Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека

Выгодно: цена со скидкой!

Обычная цена:
21,48
Экономия:
3,87 (18%)
Со скидкой*:
17,61
Купить
Добавить в список желаний
Идентификатор:986915
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 20.11.2005.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 21 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  IEVADS    7
1.  ORGANIZĀCIJAS KULTŪRAS BŪTĪBA, TO VEIDOJOŠIE UN IETEKMĒJOŠIE FAKTORI    9
1.1.  Organizāciju kultūras jēdziens    9
1.2.  Organizācijas kultūras funkcijas    9
1.3.  Organizācijas kultūras teorijas    10
1.3.1.  L. Konstantīna organizāciju kultūras teorija    10
1.3.2.  R. Harisona organizāciju kultūras teorija    12
1.3.3.  T. Pītersa un R. Votermana organizāciju kultūras teorija    12
1.3.4.  T. Dīla un A. Kenedija organizāciju kultūras teorija    13
1.3.5.  E. Šeina organizāciju kultūras teorija    15
1.3.6.  Citi organizāciju kultūras līmeņa noteikšanas veidi    28
2.  SIA LIKRA KULTŪRAS LĪMEŅA NOVĒRTĒJUMS    30
2.1.  Uzņēmuma raksturojums    30
2.2.  Kritēriji kultūras līmeņa novērtēšanai    33
2.2.1.  Laika plānošana SIA LIKRA    35
2.2.2.  Vērtības un normas organizācijā    35
2.2.3.  SIA LIKRA dizains un telpu iekārtojums    35
2.2.4.  Rituāli un ceremonijas    38
2.2.5.  Apmācības    39
2.2.6.  Uzņēmuma darbinieku ārējais izskats un izturēšanās    40
2.2.7.  Komunikāciju sistēma un valoda uzņēmumā    40
2.2.8.  SIA LIKRA tēla veidošana    41
2.2.9.  Jauno tehnoloģiju izmantošana    41
2.2.10.  Uzņēmuma vadīšanas stils    41
2.2.11.  Atalgojums    42
2.3.  Kultūras līmeņu kritēriju novērtējums    44
2.4.  Darbinieku aptaujas anketas rezultātu apkopojums    46
2.4.1.  Darbinieku apmierinātība ar darbavietu    46
2.4.2.  Apmierinātība ar atalgojumu    47
2.4.3.  Apmierinātība ar vadītāja vadības stilu    48
2.4.4.  Attiecības ar kolēģiem    49
2.4.5.  Uzņēmuma dizaina novērtēšana    50
2.4.6.  Rituāli un ceremonijas    51
2.4.7.  Komunikācija    53
2.4.8.  Darbinieku intereses    54
  SECINĀJUMI    55
  PRIEKŠLIKUMI    57
  IZMANTOTO AVOTU SARAKSTS    59
  PIELIKUMI    60
Фрагмент работы

IEVADS
Pēdējo divdesmit gadu laikā pasaulē pieaug interese par organizāciju kultūras jautājumiem. Tas ir saistīts ar organizācijas kultūras ietekmi uz organizācijas panākumiem un tās efektivitāti. Organizācijas kultūra ir diezgan stabila un grūti maināma parādība.
Apkopojot vairāku autoru definīcijas un izteikumus, var secināt, ka organizāciju kultūras jēdziens ir grūti definējams, taču jebkurš strādājošs cilvēks sāk izprast tās nozīmi, kad to ilustrē ar dažiem piemēriem.
Darbinieku pieņēmumi, vērtības, attieksme nosaka, kas tiek novērtēts konkrētajā uzņēmumā, savukārt katrā uzņēmumā pastāv normas, kas noteikti jāievēro, kuras nedrīkst pārkāpt.
Kā atzīmē I. Ešenvalde savā darbā “Personāla praktiskā vadība”, vislabāk var saprast, kas ir organizāciju kultūra, mainot darbu: jaunajā vietā nonākot, darbinieks sāk izprast, kuri kolēģi ir noteicošie un īpaši atzīti, kuri ir ar mazāku sociālo ietekmi, kāda uzvedība, runas stils un ģērbšanās paradumi jāievēro, kā jāsvin dzimšanas dienas un kas ir augstākā mērā nepieļaujama uzvedības jeb saskarsmes kļūda.
80.gadu sākumā tika organizēti speciālie pētījumi, kuru rezultāti parādīja, ka tās kompānijas, kuras ir īpaši veiksmīgas, atšķiras no pārējiem ar augsto kultūras līmeni, kurš veidojas pārdomāto pūļu rezultātā, kas ir virzītas uz organizācijas gara attīstību.
Organizācijas kultūras izveidei vai arī tās maiņai ir nepieciešams ilgs laiks.
Diemžēl Latvijā organizāciju kultūras izpēte ir diezgan vāji attīstīta. Par to liecina arī visai nabadzīgais literatūras apjoms par šo jautājumu.
Mūsdienu attīstītajā pasaulē liela loma ir spējai konkurēt darba tirgū. Lai uzņēmums būtu konkurētspējīgs, liela uzmanība jāvelta uzņēmuma iekšējai videi, tai skaitā organizācijas kultūrai, jo apmierināts darbinieks darbu dara efektīvāk un līdz ar to šāds uzņēmums ir dzīvotspējīgāks nekā tas, kura uzņēmuma kultūras līmenis ir salīdzinoši zems.
Šī darba mērķis - izstrādāt priekšlikumus organizācijas kultūras paaugstināšanai.
Lai sasniegtu mērķi, tika izvirzīti šādi uzdevumi:
1. Atrast un izpētīt literatūru par organizāciju kultūru, tās jēdzienu un tipiem
2. Atklāt organizācijas kultūras būtību, to veidojošos un ietekmējošos faktorus
3. Novērtēt SIA LIKRA kultūras līmeni
4. Ar anketas palīdzību uzzināt darbinieku domas par savas organizācijas kultūru
5. Meklēt iespējas kultūras līmeņa paaugstināšanai.


Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Отправить работу на э-почту

Твое имя:

Адрес э-почты, на которую отправить адрес работы:

Привет!
{Твое имя} советует Тебе посмотреть работу в интернет-библиотеке Atlants.lv на тему „Organizācijas kultūras izpēte SIA "Likra"”.

Адрес работы:
https://rus.atlants.lv/w/986915

Отправить

Э-почта отправлена.

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация