Дипломная
Предпринимательство и право
Экономика
Mārketinga stratēģijas izstrādāšana jauna viesu nama "Rož...Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 3 | |
Annotation | 4 | |
Аннотация | 5 | |
Ievads | 7 | |
1. | Lauku tūrisma nozares raksturojums Latvijā | 9 |
1.1. | Lauku tūrisma tirgus Latvijā | 9 |
1.2. | Lauku tūrisma pieprasījums un viesu māju kvalitātes standarti | 14 |
1.3. | Lauku tūrisma produkta īpatnības | 17 |
2. | Jauna produkta ieviešana Latvijas tirgū | 20 |
2.1. | Jauna produkta jēdziens un izstrādes stratēģija | 20 |
2.2. | Jaunu produktu attīstīšanas vadības organizācija | 24 |
2.3. | Ideju izvirzīšana, apspriešana, atlase un vērtējums | 29 |
2.4. | Produktu koncepcijas izstrādāšana, ražošana un dzīves cikls | 35 |
3. | Mārketinga koncepcijas izstrādes teorētiskie apsvērumi | 44 |
3.1. | Situācijas analīze jeb mārketinga audits | 44 |
3.2. | Mērķu noteikšana, alternatīvās stratēģijas segmentēšana un pozicionēšana | 47 |
3.3. | Ieviešana un realizēšana | 52 |
4. | Viesu nama „Rožābeles” mārketinga koncepcijas izveide | 59 |
4.1. | Viesu nama „Rožābeles” vīzija, misija un mērķi | 59 |
4.2. | Makrovides analīze un konkurences izvērtējums | 62 |
4.3. | Ieņēmumu un izdevumu plāns | 71 |
4.4. | Produktu veicināšanas plāns, kontrole un monitorings | 74 |
Secinājumi un priekšlikumi | 78 | |
Izmantotā literatūra | 81 | |
Pielikumi | 83 |
Secinājumi un priekšlikumi
Secinājumi
Apkopojot diplomdarba izstrādes laikā iegūto informāciju, autore secināja, ka:
1. Latvijā šobrīd ir lēni pieaugoša lauku tūrisma popularitāte. Tas kļūst arvien pieprasītāks un daudzveidīgāks, jo lauku tūrismā iesaistās jauni uzņēmēji. Līdz ar to arī pieaug un saasinās konkurence lauku tūrisma uzņēmēju starpā. Tomēr vēl arvien pieprasījums pēc kvalitatīvām tūrisma mītnēm, it sevišķi vasaras sezonā, pārsniedz piedāvājumu.
2. Vēl joprojām lauku tūrisma definīcija nav precīzi noteikta nevienā no Baltijas valstīm, kā arī nav izveidota vienota šī tūrisma veida definīcija visā Eiropā. Dokumenta Lauku tūrisma mārketinga stratēģija 2004-2010 ietvaros lauku tūrisms ir definēts kā tūrisms, kas norisinās lauku teritorijās vai mazpilsētās, kam pamatā ir naktsmītne ar tās piedāvājumā esošajām papildus aktivitātēm un pakalpojumiem, un tas balstās uz ģimenes uzņēmumu.
3. Lauku tūristu mītnes tiek klasificētas pēc attiecīgiem valsts standartu grupas LVS-200 standartiem, ar ko nodarbojas Latvijas Viesnīcu un Restorānu Asociācijas dibināts uzņēmums Viesnīcu un restorānu centrs, tomēr viesu namu saimnieku vidū daudz populārāka ir LLTA Lauku ceļotājs izveidotā lauku tūrisma mītņu kvalitātes vērtēšanas sistēma, kuras sertifikāciju ieguvušas 5 reizes lielāks skaits viesu māju.
4. Mēģinot uzskaitīt Latvijas laukos esošās tūrisma mītnes, darba autore secināja, ka nav vienotas datubāzes, kurā būtu uzskaitītas visas laukos esošās naktsmītnes. Latvijas Lauku tūrisma asociācijas Lauku Ceļotājs ir reģistrējušās tikai aptuveni 50% no visām valstī esošajām viesu mājām, kas ir visizplatītākais naktsmītnes veids laukos.
5. Galvenā lauku tūrisma mērķa grupa ir vietējais ceļotājs, kas dzīvo Rīgā un tās apkārtnes tuvākajās pilsētās (Jūrmala, Jelgava).
6. Būtiskākā problēma, kas kavē viesu namu specifiskā piedāvājuma attīstību, ir infrastruktūra - slikti ceļi, neskaidras ceļa zīmes, interneta trūkums. Liela problēma arī ir kvalificētu darbinieku trūkums un fakts, ka liela daļa lauku tūrismā iesaistīto uzņēmēju neizprot mārketinga nozīmi un neizmanto daudzpusīgus un efektīvus tūrisma produkta veicināšanas instrumentus.
7. Viesu nama „Rožābeles” konkurenti ir viesu nami Turbas un Lobes Krogs, kas atrodas Ogres rajonā.
8. Viesu nams „Rožābeles” ir unikāls ar savu atrašanās vietu – tas atrodas gleznainā, romantiskā, meža iekļautā vietā, kas ir atdalīta no kopējās teritorijas.
Priekšlikumi
1. Ņemot vērā viesu nama plānojumu, kapacitāti un potenciālu, darba autore iesaka viesu namam izvirzīt vienu augsti prioritāro mērķauditoriju – ģimenes ar bērniem.
