, to, ka uzņēmums ražo nelielu produkcijas daudzumu un gūst maksimālu ienesīgumu. Radīt reālistiskāku modeli nozīmē pievienot nosacījumus, piemēram, nosacījumu par ražošanas kapacitātes palielināšanu.
Realitātei neatbilst arī pieņēmums ka firmas rīcībā ir precīza informācija par to, kas notiek ārpus firmas. Līdz ar to taišņu un līkņu atbilstība reālai dzīvei ir nosacīta. Šķiet reālistiski, ka ar statistiskiem novērojumiem un ekonometrijas metodēm var novērtēt tikai kādu līknes vai taisnes fragmentu.
Neskatoties uz minētiem trūkumiem, šāda veida pētījumi palīdz uzņēmuma vadībai lēmumu pieņemšanā, ļauj noteikt, kādas darbības ir jādara un kurš būtu vislabākais ceļš, lai uzņēmums gūtu maksimāli iespējamo peļņu. Pastiprinoties konkurencei firmu starpā, vadītāji, kas savu lēmumu pieņemšanā balstās uz situāciju informatīvo analīzi ar matemātisko modeļu un datoru aprēķinu palīdzību, gūst priekšroku salīdzinot ar tiem, kas to nedara.
Izstrādāto modeli viegli pielāgot un mainīt atkarībā no situācijas izmaiņām. Piemēram, var mainīt nosacījumus un meklēt jaunu risinājumu savu mērķu sasniegšanai. Var izvairīties no zaudējumiem, ja iepriekš netika precīzi noteikts mērķis un veids, kā to sasniegt. Tā palielinās firmas nākotnes izredzes.…
Tiek izvērtēti alternatīvie varianti lēmumu pieņemšanā.
- Firmas produkta pieprasītā daudzuma un pieprasījuma izmaiņu vadīšana
- Rīgas Fondu biržas darbības analīze
- Starptautiskās tirdzniecības finansēšanas aktuālās problēmas Latvijas komercbankās
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Inovācijas
Дипломная, академическая72
-
Dzīvokļu tirgus attīstība Vidzemē 2000.-2005.g.
Дипломная, академическая78
Оцененный! -
A/S "Preses nams" gada pārskata sastādīšana un tā novērtēšana
Дипломная, академическая52
Оцененный! -
Fiziskā faktora ietekme uz nekustamā īpašuma tirgu Cēsīs
Дипломная, академическая50
Оцененный! -
Uzņēmējdarbības attīstības problēmas tirdzniecībā
Дипломная, академическая75
Оцененный!