Дипломная
Предпринимательство и право
Экономика
Personāla motivēšanas sistēmas novērtēšana un pilnveide A...-
Personāla motivēšanas sistēmas novērtēšana un pilnveide AS "AirBaltic corporation"
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 5 | |
1. | Personāla vadības pamatuzdevumi uzņēmumā | 7 |
1.1. | Personāla motivēšana | 7 |
1.2. | Atalgojums | 12 |
1.3. | Personāla vadība un personāla mainība uzņēmumā | 14 |
2. | A/S „airBaltic corporation” vides analīze | 18 |
2.1. | A/S „airBaltic corporation” vēsturiskā attīstība | 18 |
2.2. | A/S „airBaltic corporation” personāla sastāvs un vadība | 21 |
2.3. | A/S „airBaltic corporation” darbinieku motivācija uzņēmumā | 27 |
3. | A/S „airBaltic corporation” motivācijas sistēmas analīze | 31 |
3.1. | Intervija par A/S „airBaltic corporation” motivācijas sistēmu | 31 |
3.2. | Intervija par aviokompānijas „Ryanair” motivācijas sistēmu | 33 |
3.3. | Interviju analīze | 35 |
3.4. | Aptaujas anketu rezultātu analīze | 37 |
3.5. | Aptaujas rezultātu secinājumi | 56 |
Secinājumi | 58 | |
Priekšlikumi | 60 | |
Bibliogrāfisko norāžu saraksts | 62 |
Secinājumi
1. Lai gan uzņēmumā un departamentos tiek veiktas regulāras aptaujas, pēc respondentu sniegtajām atbildēm var secināt, ka šāda anketēšana nedod rezultātus ilgtermiņā un darbinieku vēlmes netiek apmierinātas pilnībā.
2. A/S „airBaltic” nenodrošina saviem darbiniekiem motivāciju atbilstoši F. Hercberga divu faktoru teorijai, jo netiek apmierināti tādi higiēnas faktori kā – izpeļņa, attiecības ar vadību un drošības sajūta par nākotni.
3. Augstās darbinieku mainības iemesls ir darbavietas sezonalitāte, taču vidēji 2 darbinieki mēnesī pārtrauc darba attiecības zemās motivācijas dēļ.
4. Motivācijas vajadzības atšķiras dažādu kvalifikāciju darbiniekiem – vecākajiem stjuartiem un stjuartiem. Vecākajiem stjuartiem būtiskāka ir personīgās dzīves brīvība un atalgojums, kamēr stjuarti koncentrējas uz atalgojumu un atzinību no vadības un kolēģu puses.
5. Darbinieki ar mazu pieredzi (1 – 3 gadi) ir neapmierināti ar darba vietā esošo sasprindzinājuma un stresa līmeni, kamēr vecākie stjuarti ir apguvuši kā nestandarta situācijas risināt tā, lai neizjustu diskomfortu saspringtos brīžos.
6. Lai radītu darbiniekos stabilitātes sajūtu par nākotni, A/S „airBaltic” saviem darbiniekiem piedāvā plašas karjeras izaugsmes iespējas ne tikai departamentā, bet visā uzņēmumā.
7. Uzņēmums sniedz saviem darbiniekiem augstas klases apmācības, kas palīdz darbiniekiem attīstīties un pavērt sev ceļu uz ārvalstu aviācijas tirgu.
8. Papildus darba algai darbinieki saņem nemonetāros bonusus – lidojumu atlaides, atlaides kafejnīcās, veikalos, bezmaksas ēdināšanu darba laikā, transporta pakalpojumus, veselības apdrošināšanu, kā arī regulāras apmācības.
9. Lidojumu apkalpes atvaļinājumu garantijas ir ļoti neskaidras, kas veicina darbinieku neapmierinātību ar uzņēmuma administratīvo darbu.
10. Atalgojuma sistēma ir elastīga un tā sastāv no fiksētās un mainīgās daļas, kas atšķiras atkarībā no nolidotajām stundām, darba svētku dienās, kvalifikācijas, tiešo vadītāju novērtējuma.
11. Lai gan atalgojuma sistēma ir rūpīgi izstrādāta, lidojumu departamenta darbinieki uzskata, ka saņemtais atalgojums neatbilst paveiktajam darbam
12. Lidojumu departamenta darbinieki ir 100% apmierināti ar saviem darba kolēģiem, savukārt, tiešajam darba vadītājam ir problēmas komunikācijā ar saviem darbiniekiem, kas veicina neapmierinātību.
13. Daļa darbinieku ir apmierināti ar informācijas apriti uzņēmumā, jo ir izveidots iekšējais internets (Intranet), kurā tiek publicēta visa aktuālā informācija darbinieku vajadzībām, taču citi uzskata, ka šis informācijas resurss nav pietiekams, lai nodrošinātu darbinieku informētību.
14. Lai gan darbinieki izrāda nelielu neapmierinātību ar esošo motivācijas sistēmu, tie atzīst, ka ir apmierināti ar darba vidi un par paveikto darbu izjūt gandarījumu.
15. Par svarīgāko motivatoru darbinieki atzīst atalgojumu, taču tiek atzīts, ka tas šobrīd vairāk demotivē, nekā motivē, līdz ar to mazinās darbinieku vēlme veikt darbu pēc iespējas augstākā līmenī.
…
Bakalaura darba mērķis ir noteikt faktisko darba apstākļu un esošās motivācijas sistēmas ietekmi uz A/S „airBaltic” Lidojumu apkalpes divīziju, tiešā vadītāja uzskatus par motivēšanu un esošo situāciju divīzijā, darbinieku vērtējumu par dažādiem strādājošo stimulēšanas veidiem un to efektivitāti, kas darba turpinājumā kalpotu par bāzi motivēšanas sistēmas uzlabošanas priekšlikumu izstrādei. Darba problēma – paaugstinātā personāla mainība A/S „airBaltic” Lidojumu apkalpes divīzijā. Darba autore ir izvirzījusi hipotēzi – esošā personāla motivācijas sistēma stjuartu departamentā ir galvenais iemesls augstajai personāla mainībai.
Pielikumu nav.
- Latvijas un ārzemju pieredze kvalitātes vadības sistēmas ieviešanā valsts pārvaldes iestādēs
- Personāla motivēšanas sistēmas novērtēšana un pilnveide AS "AirBaltic corporation"
- Vadības audita sistēmas attīstība Latvijā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Personāla vadīšanas būtība, funkcijas un loma SIA X
Дипломная для университета72
-
Saplūšanas un pārņemšanas process kā kompāniju stratēģiskās attīstības variants un tā efektivitātes novērtēšana
Дипломная для университета89
-
Personāla vadība SIA “Nordic Plast” un tās pilnveidošanas iespējas
Дипломная для университета74
-
Personāla vadības sistēmas izveidošana uzņēmuma konkurētspējīgas priekšrocības radīšanai
Дипломная для университета96
Оцененный! -
Motivēšanas nozīme personāla vadības procesā
Дипломная для университета62