Дипломная
Предпринимательство и право
Реклама, маркетинг
Gaļas pārstrādes uzņēmuma "X" mārketinga mikrovides analīze-
Gaļas pārstrādes uzņēmuma "X" mārketinga mikrovides analīze
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 3 | |
Annotation | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Gaļas ražošanas tirgus patreizējā stāvokļa analīze Latvijā | 7 |
2. | Firmas mārketinga mikrovides būtība un galveno elementu teorētisks raksturojums | 25 |
3. | Gaļas pārstrādes uzņēmuma “X” iekšējā vide un tā produkcijas raksturojums | 31 |
4. | Uzņēmuma „X” darbību ietekmējošo mārketinga mikrovides faktoru izvērtējums | 41 |
4.1. | Piegādātāju analīze | 41 |
4.2. | Starpnieku analīze | 44 |
4.3. | Klientu analīze | 46 |
4.4. | Konkurentu analīze | 50 |
5. | Uzņēmuma „X” mārketinga mikrovides faktoru attīstības perspektīvu novērtējums | 55 |
Secinājumi un priekšlikumi | 63 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 67 |
Secinājumi un priekšlikumi
Šajā bakalaura darbā autors aprakstīja uzņēmuma mikrovides nozīmi, kā arī aprakstīja mikrovides būtību, no ka tā sastāv un uz ko ietekme. Kā piemērs darbā tika aprakstīta viena Latvijas gaļas pārstrādes uzņēmuma mikrovide un analizēti visi šīs vides faktori, kā arī konkretizēti to vājas un stipras puses.
Bakalaura darba galvenie secinājumi ir sekojoši:
1) Gaļas ražošanas un pārstrādes nozare attiecas pie pārtikas produktu nozares, kurai Latvijas ekonomikā ir diezgan liels īpatsvars un kuras ražošanas apjomi 2004. gadā Latvijā kopumā palielinājās tikai par 3,1 %, salīdzinot ar 2003. gadu.
2) Latvijā gaļas ražošanas bilancē 50 % sastāda cūkgaļa, tomēr nesakārtotā tirgus dēļ cūkgaļas ražošana ik pa laikam nonāk krīzes situācijā, kuru mazākie ražotāji necieš un bankrotē. Tieši nesakārtotā tirgus dēļ cūku audzētāji nevar atļauties ražošanā ieguldīt pietiekami lielas investīcijas un būt droši par to atpelnīšanu. Tā kā Latvijā tiek saražots tikai nedaudz vairāk par pusi no nepieciešamā gaļas apjoma, gaļas importētāji ietekmē vietējo ražošanu, valstī ievedot cūkgaļu krietni lielākā daudzumā, nekā to iespējams patērēt.
3) Likums “Par aizsardzības pasākumiem attiecībā pret cūkgaļas importu” zaudēja spēku līdz ar iestāšanos Eiropas Savienībā, un, esot Eiropas vienotā tirgū, Latvijā vairs nevar piemērot tirgus aizsardzības pasākumus. Tāpēc pēc iestājās Eiropas Savienībā cūkgaļas sektorā pieauga konkurence, ievedmuitu atcelšana palielināja lētu izejvielu pieejamību pārstrādes uzņēmumiem.
4) Liellopu gaļas ražošanas nozares attīstību apdraud liellopu gaļas zemās realizācijas cenas vietējā tirgū, nekārtības uz valsts robežas, kā arī pārstrādātāju parādi par zemnieku nodoto produkciju.
5) Lai pārstrādātu dzīvnieku atkritumus atbilstoši ES prasībām, gaļas pārstrādes SIA „Triāls” un A/S „Ziemeļvidzemes atkritumu apsaimniekošana organizācija” apvienojusi spēkus, izveidojot „ZAAO Triāls”, kurš tagad domā par vislabāko risinājumu dzīvnieku atkritumu pārstrādei. Uzņēmums dzīvnieku blakusproduktu savākšanai izstrādājusi astoņus maršrutus, kas nosedz visu Latvijas teritoriju.
