2011–2015 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 8 | |
1. | ANALĪTISKĀ APSKATA DAĻA | 10 |
1.1. | Uzņēmuma attīstības priekšnosacījumi | 10 |
1.2. | Attīstības jēdziena būtība | 13 |
1.3. | Valsts loma mazo un vidējo uzņēmumu attīstībā | 14 |
1.4. | Mazo un vidējo uzņēmumu attīstības tendence Latvijā | 17 |
1.5. | Mazo un vidējo uzņēmumu attīstība pa nozarēm | 22 |
1.6. | Eiropas Savienības loma MVU attīstībā Latvijā | 23 |
1.7. | Uzņēmuma darbības novērtējuma metodes | 24 |
2. | PĒTĪJUMU UN APRĒĶINU DAĻA | 32 |
2.1. | SIA „Alize” darbības raksturojums | 32 |
2.2. | SIA „Alize” iekšējās un ārējās vides novērtējums | 33 |
2.3. | SIA „Alize” attīstības iespējas | 43 |
NOBEIGUMS | 48 | |
BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS | 50 |
NOBEIGUMS
Izpētot attīstības tendences mazo un vidējo uzņēmumu Latvijā , kā arī novērtējot uzņēmuma darbību un finanšu rādītājus darba autore nonāca pie secinājumiem:
1. Lai valsts ekonomika spētu attīstīties ir jāiegulda mazo un vidējo uzņēmumu attīstībā, valstī kopumā;
2. Visvairāk jaunizveidoto mazo un vidējo uzņēmumu skaits laika posmā no 2007.gada līdz 2011.gadam ir Rīgas reģionā, tie ir 10 401tukst.;
3. Vismazāk jaunizveidotie mazie un vidējie uzņēmumu laika posmā no 2007.gada līdz 2011.gadam ir Latgales reģionā, tie ir 1361 tūkst;
4. Vislielākais apgrozījuma pieaugums mazo un vidējo uzņēmumu vidū laika periodā no 2007.gada līdz 2011.gada ir Latgales reģionam ;
5. Vislielākais zaudējumu apjoms laika posmā no 2007.gada līdz 2011.gadam vērojams Rīgas reģionā;
6. Valsts pieņēma likuma grozījumus, kas ļāva 2010.gad 1.maijā izveidot mazos un vidējos uzņēmumus ar samazinātu pamatkapitālu;
7. Mazo un vidējo uzņēmumu attīstībai ir liela loma valsts tautsaimniecības attīstībā;
8. Visbiežāk mazo un vidējo uzņēmumu vadītāji ir vecuma grupā no 40-49.gadi. Šai vecuma grupā ir aptuveni 8010 uzņēmumu;
9. Vislielākie zaudējumi vērojami uzņēmumiem, kuru vadītāji ir vecuma grupā no 40-49.gadiem;
10. Visizplatītākā nozare mazo un vidējo uzņēmumu attīstībā tirdzniecības nozarē. Šai nozarē darbojas 3405 tūkst. mazie un vidējie uzņēmumi;
11. Vislielākais apgrozījums vērojams finanšu un apdrošināšanas nozarē;
12. Eiropas Savienība atbalsta mazos un vidējos uzņēmumus ar Eiropas Savienības fondu palīdzību;
13. Lai uzņēmums spētu novērtēt savas attīstības iespējas, ir jāveic uzņēmuma finansiālais novērtējums;
14. Veicot finansiālo novērtēšanu ir jāizvērtē uzņēmuma iekšējo un ārējo vidi, kam par pamatu kalpos uzņēmuma SVID analīze un Mc Kenzie matrica;
15. Būtiska nozīme darbības novērtēšanai ir izmaksu īpatsvara noteikšanai;
16. Liela loma uzņēmuma finansiālajam stāvoklim ir uzņēmuma rentabilitātes koeficientam;
17. SIA „Alize” ir uzņēmums, kurš savu darbību ir uzsācis pirms pieciem gadiem.
18. Uzņēmums ir izvēlējies pakalpojuma sniegšanas nozari, piedāvājot saviem klientiem elektroinstalācijas ierīkošanas un elektroapgādes un telekomunikāciju būvniecības pakalpojumus;
19. 2010.gada nogalē uzņēmums pārtrauca šūšanas salona darbību, lielu zaudējumu rezultātā;
20. Uzņēmuma iekšējās vides politika balstīta uz labas darba vides veidošanu;
21. Pasliktinoties ekonomiskajai situācijai valsti uzņēmuma neto apgrozījums ir krietni samazinājies;
22. Pēc klientu aptaujas rezultātiem lielā daļa klientu ir stiprā dzimuma pārstāvji;
23. Vadoties pēc klientu ģimenes stāvokļa faktora, lielākā klientu daļa ir ģimenes ar bērniem;
24. Liela nozīme uzņēmuma finansiālajam stāvoklim bija šūšanas salona slēgšanai;
25. Patreizējie zaudējumi liedz uzņēmumam veikt attīstības pasākumus nepiesaistot ārējos finansiālos līdzekļus;
26. Šī brīža ekonomiskā situācija ir labvēlīga lai atjaunotu šūšanas salona darbību.
…
Pielikuma nav.
- Mazo un vidējo uzņēmumu attīstība Latvijā
- Tautsaimniecības izaugsme un inovāciju attīstība Latvijā
- Vadības audita sistēmas attīstība Latvijā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Tautsaimniecības izaugsme un inovāciju attīstība Latvijā
Дипломная для университета56
Оцененный! -
Mazo un vidējo uzņēmumu kreditēšanas politika A/S "Latvijas Unibanka"
Дипломная для университета78
Оцененный! -
Mazo un vidējo uzņēmumu attīstības problēmas un risinājumi
Дипломная для университета47
-
Mazo un vidējo uzņēmumu attīstības iespējas un problēmas Latvijā
Дипломная для университета47
-
Mazo un vidējo uzņēmumu zīmolu pozicionēšanas iespējas Latvijas tirgū
Дипломная для университета60