-
Lizuma pagasta jauniešu centra modelis
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Jauniešu vecumposma psihosociālais raksturojums | 17 |
1.1. | Jauniešu vecumposma attīstības raksturojums | 17 |
1.2. | Jauniešu sociālo vajadzību raksturojums | 19 |
2. | Sociālā pedagoga profesionālās darbības saturs ar jauniešiem brīvā laika organizēšanā | 22 |
2.1. | Sociālpedagoģiskās darbības raksturojums | 22 |
2.2. | Brīvā laika pedagoģija un animācija tās kontekstā | 27 |
2.3. | Animācijas būtības un animācijas metožu raksturojums | 29 |
2.4. | Sociālā pedagoga profesionālās darbības specifika jauniešu brīvā laika pavadīšanas organizēšanā | 34 |
3. | Jauniešu brīvā laika pavadīšanas iespējas jauniešu centros Latvijā | 37 |
4. | Jauniešu brīvā laika pavadīšanas iespēju Lizuma pagastā analīze | 40 |
4.1. | Lizuma vidusskolas jauniešu sociālo problēmu un sociālo vajadzību analīze | 40 |
4.2. | Lizuma vidusskolas un pašvaldības piedāvāto brīvā laika pavadīšanas iespēju analīze | 50 |
Nobeigums | 78 | |
Anotācija (latviešu valodā) | 83 | |
Annotation (angļu valodā) | 84 | |
Teorētiskās literatūras saraksts (alfabēta secībā) | 85 | |
Pielikumi | 87 |
Nobeigums
Lai sasniegtu savā darbā izvirzīto mērķi – jauniešu centra modeļa izstrādāšanu, tika veikti uzdevumi, kas deva iespēju izpētīt Lizuma pagasta jauniešu sociālās vajadzības, izvērtēt jauniešu brīvā laika pavadīšanas iespējas, identificēt problēmas un meklēt tām risinājumu.
Veicot šos uzdevumus, tika pielietotas dažādas pētnieciskās metodes.
Savu pētniecisko darbu uzsāku ar literatūras avotu izpēti. Literatūras pārzināšana par pētāmo problēmu ir viens no priekšnosacījumiem pētījuma sekmīgai risināšanai.
Nolūkā iegūt literatūras avotus, apmeklēju vairākas bibliotēkas – Lizuma pagasta, Lizuma vidusskolas bibliotēku, Madonas rajona bibliotēku un SDSPA „Attīstība” bibliotēku. Lai atrastu sev interesējošas publikācijas no periodikas, izmantoju Latvijas Nacionālās bibliotēkas internetpakalpojumus. Publikācijas no žurnāla „Sociālais Darbs”” ar Lizuma pagasta bibliotēkas pakalpojumu palīdzību no Nacionālās bibliotēkas tika pārsūtītas uz manu e-pastu.
Studējot literatūras avotus, uzkrājās materiāls ar pašas pierakstiem par pētījuma aktualitāti, radās savi personīgie pieņēmumi un jautājumi. Literatūras izpētes rezultātā uzkrājās zinātniskais materiāls, kurš tika izmantots pētījuma teorētiskās bāzes veidošanai.
Plašs materiāls par jauniešu aktivitātēm jaunatnes politikas veidošanā pieejams internenetresursos, kurus izmantoju, lai gūtu priekšstatu par jaunatnes darbību.
Izmantojot statistikas datu analīzi, veidojās salīdzinoši datu kritēriji, kurus izmantoju savā pētījumā . Dati tika izmantoti no Latvijas Statistikas gadagrāmatas 2005 par Latvijas jauniešu, vecumā no 15 līdz 24 gadi, laika izlietojumu vidēji nedēļā stundās un minūtēs. No pedagoga V. Šibaleva sniegtajiem statistikas datiem darbā „Neformālā izglītība interešu centros” tika izmantota informācija par jauniešu brīvā laika izmantošanu, par apstākļiem, kas traucē tā pavadīšanu pēc saviem ieskatiem. No Centrālās statistikas pārvaldes internetresursa tika iegūti dati par notiesāto jauniešu procentuālo sastāvu 2006. un 2007. gadā pa vecuma grupām 14-17 un 18-24 gadi. Izpētot pagasta policista sniegtos statistikas datus par Nepilngadīgo lietu inspekcijas uzskaitē esošo Lizuma pagasta jauniešu skaitu, tika iegūts priekšstats par jauniešu pretlikumiskajām darbībām pagastā 2007.un 2008.gadā. Pētījuma gaitā radās nepieciešamība iepazīties ar dažādiem dokumentiem, kuros izklāstīti jaunatnes politikas virzieni valstī. Ar interneta palīdzību atradu un iepazinos ar Valsts jaunatnes politikas koncepciju, topošo Jaunatnes likumu, Valsts jaunatnes iniciatīvu centra darbību un citiem dokumentiem.
Lai gūtu priekšstatu par skolas piedāvātajiem interešu izglītības pulciņiem, par sporta zāles noslogojumu pagastā, studēju interešu izglītības pulciņu nodarbību sarakstu Lizuma vidusskolā. …
Sociālā pedagoga darbība jauniešu centra izveidē un vadīšanā.
Pirmā pielikuma nav.
- Lizuma pagasta jauniešu centra modelis
- Pusaudžu, jauniešu psihiskās attīstības raksturojums
- Sociālais darbs Ilzeskalna pagastā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Septiņpadsmitgadīgu jauniešu fiziskās aktivitātes un mācību sasniegumu mijsakarība vidusskolā "X"
Дипломная для университета47
Оцененный! -
Psihosociālo faktoru radītās problēmas un preventīvie pasākumi sociālās aprūpes centrā "ZZZ”
Дипломная для университета63
-
Mobilās palīdzības brigādes modelis veciem cilvēkiem aprūpē mājās
Дипломная для университета71
-
Sociālpedagoģija
Дипломная для университета81
-
Vispārizglītojošo skolu starpinstitucionālās sadarbības modelis Olaines pilsētā
Дипломная для университета72