Latvijai iestājoties Eiropas Savienībā, uzņēmumam nemitīgi ir jārisina jautājumi, kā iekļauties jaunajā, vienotajā Eiropā, nezaudējot savas iekarotās tirgus pozīcijas, pastāvīgi meklējot jaunus ceļus savas konkurētspējas noturēšanai un paaugstināšanai.
Personāla vadība būtiski ietekmē uzņēmuma darbības radītājus. Augsti kvalificēti lojāli un uz klientu orientēti darbinieki, profesionāli strādājot, spēj veicināt esošo klientu apmierinātību, piesaista arvien jaunus klientus, un līdz ar to pieaug gan uzņēmuma apgrozījums, gan peļņa. Savukārt neprofesionāli vai nemotivēti darbinieki nenodrošina kvalitatīvu darba izpildi. Tādēļ ļoti būtiska ir ne tikai profesionālu darbinieku piesaistīšana un noturēšana uzņēmumā, bet arī pareiza darba organizēšana, darba izpildes kontrole un darbinieku motivēšana.
Efektīvas personālvadības viens no galvenajiem pamatuzdevumiem ir uzņēmumā strādājošo darbinieku motivācijas izpēte, jo tikai apzinoties to, tas vada cilvēku, kādi motīvi slēpjas viņa rīcības pamatā, uzņēmumā var tikt īstenota efektīva motivācijas sistēma. Šis process uzskatāms par vienu no svarīgākajām menedžmenta funkcijām, jo darbinieku motivācija, viņu vajadzību noteikšana un apmierināšana ir nozīmīgs un vērā ņemams faktors jebkurā uzņēmumā, kas ir regulāras izpētes un uzlabošanas vērts.
Darbinieki var būt augsti motivēti, var strādāt ļoti labi, taču, ja uzņēmuma sasniegtie rezultāti nesaskan ar uzņēmuma misiju, motivācija zūd. Tāpēc ir svarīgi, ka vadītāji skaidri zina, ko viņi vēlas sagaidīt no saviem darbiniekiem un uz kādu rīcību grib viņus motivēt. Bieži motivācijas sistēma uzņēmumos tiek izveidota, lai paaugstinātu produkcijas daudzumu, palielinātu pašiniciatīvu, nodrošinātu drošības sajūtu, paaugstinātu klientu apkalpošanas kvalitāti, uzlabotu sadarbību komandā. Tas tikai vēlreiz pamato to, ka darbinieks un viņa motivācija strādāt ir uzņēmuma veiksmīgas darbības atslēga. …