Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:457988
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 16.04.2010.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 47 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Anotācija    3
  Annotation    4
  Аннотация    5
  Ievads    7
1.  Lauku tūrisma nozares raksturojums Latvijā    9
1.1.  Lauku tūrisma tirgus Latvijā    9
1.2.  Lauku tūrisma pieprasījums un viesu māju kvalitātes standarti    14
1.3.  Lauku tūrisma produkta īpatnības    17
2.  Jauna produkta ieviešana Latvijas tirgū    20
2.1.  Jauna produkta jēdziens un izstrādes stratēģija    20
2.2.  Jaunu produktu attīstīšanas vadības organizācija    24
2.3.  Ideju izvirzīšana, apspriešana, atlase un vērtējums    29
2.4.  Produktu koncepcijas izstrādāšana, ražošana un dzīves cikls    35
3.  Mārketinga koncepcijas izstrādes teorētiskie apsvērumi    44
3.1.  Situācijas analīze jeb mārketinga audits    44
3.2.  Mērķu noteikšana, alternatīvās stratēģijas segmentēšana un pozicionēšana    47
3.3.  Ieviešana un realizēšana    52
4.  Viesu nama „Rožābeles” mārketinga koncepcijas izveide    59
4.1.  Viesu nama „Rožābeles” vīzija, misija un mērķi    59
4.2.  Makrovides analīze un konkurences izvērtējums    62
4.3.  Ieņēmumu un izdevumu plāns    71
4.4.  Produktu veicināšanas plāns, kontrole un monitorings    74
  Secinājumi un priekšlikumi    78
  Izmantotā literatūra    81
  Pielikumi    83
Фрагмент работы

Secinājumi un priekšlikumi
Secinājumi
Apkopojot diplomdarba izstrādes laikā iegūto informāciju, autore secināja, ka:
1. Latvijā šobrīd ir lēni pieaugoša lauku tūrisma popularitāte. Tas kļūst arvien pieprasītāks un daudzveidīgāks, jo lauku tūrismā iesaistās jauni uzņēmēji. Līdz ar to arī pieaug un saasinās konkurence lauku tūrisma uzņēmēju starpā. Tomēr vēl arvien pieprasījums pēc kvalitatīvām tūrisma mītnēm, it sevišķi vasaras sezonā, pārsniedz piedāvājumu.
2. Vēl joprojām lauku tūrisma definīcija nav precīzi noteikta nevienā no Baltijas valstīm, kā arī nav izveidota vienota šī tūrisma veida definīcija visā Eiropā. Dokumenta Lauku tūrisma mārketinga stratēģija 2004-2010 ietvaros lauku tūrisms ir definēts kā tūrisms, kas norisinās lauku teritorijās vai mazpilsētās, kam pamatā ir naktsmītne ar tās piedāvājumā esošajām papildus aktivitātēm un pakalpojumiem, un tas balstās uz ģimenes uzņēmumu.
3. Lauku tūristu mītnes tiek klasificētas pēc attiecīgiem valsts standartu grupas LVS-200 standartiem, ar ko nodarbojas Latvijas Viesnīcu un Restorānu Asociācijas dibināts uzņēmums Viesnīcu un restorānu centrs, tomēr viesu namu saimnieku vidū daudz populārāka ir LLTA Lauku ceļotājs izveidotā lauku tūrisma mītņu kvalitātes vērtēšanas sistēma, kuras sertifikāciju ieguvušas 5 reizes lielāks skaits viesu māju.
4. Mēģinot uzskaitīt Latvijas laukos esošās tūrisma mītnes, darba autore secināja, ka nav vienotas datubāzes, kurā būtu uzskaitītas visas laukos esošās naktsmītnes. Latvijas Lauku tūrisma asociācijas Lauku Ceļotājs ir reģistrējušās tikai aptuveni 50% no visām valstī esošajām viesu mājām, kas ir visizplatītākais naktsmītnes veids laukos.
5. Galvenā lauku tūrisma mērķa grupa ir vietējais ceļotājs, kas dzīvo Rīgā un tās apkārtnes tuvākajās pilsētās (Jūrmala, Jelgava).
6. Būtiskākā problēma, kas kavē viesu namu specifiskā piedāvājuma attīstību, ir infrastruktūra - slikti ceļi, neskaidras ceļa zīmes, interneta trūkums. Liela problēma arī ir kvalificētu darbinieku trūkums un fakts, ka liela daļa lauku tūrismā iesaistīto uzņēmēju neizprot mārketinga nozīmi un neizmanto daudzpusīgus un efektīvus tūrisma produkta veicināšanas instrumentus.
7. Viesu nama „Rožābeles” konkurenti ir viesu nami Turbas un Lobes Krogs, kas atrodas Ogres rajonā.
8. Viesu nams „Rožābeles” ir unikāls ar savu atrašanās vietu – tas atrodas gleznainā, romantiskā, meža iekļautā vietā, kas ir atdalīta no kopējās teritorijas.

