Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:500743
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 30.08.2023.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 91 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2021–2025 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Saīsinājumu saraksts    5
  Svarīgāko terminu skaidrojums    6
  IEVADS    7
1.  PEDAGOGU KOPSAKARĪBAS UN ATŠĶIRĪBAS    10
1.1.  Paaudžu raksturojums attiecībā uz darbu izglītības iestādē, iestādes vadītāju    10
1.2.  Pedagoga profesijas izvēle un darba gaitu pārtraukšanas iemesli    15
2.  DARBA VIETAS IZVĒLES NOTEICOŠIE FAKTORI    21
2.1.  Droša darba vide    21
2.2.  Izglītības iestādes vadītāja iespējas veicināt gados jauno pedagogu noturēšanu    23
3.  PRAKTISKI PĒTNIECISKĀ DAĻA    28
3.1.  Pētījuma metodoloģija un organizācija    28
3.2.  Pētījuma rezultātu analīze, interpretācija un diskusija    30
  SECINĀJUMI UN IETEIKUMI    50
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS    53
  PIELIKUMI    62
  1.pielikums. Aptaujas anketa pedagogiem    63
Фрагмент работы

Nereti vēl pirms jaunā mācību gada sākšanās, Latvijas sociālajos medijos parādās raksti
par lielu pedagogu trūkumu izglītības iestādēs (Dēvica, 2022; Eniņa, 2022). Latvijā detalizēti
pētījumi ir ierobežotā daudzumā par tādām tēmām kā “paaudzes” jēdziens un paaudžu īpatnību
ņemšana vērā, vadot izglītības iestādi, piesaistot pedagogus ilglaicīgi vienai izglītības iestādei,
darba vietai. Efektīva, produktīva pedagogu vadīšana ir viens no galvenajiem izglītības iestādes
vadītāja pienākumiem. Turpmākajos gados izglītības iestādēs sāks pieņemt darbā gados jaunus
pedagogus, kuri dzimuši pēc tūkstošgades mijas. Šie gados jaunie pedagogi, kurus bieži dēvē
par “Z paaudzi”, ienesīs klasē pilnīgi jaunus ieradumus, cerības un dzīves pieredzes kopumu.
Tas savukārt radīs pilnīgi jaunus izaicinājumus izglītības iestādes vadītājiem (Polat et al, 2019),
kā viens no tiem noteikti būs gados jaunā pedagoga ilglaicīga piesaiste vienai izglītības iestādei,
vienai darba vietai. “Darbinieks ir organizācijas virzītājspēks mērķu sasniegšanā, līdz ar to
darba devējiem šobrīd svarīgi apzināties to, ka darba tirgū līdzās pastāv un savstarpēji
mijiedarbojas vairākas paaudzes, kas ar atšķirīgām vērtību sistēmām, uzskatiem, kā arī
kvalitātēm, prasmēm, talantiem un stiprajām pusēm nodrošina produktīvāku darba pienākumu
izpildi” (Rūtiņa, 2019, 5. lpp.). “Latvijā direktori vidēji ir 54 gadus veci, turklāt 25 % direktoru
Latvijā ir vecumā no 60 gadiem” (OECD, 2019, 2. lpp.), kas varētu radīt dažādu uzskatu,
pieņēmumu un vērtību atšķirības starp jaunāko paaudžu pedagogiem.
Izglītības iestādes vadītājam vadot dažādu paaudžu pedagogus jāatrod vispiemērotākais
komunikācijas veids, lai sniegto informāciju sadzirdētu ikviens, gados jaunāko pedagogu
uztvere, pieņēmumi un interpretācija ir pavisam savādāka, izaicinošāka. Kamēr daļa pedagogu
labprāt tiekas un runā klātienē, citi gados jaunie pedagogi labāk izvēlas rakstiskas saziņas
formas. Lai gan “Y paaudze” jau ir pazīstami ar savu mīlestību pret viedtālruņiem un
sociālajiem medijiem, “Z paaudze”, visticamāk, būs vēl vairāk pakļauta tām un vēlēsies tās
pielietot arī savā ikdienas darbā. “Z paaudzei” patiks izmantot savā darbā tehnoloģijas, bet viņi
būs atkarīgi no tām — viņi nevarēs bez tām darboties.…

Коментарий редакции
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация