Дипломная
Предпринимательство и право
Управление
Kvalitātes vadības sistēmas attīstības problēmas virzieni...-
Kvalitātes vadības sistēmas attīstības problēmas virzieni Latvijā
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 3 | |
Annotation | 4 | |
Saīsinājumu un nosacīto apzīmējumu saraksts | 5 | |
Ievads | 6 | |
1. | Standartizācija 20.gs. Latvijā un pasaulē | 12 |
1.1. | Kvalitātes nodrošināšanas nacionālā programma, tās attīstība un rezultāti Latvijā | 12 |
1.2. | Latvijas Kvalitātes asociācija un Kvalitātes balva | 16 |
2. | Kvalitātes pārvaldības sistēmas stratēģija | 20 |
2.1. | Vadības atbildība | 20 |
2.2. | Resursu, procesu pārvaldība un klientu prasību noteikšana | 21 |
2.3. | Cilvēkresursu vadība un personāla motivācija | 24 |
2.4. | Kompetenču modelis | 31 |
2.5. | Darba drošības vadība | 33 |
2.6. | Izcilas uzņēmējdarbības modelis | 35 |
3. | Riska faktoru analīze | 47 |
4. | Programmatūras izstrāde Kvalitātes Vadības Sistēmām | 53 |
4.1. | Bezpapīru ISO sistēma – digitālā interaktīvā vadības sistēma | 53 |
4.2. | Informācijas sistēmu riska analīze | 54 |
5. | Uzņēmuma sertifikācijas process Latvijā | 58 |
5.1. | Kvalitātes vadības sistēmu raksturojums | 58 |
5.1.1. | ISO 9000 | 59 |
5.1.2. | Eiropas standarts EN ISO 14001:1996. | 60 |
5.1.3. | TQM | 63 |
5.1.4. | QS 9000, TickIT un ISO 9000-3 | 63 |
5.1.5. | HACCP | 64 |
5.1.6. | Integrētā vadības sistēma | 66 |
5.2. | Kvalitātes audits | 68 |
5.3. | Kvalitātes dokumentu izstrādāšana un vadība | 74 |
5.4. | Sertifikātu skaita dinamikas un problēmu analīze Latvijā | 76 |
Secinājumi un priekšlikumi | 80 | |
Review | 88 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 91 | |
Galvojums | 93 | |
Pielikums Nr.1. | 94 | |
Pielikums Nr.2. | 112 | |
Pielikums Nr.3. | 114 | |
Pielikums Nr.4. | 115 | |
Pielikums Nr.5. | 183 |
Latvijā uzņēmējdarbībā strauji sāk pielietot dažādus vadības sistēmas standartus, kas ienāk no Rietumu uzņēmējdarbības pieredzes, kur vadības sistēmas pēdējos četrdesmit gadus ir bijusi uzņēmējdarbības principiāls dzinējspēks un motivācijas pamats.
Attīstoties tirgus ekonomikas attiecībām Latvijā, uzņēmumu darbību un attīstību arvien vairāk ietekmē konkurence un vārdam ”kvalitāte” tiek piešķirta jauna nozīme.
Uzņēmums, uz kuru attiecina šo jēdzienu, darbojas efektīvi un to apliecina uzņēmuma finansu rādītāji un klientu pieprasītie un pirktie noteikta līmeņa produkti vai pakalpojumi. Mūsdienās jēdziens “kvalitāte” ir cieši saistīts ar klientu - ar tā vajadzību un vēlmju izzināšanu, noteikšanu un apmierināšanu.
Latvijā aizvien vairāk uzņēmumu savā stratēģiskajā attīstībā lielāku uzmanību pievērš kvalitātes vadības sistēmas izstrādes un ieviešanas jautājumiem. Galvenais valsts uzdevums ir nodrošināt stabilu tiesisko un administratīvo bāzi uzņēmumu konkurētspējas paaugstināšanai, it īpaši par starptautisko konkurētspēju. Kvalitatīvas uzņēmējdarbības nodrošināšana, veicinot starptautisko un Eiropas standartu piemērošanu, izmantojot modernas uzņēmumu vadības sistēmas un ieviešot jaunākās tehnoloģijas, ļauj tiem veiksmīgi konkurēt, gan vietējā, gan starptautiskajā tirgū.