Priekšlikumi

1. Ņemot vērā viesu nama plānojumu, kapacitāti un potenciālu, darba autore iesaka viesu namam izvirzīt vienu augsti prioritāro mērķauditoriju – ģimenes ar bērniem.
2. Turpmāko Viesu nama „Rožābeles” attīstību balstīt uz priekšrokas došanas stratēģiju, kuras pamats ir komunikāciju politikas attīstīšana un piedāvāto pakalpojumu kvalitāte. Uzņēmumam kā alternatīvo savā darbībā izmantot diferencēšanas stratēģiju - pievērsties kvalitatīvu atpūtu ģimenēm ar bērniem piedāvājumu attīstībai, lai būtu iespējams sasniegt nospraustos mērķus.
3. Nosakot pakalpojumu cenas, jāņem vērā būtisks priekšnoteikums – lai cenas noteikšanas mērķis atbilstu izvirzītajam mārketinga ilgtermiņa mērķim. Maksimāla pašreizējas peļņas iegūšanu turpmākajam gadam ziedot, lai nostiprinātu uzņēmuma pozīcijas ilgtermiņā.
4. Jāizstrādā interneta mājaslapa, kas principā ir virtuāla viesu nama vizītkarte. Viesu nama „Rožābeles” mājaslapai jābūt profesionāli izveidotai, jo lielākā daļa potenciālajiem klientu ar uzņēmumu pirmo reizi iepazīsies tieši internetā. Mājaslapai ir jāuzsver uzņēmuma galvenās atšķirības un priekšrocības – atpūta ģimenēm ar bērniem.
5. Ņemot vērā Viesu nama „Rožābeles” augsti prioritārā produkta specifiku un nianses, vispiemērotākais rezervēšanas veids būtu pa telefonu, rezervēšanas pieprasījuma forma mājaslapā un citos mērķauditorijas pieprasītos interneta saitos.
6. Par cik Viesu nams „Rožābeles” tiek pozicionēts kā vieta, kur atpūsties ģimenēm ar bērniem, tad komunikācijas politikai ir jābūt vērstai un adresētai tieši uz šo klientūru. Ņemot vērā aizvien pieaugošo mūsdienu tehnoloģiju attīstību popularitāti ikdienas lietošanā, internetam jābūt galvenajam Viesu nama „Rožābeles” komunikācijas politikas instrumentam.
7. Papildus reklāmai internetā, autore iesaka, izveidot cenu atlaižu sistēmu, norādes zīmes un klientu datubāzi.
8. Lai pārliecinātos par mārketinga koncepcijas efektivitāti, Viesu namam „Rožābeles” jāīsteno ikgadējā, ienesīguma un efektivitātes kontroles, kā arī jāveic klientu apmierinātības aptaujas (skat. Pielikumu Nr. 8).

Pabeidzot diplomdarbu, autore cer, ka izstrādātā mārketinga koncepcija tiks īstenota reālajā dzīvē un palīdzēs Viesu namam „Rožābeles” tā attīstībā un izaugsmē.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация