Дипломная
Предпринимательство и право
Бизнес
Mārketinga funkciju ieviešana SIA "Liepājas ūdens"-
Mārketinga funkciju ieviešana SIA "Liepājas ūdens"
2000–2010 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācijas | 6 | |
Ievads | 6 | |
1. | Uzņēmuma raksturojums | 7 |
1.1. | Ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmu vēsturiskā attīstība | 7 |
1.2. | Juridiskais statuss | 9 |
1.3. | Pārvalde | 9 |
2. | Iekšējā vide | 9 |
2.1. | Uzņēmuma organizatoriskā struktūra | 9 |
2.2. | Uzņēmuma personāla struktūra | 10 |
2.3. | Uzņēmuma tehniskais novērtējums | 11 |
2.4. | Uzņēmuma finansiālais novērtējums | 16 |
2.5. | Uzņēmuma ienesīgums | 17 |
2.6. | Produkts un tā konkurētspējīgās priekšrocības | 17 |
2.7. | Esošā tirgus daļa | 19 |
2.8. | Uzņēmuma mārketinga stratēģijas un piešķirtie resursi | 20 |
3. | Ārējā vide | 22 |
3.1. | Demogrāfiskie faktori | 22 |
3.1.1. | Iedzīvotāju skaits Liepājas pilsētā | 22 |
3.1.2. | Iedzīvotāju vecuma struktūra | 21 |
3.1.3. | Dzīves vietas tips un labiekārtotība | 23 |
3.2. | Politiskie faktori | 24 |
3.3. | Ekonomiskie faktori | 25 |
3.4. | Zinātniski tehniskie faktori | 26 |
3.5. | Sociālie un kultūras faktori | 26 |
3.6. | Dabas vide | 27 |
4. | Pakalpojumu tirgus raksturojums | 28 |
5. | Patērētāju raksturojums | 29 |
6. | Segmentēšana | 31 |
6.1. | Iedzīvotāji | 31 |
6.2. | Izmantotāju tirgus segmenti | 32 |
7. | Tirgus pieprasījuma noteikšana | 34 |
8. | Konkurences vide | 35 |
8.1. | Konkurences intensitāte | 35 |
8.2. | Jaunienācēju spēks | 36 |
8.3. | Aizvietotājpreču draudi | 37 |
8.4. | Piegādātāju vara | 37 |
8.5. | Patērētāju spēks | 38 |
9. | Situācijas analīze un novērtējums | 38 |
10. | Mārketinga mērķi | 40 |
11. | Mārketinga stratēģijas | 41 |
11.1. | I.Ansofa intensīvās attīstības stratēģijas | 41 |
11.2. | Konkurējošās pozīcijas stratēģija | 41 |
11.3. | Kvalitātes paaugstināšanas stratēģija | 42 |
11.4. | Izmaksu samazināšanas stratēģija | 42 |
11.5. | Komunikāciju stratēģijas | 42 |
11.6. | Videi draudzīgas saimnieciskās darbības attīstības stratēģija | 43 |
12. | Mārketinga programma | 44 |
12.1. | Uzņēmuma filozofija | 44 |
12.2. | Mārketinga informācijas sistēma | 44 |
12.3. | Produkts un ar to saistītie lēmumi | 46 |
12.3.1. | Pakalpojumu kvalitāte | 46 |
12.3.2. | Uzņēmuma rēķini un korespondence | 48 |
12.3.3. | Uzņēmuma preču zīme | 49 |
12.4. | Uzņēmuma cenu politika | 49 |
12.4.1. | Pamatpakalpojumu tarifi | 49 |
12.4.2. | Papildus pakalpojumu cenas | 51 |
12.5. | Virzīšana | 51 |
12.5.1. | Reklāma | 52 |
12.5.2. | Sabiedriskās attiecības | 53 |
13. | Sadales kanāli | 55 |
Secinājumi un priekšlikumi | 56 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 58 |
Secinājumi un priekšlikumi.
Šī darba mērķis ir izstrādāt darbības plānu mārketinga funkciju ieviešanai uzņēmumā “SIA Liepājas ūdens”.
Darba izstrādāšanas gaitā ir izdarīti sekojoši secinājumi :
• Produkts, kuru tirgū piedāvā SIA “Liepājas ūdens”, lai apmierinātu patērētāju vajadzības, ietver sevī gan materiālu produktu – dzeramo ūdeni, gan pakalpojumus - .
pamatpakalpojumus - ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojumu sniegšana fiziskām un juridiskām personām Liepājas pilsētā, ūdensapgādes un kanalizācijas saimniecību ekspluatēšana un uzturēšana, sadzīves un ražošanas notekūdeņu attīrīšana un novadīšana atklātajos ūdensbaseinos, un papildus pakalpojumus.
Uzņēmums nav ieinteresēts veicināt savu papildus pakalpojumu noietu, jo tie nav rentabli.
Uzņēmums ir monopolists savu pamatpakalpojumu un vairāku papildus pakalpojumu sniegšanas jomā.
