Дипломная
Предпринимательство и право
Бизнес
Organizācijas darbinieku viedokļu atšķirība konflikta sit...-
Organizācijas darbinieku viedokļu atšķirība konflikta situācijā
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 3 | |
Ievads | 4 | |
1. | Konflikts kā organizācijas darbinieku savstarpējo attiecību sastāvdaļa | 6 |
1.1. | Konflikta situācijas izraisošie faktori organizācijā | 7 |
1.2. | Darbinieku viedokļu atšķirības – konfliktu raksturojošais faktors | 10 |
1.3. | Vadības metodes konflikta situācijas analīzei un novēršanai | 12 |
2. | Pētījums par organizācijas darbinieku viedokļu atšķirību konflikta situācijās | 15 |
2.1. | Testa „Darbinieku viedoklis par sociālpsiholoģisko klimatu organizācijā” rezultātu apkopojums un analīze | 15 |
2.2. | Rekomendācijas konflikta situāciju atrisināšanai organizācijā | 18 |
Secinājumi un priekšlikumi | 22 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 24 | |
Pielikumi | 25 |
Mūsdienu sabiedrībā ikvienas organizācijas darbības pamatā ir zinošs darbinieku sastāvs, kurš izprot organizācijas mērķus un uzdevumus. Taču ikdienā organizācijas darbiniekiem jābūt pārliecinātiem par to, kas nosaka viņu apmierinātību ar darbu, kādos apstākļos darbinieki cenšas strādāt vairāk un labāk. Tikai tad, kad darbinieki izjūt gandarījumu par paveikto un redz tajā jēgu, organizācijā var veidoties veselīgs sociālpsiholoģiskais klimats. Kāpēc vieni vadītāji spēj panākt, ka darbinieki veiksmīgi tiek galā ar darba uzdevumiem, bet citiem tas neizdodas? Kuros gadījumos vadītājs var pieņemt lēmumus vienpersoniski un kuros tas ir jādara kopā ar saviem darbiniekiem? Kas darbā rada stresu un kā no tā izvairīties? Vai konflikti darba vietās ir neizbēgami? Kāpēc darbinieki nereti pretojas jebkurām pārmaiņām organizācijā? Šādus jautājumus uzņēmēji un strādājošie bieži risina savās darba vietās. Atbildes uz iepriekš minētiem un citiem jautājumiem var sniegt organizācijas vadītāja un darbinieku zināšanās par organizācijas psiholoģiju.
Darbinieki, kā kolektīva būtne, veido sociālas saites ar indivīdiem, kas strādā līdzās. Aktivitāte kā izaugsmes, virzības noteicošais faktors paredz darbinieka iekļaušanos dažādās organizācijas funkcionālajās sistēmās. Šis iekļaušanās process nereti saistīts ar dažādām problēmām - iekšējiem un starppersonu konfliktiem, emocionālo slodzi darba attiecībās.
Ir maz cilvēku, kuri atzīst par labu konflikta procesus, bet gandrīz visi tajos piedalās. Ja konkurences procesā sāncenši vienkārši mēģina aizsteigties priekšā viens otram, tad konfliktā - mēģina uzspiest pretiniekam savu gribu, izmainīt tā uzvedību. Konflikts ir mēģinājums sasniegt atalgojumu pakļaušanas ceļā, savas gribas uzspiešana, pretinieka izraidīšana vai pat iznīcināšana.
Konfliktos ar mazāku piespiedu formu galvenais mērķis naidīgām pusēm ir atstādināt pretiniekus no efektīvas konkurences, ierobežojot tos resursos, manevra brīvībā, samazināt to statusu un prestižu. Piemēram, konflikts starp darba devēju un darbinieku bieži noved pie tā, ka uzvaras gadījumā darbinieks var tikt atlaists no darba vai samazināts amatā. Darba attiecībās veidojušies konflikti var būt jo īpaši nopietni.…
Kursa darba pirmajā nodaļā analizēti, kādi faktori izraisa konfliktus organizācijā, kā darbinieku viedokļu atšķirība ir saistīta ar konfliktu tipu raksturojošiem faktoriem. Pirmās nodaļas noslēgumā raksturots, ar kādām vadības metodēm var veikt konfliktu analīzi un novēršanu organizācijā. Otrajā nodaļā veikts pētījums par organizācijas darbinieku viedokļu atšķirību konflikta situācijā, piedāvājot SIA „Tirgus” darbiniekiem aizpildīt anketu „Darbinieku viedoklis par sociālpsiholoģisko klimatu organizācijā”. Pēc anketas rezultātu apkošanas un analīzes otrās nodaļas noslēgumā izstrādātas rekomendācijas konflikta situācijas atrisināšanai organizācijā.
- Organizācijas darbinieku viedokļu atšķirība konflikta situācijā
- Uzņēmuma X reālā un ideālā organizācijas kultūras novērtējuma raksturojums
- Vadītāja demokrātiskā vadības stila un organizācijas klana kultūras tipa rādītāja sakarība organizācijā “X”
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Vadītāja demokrātiskā vadības stila un organizācijas klana kultūras tipa rādītāja sakarība organizācijā “X”
Дипломная для университета56
Оцененный! -
Uzņēmuma X reālā un ideālā organizācijas kultūras novērtējuma raksturojums
Дипломная для университета94
-
Organizācijas kultūras izpēte SIA "Likra"
Дипломная для университета52
Оцененный! -
SIA “Abonēšanas centrs Diena” vadības organizācija un tās darbības efektivitātes noteikšana
Дипломная для университета61
Оцененный! -
SIA "RIMI Latvia" darbinieku motivācijas sistēmas analīze
Дипломная для университета69
Оцененный!