Tādējādi kvalitāte ir elements, kas caurvij visu organizāciju, un kvalitātes vadīšanas jautājumiem viscaur ir jāpievērš maksimāla uzmanība, lai izdzīvotu, attīstītos un saglabātu savu konkurētspēju. Šeit neiet runa tikai par produktu un pakalpojumu kvalitāti, bet arī par piegādi, administrēšanu, klientu apkalpošanu un jebkuru citu uzņēmumi darbības aspektu. Tas vienlīdz attiecas uz visām tautsaimniecības nozarēm, uz jebkuru organizāciju, firmu, uzņēmumu – gan ražojošo, gan pakalpojumus sniedzošu firmu, gan sociālajā sfērā darbojošos uzņēmumu, gan arī valsts un pārvaldes institūciju.
Kvalitātes vadības sistēmas ieviešana ir atzīts ceļš uz efektīvāku uzņēmuma darbību, kvalitātes un klientu apkalpošanas vadības sistēmu. Šī sistēma ir labas vadības prakses pamats katram uzņēmumam vai uzņēmumsi. Tā koncentrējas uz klientu vajadzībām un vēlmēm, kā arī veicina efektīvu kvalitātes vadību un plānošanu uzņēmuma produktiem un pakalpojumiem.
Kvalitātes vadība nav nekas tāds, ko var vienkārši nopirkt un ievietot uzņēmumā tā, kā var nopirkt un uzstādīt mašīnas rezerves daļas. Tas ir dzīves veids, domāšanas veids un jauna uzņēmuma kultūra.
Runājot par praktiskiem kvalitātes vadības sistēmas aspektiem, tā ir absolūti nepieciešama patērētāju pārliecināšanai par uzņēmuma ražojumu un pakalpojumu izcilību. Kvalitāte ir garantija tam, ka patērētāji atgriezīsies pie jums atkal un atkal.
Kvalitātes vadības sistēma ir pielietojama ne tikai uzņēmējdarbībā, bet visa veida organizācijās - arī valdības iestādēs un bezpeļņas organizācijās, turklāt tā attiecas ne tikai uz produkciju, bet arī uz pakalpojumiem. Tāpēc Kvalitātes vadības sistēmu var ieviest jebkurš uzņēmums, arī tāds, kas nodarbojas ar pakalpojumu sniegšanu.
Kvalitātes vadības sistēmu var ieviest un ir pat nepieciešams to darīt, jebkurā uzņēmumā, kurā strādājošo skaits pārsniedz divus darbiniekus. Par iespējamo sākumpunktu kvalitātes sistēmu attīstīšanai uzņēmumā tiek uzskatīts starptautiskais kvalitātes vadības sistēmas standarts ISO 9000.…
Maģistra darba mērķis ir izpētīt nepieciešamos paveicamos procesus, lai uzņēmumā tiktu ieviesta kvalitātes vadības sistēma un veiksmīgi pielietots Izcilas uzņēmējdarbības modelis, kā arī izstrādāt priekšlikumus uzņēmumu kvalitātes standartu sekmīgai iegūšanai un īstenošanai darbībā.
- Būvniecības uzņēmumu konkurētspējas problēmas
- Eiropas Savienības finansējums un tā nozīme Latvijas uzņēmumu eksporta palielināšanā
- Kvalitātes vadības sistēmas attīstības problēmas virzieni Latvijā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Vidējo uzņēmumu attīstības perspektīvas Latvijā
Дипломная для университета78
Оцененный! -
Brīvās ekonomiskās zonas, to attīstības tendences
Дипломная для университета65
Оцененный! -
Reģionālās attīstības tendences Latvijā
Дипломная для университета82
Оцененный! -
Patēriņa kredīta attīstības iespējas Latvijā
Дипломная для университета76
Оцененный! -
Skolas vadības darbība skolēnu darba drošības un arodveselības iemaņu veidošanā
Дипломная для университета129
Оцененный!