6) Mikrovide ietver sevī visu, kam ir ciešas saistības ar firmu un klientu apkalpošanas iespējām, un tā sastāv no tādiem faktoriem, kas tieši ietekmē organizācijas darbību un kurus uzņēmums var ietekmēt (organizācijas struktūra, piegādātāji, starpnieki, konkurenti, klienti, organizācijas kontaktauditorijas). SIA „X” mikrovides analīze ir ļoti nozīmīgs jautājums uzņēmuma darbībā, jo tas ir mēģinājums noteikt uzņēmuma stipras un vājās puses, un vadības uzdevums ir virzīt darbību uz spēcīgo pusi un aizsargāt vai novērst vājās.
7) SIA “X” izmanto galvenokārt vietējo piegādātāju un vietējās izejvielas (Latvijā izaudzētas cūkas, vistas, liellopi). Svaigu liellopu gaļu uzņēmums pasūta vienu reizi nedēļā, biežāk nedēļas sākumā. Cūkgaļa tiek iegādāta 2 - 3 reizes nedēļā, jo no tas ražo vairāk produkcijas. Vistu uzņēmums pērk lielākās partijās, bet ļoti reti. Piegādātāju skaits ir neliels, tāpēc uzņēmums bieži nokļūt lielā atkarībā no tiem.
8) Uzņēmumam ir vairāk nekā 200 klientu. Vislielākais pieprasījums pēc gaļas izstrādājumiem ir tieši rajonos, tāpēc uzņēmums orientējas uz vidējā slāņa pircējiem, jo viņu īpatsvars ir vislielākais.
…
Bakalaura darba mērķis ir analizēt patreizējo situāciju Latvijas gaļas tirgū un veikt pētījumu par vienu no gaļas pārstrādes uzņēmumiem, analizējot tā mārketinga mikrovides faktorus, kā arī novērtējot mikrovides faktoru perspektīvas un ietekmi uz uzņēmuma darbību nākotnē. Bakalaura darbs sastāv no piecām nodaļām. Pirmajā nodaļā autors, analizējot statistiskos datus (periodā no 2001. līdz 2004. gadam), pamēģināja raksturot Latvijas gaļas ražošanas tirgu, aprakstīja tā patreizējo stāvokli, kā arī nākotnes tendences šajā sfērā. Otrā bakalaura darba nodaļā ir vairāk teorētiska nodaļa, kurā tiek dotas mikrovides un tās galveno faktoru definīcijas un to būtība. Trešajā nodaļā tiek dots pētāma uzņēmuma apraksts, kurā tiek apskatīta gan uzņēmuma struktūra un tā piedāvātais sortiments, gan arī organizācijas un mārketinga mērķi. Ceturtajā nodaļā tiek novērtēti pētāma uzņēmuma darbību ietekmējošie mikrovides faktori. Šeit autors analizē uzņēmuma klientus un starpniekus, pēta piegādātājus un novērtē piecus, pēc autora viedokļa, visstiprākos konkurentus. Piektajā nodaļā autors izdara secinājumus, kādas ir uzņēmuma stipras un vājas puses un mēģināja aprakstīt iespējas kā dotajam uzņēmumam izvairīties no šiem draudiem (SVID analīzes veidā). Bakalaura darba rakstīšanai tiek izmantoti statistiskie dati no Latvijas Republikas Ekonomikas un Latvijas Republikas Zemkopības Ministrijas gada ziņojumiem, kā arī informācija no dažādām mārketinga grāmatām un periodikas un pētāma uzņēmuma iekšēja informācija.
Darbā ir gramatikas kļūdas. Pielikumu nav. Atsauces nekvalitatīvas.
- Gaļas pārstrādes uzņēmuma "X" mārketinga mikrovides analīze
- Mārketinga plāns
- Uzņēmuma "Gardums" mārketinga vides analīze
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Uzņēmuma "Gardums" mārketinga vides analīze
Дипломная для университета25
-
Mārketinga plāns
Дипломная для университета48
-
Reklāmas veidošanas īpatnības uzņēmumā AS "Laima"
Дипломная для университета67
Оцененный! -
Mārketinga komunikāciju sistēma uzņēmumā
Дипломная для университета46
Оцененный! -
Uzņēmuma darbība konkurences apstākļos
Дипломная для университета65