2. Turpmāko Viesu nama „Rožābeles” attīstību balstīt uz priekšrokas došanas stratēģiju, kuras pamats ir komunikāciju politikas attīstīšana un piedāvāto pakalpojumu kvalitāte. Uzņēmumam kā alternatīvo savā darbībā izmantot diferencēšanas stratēģiju - pievērsties kvalitatīvu atpūtu ģimenēm ar bērniem piedāvājumu attīstībai, lai būtu iespējams sasniegt nospraustos mērķus.
3. Nosakot pakalpojumu cenas, jāņem vērā būtisks priekšnoteikums – lai cenas noteikšanas mērķis atbilstu izvirzītajam mārketinga ilgtermiņa mērķim. Maksimāla pašreizējas peļņas iegūšanu turpmākajam gadam ziedot, lai nostiprinātu uzņēmuma pozīcijas ilgtermiņā.
4. Jāizstrādā interneta mājaslapa, kas principā ir virtuāla viesu nama vizītkarte. Viesu nama „Rožābeles” mājaslapai jābūt profesionāli izveidotai, jo lielākā daļa potenciālajiem klientu ar uzņēmumu pirmo reizi iepazīsies tieši internetā. Mājaslapai ir jāuzsver uzņēmuma galvenās atšķirības un priekšrocības – atpūta ģimenēm ar bērniem.
5. Ņemot vērā Viesu nama „Rožābeles” augsti prioritārā produkta specifiku un nianses, vispiemērotākais rezervēšanas veids būtu pa telefonu, rezervēšanas pieprasījuma forma mājaslapā un citos mērķauditorijas pieprasītos interneta saitos.
6. Par cik Viesu nams „Rožābeles” tiek pozicionēts kā vieta, kur atpūsties ģimenēm ar bērniem, tad komunikācijas politikai ir jābūt vērstai un adresētai tieši uz šo klientūru. Ņemot vērā aizvien pieaugošo mūsdienu tehnoloģiju attīstību popularitāti ikdienas lietošanā, internetam jābūt galvenajam Viesu nama „Rožābeles” komunikācijas politikas instrumentam.
7. Papildus reklāmai internetā, autore iesaka, izveidot cenu atlaižu sistēmu, norādes zīmes un klientu datubāzi.
8. Lai pārliecinātos par mārketinga koncepcijas efektivitāti, Viesu namam „Rožābeles” jāīsteno ikgadējā, ienesīguma un efektivitātes kontroles, kā arī jāveic klientu apmierinātības aptaujas (skat. Pielikumu Nr. 8).
Pabeidzot diplomdarbu, autore cer, ka izstrādātā mārketinga koncepcija tiks īstenota reālajā dzīvē un palīdzēs Viesu namam „Rožābeles” tā attīstībā un izaugsmē.
…
Diplomdarbs sastāv no 4 nodaļām, kas sīkāk sadalītas vairākās apakšnodaļās. Pirmajā nodaļā ir raksturota Latvijas lauku tūrisma nozare. Tiek gūts priekšstats par tendencēm nozares attīstībā. Tiek analizēts Latvijas Lauku tūrisma tirgus, tiek aplūkoti lauku tūrisma mītņu veidi un viesu māju kvalitātes prasības. Otrajā nodaļā ir atspoguļots jauna produkta jēdziens un izstrādes stratēģija, apskatīti preces dzīves cikla posmi, detalizētāk izanalizējot ieviešanas posmus un to nozīmīgumu jauna produkta ieviešanā tirgū. Trešajā nodaļā aprakstīti mārketinga koncepcijas izstrādei nepieciešamie teorētiskie apsvērumi, kas ietver tūrisma uzņēmuma mārketinga stratēģijas izveidei vajadzīgos izpētes un analīzes posmus, kā arī jaunākās tendences lauku tūrisma jomā. Ceturtajā nodaļā ir Viesu nama „Rožābeles” mārketinga koncepcija, kuras izveide ir diplomdarba autores galvenais uzdevums. Darba turpinājumā ir autores radītā vīzija, misija, mērķi un konkurētspējīgas stratēģijas izvēle. Tiek izstrādāta pozicionēšanas stratēģija, kas balstīta uz mērķtirga - ģimenes ar bērniem - auditorijas piesaisti. Diplomdarba nobeigumā autore izdara secinājumus, kas gūti darba izstrādes gaitā, atziņas formulētas secinājumos un priekšlikumos. Galvenais secinājums - Viesu namam „Rožābeles” ir lieliskas iespējas veidoties un attīstīties par konkurētspējīgu uzņēmumu, ja tiks veiksmīgi realizēta darba autores veidotā mārketinga koncepcija. Diplomdarba apjoms ir 82 lapaspuses. Darba uzskatāmībai tajā iekļautas 14 tabulas, 8 pielikumi, 12 attēli. Darbā izmantoti 51 literatūras avots, t.sk. interneta avoti.
- Apdrošināšanas mārketinga īpatnības
- Mārketinga komunikāciju sistēma uzņēmumā
- Mārketinga stratēģijas izstrādāšana jauna viesu nama "Rožābeles" ieviešanai tirgū
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Mārketinga komunikāciju sistēma uzņēmumā
Дипломная для университета46
Оцененный! -
Mēbeļu ražošanas un tirdzniecības uzņēmuma mārketinga vides raksturojums un ieteikumi darbības uzlabošanai
Дипломная для университета66
-
SIA "Trigers" mārketinga vides analīze
Дипломная для университета72
-
Uzņēmuma "X” mārketinga stratēģija
Дипломная для университета49
-
SIA “Rubus” mārketinga darbības izmaiņas pēc iestāšanās Eiropas Savienībā un priekšlikumi tās pilnveidošanai
Дипломная для университета57
Оцененный!