Дипломная
Предпринимательство и право
Управление
Pašvaldības ieguvumi, ieviešot kvalitātes vadību vides pā...-
Pašvaldības ieguvumi, ieviešot kvalitātes vadību vides pārvaldībā
Оцененный!
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 4 | |
Die Anmerkung | 5 | |
Saīsinājumu un nosacīto apzīmējumu saraksts | 6 | |
Ievads | 7 | |
1. | Agrīno sabiedrību ietekme uz vidi | 10 |
2. | Ilgtspējīga attīstība | 12 |
2.1. | Pamatkritēriji ilgtspējīgas attīstības nodrošināšanai | 12 |
2.2. | Ilgtspējīgas attīstības galvenās pamatnostādnes | 13 |
2.2.1. | Ilgtspējīgas attīstības koncepcijas rašanās vēsture | 14 |
2.2.2. | Nepieciešamība pēc dabas resursiem | 15 |
2.2.3. | Materiālu plūsmas | 16 |
2.2.4. | Ekonomiskais un ētiskais aspekts | 17 |
2.3. | Tradicionālās ekonomikas un ilgtspējīgas attīstības būtiskākās atšķirības | 18 |
2.4. | Latvijas ilgtspējīgas attīstības politika un mērķi | 19 |
3. | Ilgtermiņa attīstības ietekme uz vidi | 23 |
3.1. | Vide, ietekme uz vidi un piesārņojums | 23 |
3.2. | Ietekmes uz vidi novērtējuma nepieciešamība | 25 |
3.3. | Ietekmju novērtējuma veidi un to veikšanas kārtība Latvijā | 27 |
4. | Latvijā pazīstamākās vides pārvaldības sistēmas | 29 |
4.1. | ISO 14000-Vides pārvaldības sistēma | 29 |
4.2. | EMAS - Vides pārvaldības un audita sistēma | 30 |
4.3. | Ekokartēšana – vienkāršota vides pārvaldības sistēma | 32 |
4.4. | Ieguvumi, ieviešot un sertificējot kvalitātes vadības sistēmu | 33 |
5. | Likumdošana un saistības vides aizsardzības jomā | 36 |
5.1. | Eiropas Savienības likumdošanas bāze vides aizsardzības jomā | 36 |
5.2. | Eiropas Kopienas un Padomes Direktīvas vides jomā | 37 |
5.3. | ANO Konvencijas un starptautiskie līgumi par vides aizsardzību | 39 |
5.4. | Latvijai saistošās Eiropas Savienības ilgtspējīgas attīstības stratēģijas | 44 |
5.5. | Eiropas telpiskās attīstības plānošanas dokumenti | 47 |
5.6. | Latvijas Republikas likumdošana vides aizsardzības jomā | 48 |
5.7. | Likums „Par pašvaldībām” | 50 |
5.8. | Nacionālie plāni un programmas | 52 |
6. | Rīgas ilgtermiņa attīstības stratēģija līdz 2025.gadam | 55 |
6.1. | Rīgas pilsētas misija un stratēģiskie mērķi | 55 |
6.2. | Rīgas teritorijas plānošanas pamatnostādnes | 58 |
7. | Ietekmes uz vidi stratēģiskā novērtējuma VIDES PĀRSKATS Rīgas attīstības plānam 2006.-2018.GADAM | 60 |
7.1. | Agenda 21 VIDES PĀRSKATS | 60 |
7.2. | Rīgas pilsētas attīstība nākotnē | 62 |
7.3. | Faktori vai problēmas, kas ietekmē stratēģisko ietekmes uz vidi novērtējumu | 67 |
7.4. | Rīgas attīstības plāna pozitīvās ietekmes uz vidi | 68 |
7.5. | Rīgas attīstības plāna negatīvās ietekmes uz vidi | 69 |
7.6. | Dabas parka “Piejūra” teritorijas izmantošana | 72 |
7.7. | Vides pārraudzības valsts biroja atzinums par VIDES PĀRSKATU | 73 |
8. | Sabiedrības informētība vides aizsardzības jautājumos | 76 |
9. | Vides pārvaldības sistēmas nozīme pašvaldībās | 80 |
Secinājumi un priekšlikumi | 83 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 86 | |
Anketa | 88 |
Prasības, ar kurām jāsastopas uzņēmumiem un organizācijām, attīstoties globalizācijai un ar to saistītajām problēmām, piemēram, kā konkurences palielināšanās, nepieciešamība pēc jauniem preču un pakalpojumu noieta tirgiem, patērētāju prasību pieaugums pret preču un pakalpojumu kvalitāti, un pēc arvien jauniem produktiem mainās galvu reibinošā ātrumā. Droši var apgalvot, ka viss iepriekš minētais lielā mērā ir saistāms ar ietekmi uz vidi – resursu izmantošanu, materiālu plūsmām, atmosfēras un vides piesārņojumu.
