Дипломная
Гуманитарные науки
Педагогика
Gados jauno pedagogu darba noturības ietekmējošie faktori-
Gados jauno pedagogu darba noturības ietekmējošie faktori
Nr. | Название главы | Стр. |
Saīsinājumu saraksts | 5 | |
Svarīgāko terminu skaidrojums | 6 | |
IEVADS | 7 | |
1. | PEDAGOGU KOPSAKARĪBAS UN ATŠĶIRĪBAS | 10 |
1.1. | Paaudžu raksturojums attiecībā uz darbu izglītības iestādē, iestādes vadītāju | 10 |
1.2. | Pedagoga profesijas izvēle un darba gaitu pārtraukšanas iemesli | 15 |
2. | DARBA VIETAS IZVĒLES NOTEICOŠIE FAKTORI | 21 |
2.1. | Droša darba vide | 21 |
2.2. | Izglītības iestādes vadītāja iespējas veicināt gados jauno pedagogu noturēšanu | 23 |
3. | PRAKTISKI PĒTNIECISKĀ DAĻA | 28 |
3.1. | Pētījuma metodoloģija un organizācija | 28 |
3.2. | Pētījuma rezultātu analīze, interpretācija un diskusija | 30 |
SECINĀJUMI UN IETEIKUMI | 50 | |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS | 53 | |
PIELIKUMI | 62 | |
1.pielikums. Aptaujas anketa pedagogiem | 63 |
Nereti vēl pirms jaunā mācību gada sākšanās, Latvijas sociālajos medijos parādās raksti
par lielu pedagogu trūkumu izglītības iestādēs (Dēvica, 2022; Eniņa, 2022). Latvijā detalizēti
pētījumi ir ierobežotā daudzumā par tādām tēmām kā “paaudzes” jēdziens un paaudžu īpatnību
ņemšana vērā, vadot izglītības iestādi, piesaistot pedagogus ilglaicīgi vienai izglītības iestādei,
darba vietai. Efektīva, produktīva pedagogu vadīšana ir viens no galvenajiem izglītības iestādes
vadītāja pienākumiem. Turpmākajos gados izglītības iestādēs sāks pieņemt darbā gados jaunus
pedagogus, kuri dzimuši pēc tūkstošgades mijas. Šie gados jaunie pedagogi, kurus bieži dēvē
par “Z paaudzi”, ienesīs klasē pilnīgi jaunus ieradumus, cerības un dzīves pieredzes kopumu.
Tas savukārt radīs pilnīgi jaunus izaicinājumus izglītības iestādes vadītājiem (Polat et al, 2019),
kā viens no tiem noteikti būs gados jaunā pedagoga ilglaicīga piesaiste vienai izglītības iestādei,
vienai darba vietai. “Darbinieks ir organizācijas virzītājspēks mērķu sasniegšanā, līdz ar to
darba devējiem šobrīd svarīgi apzināties to, ka darba tirgū līdzās pastāv un savstarpēji
mijiedarbojas vairākas paaudzes, kas ar atšķirīgām vērtību sistēmām, uzskatiem, kā arī
kvalitātēm, prasmēm, talantiem un stiprajām pusēm nodrošina produktīvāku darba pienākumu
izpildi” (Rūtiņa, 2019, 5. lpp.). “Latvijā direktori vidēji ir 54 gadus veci, turklāt 25 % direktoru
Latvijā ir vecumā no 60 gadiem” (OECD, 2019, 2. lpp.), kas varētu radīt dažādu uzskatu,
pieņēmumu un vērtību atšķirības starp jaunāko paaudžu pedagogiem.
Izglītības iestādes vadītājam vadot dažādu paaudžu pedagogus jāatrod vispiemērotākais
komunikācijas veids, lai sniegto informāciju sadzirdētu ikviens, gados jaunāko pedagogu
uztvere, pieņēmumi un interpretācija ir pavisam savādāka, izaicinošāka. Kamēr daļa pedagogu
labprāt tiekas un runā klātienē, citi gados jaunie pedagogi labāk izvēlas rakstiskas saziņas
formas. Lai gan “Y paaudze” jau ir pazīstami ar savu mīlestību pret viedtālruņiem un
sociālajiem medijiem, “Z paaudze”, visticamāk, būs vēl vairāk pakļauta tām un vēlēsies tās
pielietot arī savā ikdienas darbā. “Z paaudzei” patiks izmantot savā darbā tehnoloģijas, bet viņi
būs atkarīgi no tām — viņi nevarēs bez tām darboties.…
Materiāls ir PDF formātā.
- Darba aizsardzības instrukcija darbam ar zālāja kopšanas darba aprīkojumu
-
Darba aprīkojums un darba rīki
Презентация15 Медицина, гигиена, анатомия, Охрана труда, Управление
- Gados jauno pedagogu darba noturības ietekmējošie faktori
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciālām vajadzībām
Дипломная для университета51
-
Motivējošie faktori vecmātes darbā
Дипломная для университета36
-
Darba risku samazināšana mežizstrādes darbos
Дипломная для университета91
-
Darbinieku darba efektivitātes paaugstināšanas iespējas
Дипломная для университета73
-
Darba aizsardzības sistēmas izveidošana uzņēmumā
Дипломная для университета52