Uz šodienu ūdens ieguves avotu potenciālais ūdens apjoms ir lielāks par esošo pieprasījumu, kas liecina par iespējām palielināt ūdens padevi patērētājiem, ja tas būtu nepieciešams.
Uzņēmums neplāno, vismaz pašlaik, piedāvāt tirgū jaunus pakalpojumu veidus. Tāpēc galvenā produkta attīstības prioritāte ir kvalitāte.
• Centralizēta ūdensapgādes sistēma ar dzeramo ūdeni apgādā 88,5 % Liepājas pilsētas iedzīvotājus un 1040 objektus, kuros tiek veikta komercdarbība.
Kopējo notekūdeņu savākšanas sistēmu izmanto apmēram 90% pilsētas iedzīvotāju.
SIA “Liepājas ūdens” savus pakalpojumus piedāvā Liepājas pilsētas ūdens lietotāju tirgū : patērētāju tirgū, izmantotāju tirgū, starpnieku tirgū un plāno piedāvāt tos Liepājas rajona tirgū.
• SIA “Liepājas ūdens” finansu daļa prognozē, ka uzņēmumam ir iespējams turpmākajos gados ar ienākumiem nosegt visus nepieciešamos ekspluatācijas izdevumus, vienlaicīgi samaksājot aizdevumu procentus un to pamatsummas, kā arī, daļēji, paša spēkiem atjaunot nolietotos pamatlīdzekļus.
• Sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu ūdensapgādes un kanalizācijas nozarē savā administratīvajā teritorijā regulē pašvaldība saskaņā ar likumu “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem”. SIA “Liepājas ūdens”realizē savus pakalpojumus arī par valsts likumdošanā noteiktām nozares pakalpojumu cenām un uzņēmuma noteiktām cenām vai līgumcenām.
• SIA “Liepājas ūdens” realizē ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojumus Liepājas pilsētā caur nulles līmeņa sadales kanāliem patērētāju un izmantotāju tirgos un vienlīmeņa sadales kanāliem starpnieku tirgū.
• Vispārējs mārketinga plāns uzņēmumā nav izstrādāts, un speciāls finansējums mārketinga aktivitāšu plānošanai, realizācijai un kontrolei uzņēmuma budžetā nav paredzēts. SIA ‘’Liepājas ūdens’’ strādā sabiedrisko attiecību speciālists, kura uzdevums -no visām daudzveidīgajām mārketinga funkcijām uzņēmumā praktiski realizēt vienu – komunikāciju vadīšanu un, galvenokārt - ārējo komunikāciju.
• SIA “Liepājas ūdens” mārketinga stratēģiskais pamatmērķis ir –
Nodrošināt visiem patērētājiem iespēju saņemt nepārtrauktus, drošus un kvalitatīvus ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojumus, attīstot videi draudzīgu uzņēmuma saimniecisko darbību, kas nodrošinātu visefektīvāko ūdens resursu izmantošanu un saglabāšanu nākamajām paaudzēm.
Lai realizētu šo pamatmērķi un uzlabotu sabiedrības labklājību un apkārtējās vides kvalitāti, SIA “Liepājas ūdens” jāsasniedz Liepājas pilsētas ūdenssaimniecības sektora atbilstība ES ūdens direktīvu prasībām līdz 2008. gadam.
…
Darbā īpaša uzmanība tiek veltīta uzņēmumam stratēģiski svarīgo mārketinga funkciju atlasei, to ieviešanas iespēju analīzei un primāro pasākumu izstrādei. Mārketinga stratēģisko mērķu sasniegšanai, uzņēmumā, pirmkārt, jāizveido un jāievieš mārketinga informācijas sistēma. Jāizmanto mārketinga aktivitātes, kas vērstas uz produkta kvalitātes un patērētāju apmierinātības līmeņa paaugstināšnu, kā galveno uzņēmuma pakalpojuma virzīšanas elementu izmantojot augstvērtīgas sabiedriskās att
Pielikumu nav.
-
Liepājas lidostas attīstības perspektīvu tehniski – ekonomiskais novērtējums
Дипломная75 Бизнес, Коммуникации, транспорт, связь, Экономика
- Mārketinga funkciju ieviešana SIA "Liepājas ūdens"
- Mārketinga komunikāciju sistēma uzņēmumā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Mārketinga komunikāciju sistēma uzņēmumā
Дипломная для университета46
Оцененный! -
Liepājas lidostas attīstības perspektīvu tehniski – ekonomiskais novērtējums
Дипломная для университета75
Оцененный! -
Mēbeļu ražošanas un tirdzniecības uzņēmuma mārketinga vides raksturojums un ieteikumi darbības uzlabošanai
Дипломная для университета66
-
Brīvās ekonomiskās zonas (Liepājas SEZ specifikas izpēte)
Дипломная для университета78
Оцененный! -
SIA “Rubus” mārketinga darbības izmaiņas pēc iestāšanās Eiropas Savienībā un priekšlikumi tās pilnveidošanai
Дипломная для университета57
Оцененный!