Iepriekš minētie faktori prasa pārskatīt uzņēmumu turpmākās attīstības stratēģiju, nosakot jaunu organizācijas vadības filozofiju, kura balstās uz kvalitātes vadību. Kvalitātes vadības centrā vienmēr ir cilvēks - klients, darbinieks vai sabiedrība kopumā ikvienā zemeslodes ģeogrāfiskajā punktā. Nevar ar cilvēku saistītās eksistences problēmas skatīt atrauti no vides un otrādi. Lai gan patiesībā - daba bez cilvēkiem var iztikt, bet cilvēki bez dabas nekādi. Civilizācijai un tehnokrātijai attīstoties līdzšinējos tempos, cilvēkiem nemainot domāšanu un attieksmi pret vidi un dabu, cilvēce var kļūt par savas līdzšinējās darbības ķīlniekiem – piesārņota vide un izsmeltas dabas bagātības var radīt neatgriezeniskas sekas un atriebties pāridarītājiem visneiedomājamākajos veidos – saindēta zeme un ūdeņi, kurus nav iespējams izmantot pārtikas ražošanā, slimības, dabas katastrofas utt.
Ilgtspējīgas attīstības koncepcija tika izvirzīta jau 1980.gadā, tas ir, pirms vairāk kā 25 gadiem. Bet tikai pēc vēl 12 gadiem pasaules vides politikā sākās faktiskas izmaiņas. ANO Pasaules Vides un attīstības ziņojumā „Mūsu kopējā nākotne” pirmoreiz izanalizēja un raksturoja pasaules attīstības ainavu, parādot strupceļu, kādā pasaule nonāks, ja netiks mainīta politiskā domāšana un attieksme gan pret nesaudzīgu dabas resursu patēriņu, gan pret izteikto nevienlīdzību starp cilvēkiem un valstīm.
Ilgtspējīgas attīstības tēma kļūst arvien aktuālāka. Par to liecina gan tas, ka pasaulē aktīvi tiek meklēti veidi, kā neatjaunojamos dabas resursus (nafta, gāze, derīgie izrakteņi) aizstāt ar atjaunojamiem dabas resursiem (vējš, saule, biomasa, biodegviela.), gan virkne izstrādātie dokumenti, normatīvie akti, ilgtermiņa attīstības stratēģijas u.c., gan dažādas kvalitātes vadības sistēmas, kas vērstas uz organizāciju darba efektivitāti, cilvēka un vides aizsardzību. Arvien aktuālāki kļūst jautājumi par uzturā lietojamās pārtikas nekaitīgumu (vai tā ir ekoloģiski tīra), par tādu sadzīvē lietojamu ķīmisku vielu lietošanu, piemēram, mazgājamie līdzekļi, kas ir nekaitīgas dabai un cilvēkam. Arvien biežāk organizācijas par darījumu partneriem izvēlas tādas organizācijas, kurās ir ieviesta un sertificēta kāda no kvalitātes vadības sistēmām. Pēdējos gados kvalitātes vadības sistēmu ieviešana notiek ne tikai uzņēmumos, bet arī valsts iestādēs un pašvaldībās. Iespējams, ka pašvaldībām, kuras ieviestu un sertificētu kādu no vides pārvaldības sistēmām, veiksmīgu vides aizsardzības projektu realizēšanai būtu vieglāk iegūstams finansējums no ES vai starptautiskajiem fondiem. …
Darbā analīzēts, kāpēc nepieciešams ieviest kvalitātes vadību, arī vides pārvaldībā, tēma aktuāla vides pārvaldībā un aizsardzībā. Darbs ieguva visaugstāko novērtējumu.
- Ķūžu ezera piekrastes veģetācijas izmaiņas holocēnā
- Pašvaldības ieguvumi, ieviešot kvalitātes vadību vides pārvaldībā
- VUGD depo ēkas energoefektivitātes paaugstināšanas iespējas
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Latvijas un ārzemju pieredze kvalitātes vadības sistēmas ieviešanā valsts pārvaldes iestādēs
Дипломная для университета49
-
Kvalitātes vadības sistēmas attīstības problēmas virzieni Latvijā
Дипломная для университета86
-
Kvalitātes vadības sistēmas ISO 9001:2000 ieviešana uzņēmumā SIA "Talsu Tehnika"
Дипломная для университета70
-
Kvalitātes vadība lauku tūrisma uzņēmumos
Дипломная для университета104
Оцененный! -
Apvedceļa "Rītiņi - Greiškāni" projekts Rēzeknes pilsētas vides kvalitātes nodrošināšanai
Дипломная для университета65
Оцененный!