Secinājumi
1. Uzņēmuma SIA “X” personāla priekšstati par pozitīvu psiholoģisko klimatu ir saistīti ar labu komunikāciju kolēģu starpā, vadības atbalstu, saliedētību, pašu pozitīvām attiecībām, labu komunikāciju, pašsajūtu un arī darba apstākļiem. Pēc respondentu atbildēm autors secina, ka viens no galvenajiem ārējiem faktoriem, kurš ietekmē pozitīvu psiholoģisko klimatu ir organizācijas tēls. Savukārt iekšējie faktori, kuri ietekmē pozitīvu klimantu komandā ir saistīti ar organizācijas kolēģiem, vadību, to atbalstu, veiksmīgu komunikāciju, saliedētību un piemērotiem darba apstākļiem.
2. Respondentu atbildes liecina, ka traucēkļi, kuri var nelabvēlīgi ietekmēt pozitīvu psiholoģisko klimatu ir stress, vadības un komandas locekļu sliktais garastāvoklis, attieksme, atbalsta trūkums.
3. Respondentu atbildes liecina, ka organizācijā trūkst neformālās komunikācijas, ko, pēc viņu domām varētu uzlabot ar vairāku kopīgu pasākumu organizēšanu.
4. Esošā psiholoģiskā klimata aptauja liecina, ka skalas, kurās ir zemāki rezultāti, salīdzinot ar normu, ir autonomija (vid. SIA “X” - 12.3, vid. Latvijā - 15.1), iesaistīšanās (vid. SIA “X” - 18, vid. Latvijā - 20.4), efektivitāte (vid. SIA “X” - 9.5, vid. Latvijā - 13.3), piesaiste (vid. SIA “X” - 30.6, vid.Latvijā - 33.3), atalgojums (vid. SIA “X” - 5.1, vid. Latvijā - 8.5) un konflikti (vid. SIA “X” - 13.4, vid. Latvijā – 23.4), kas liecina par zemo respondentu efektivitāti, to iesaisti organizācijas darbībā un konfliktu neesamību.
5. Esošā psiholoģiskā klimata aptauja liecina, ka skalas, kurās ir vidēji rezultāti, salīdzinot ar normu, ir intergrācija (vid. SIA “X” - 16.1, vid. Latvijā - 15.6), tradīcijas (vid. SIA “X” – 11.8, vid. Latvijā – 10.2), skats uz āru (vid. SIA “X” – 18.3, vid. Latvijā – 18.4), piepūle (vid. SIA “X” – 16.4, vid. Latvijā – 17) un atgriezeniskā saite (vid. SIA “X” – 19.3, vid. Latvijā – 17.3). Tas liecina, ka respondentu savstarpējā sadarbība ir labā līmenī, ir iespējama pretestība pārmaiņām organizācijā, respondentu mērķis nesakrīt ar organizācija mērķi un respondenti ir informēti par savu darba kvalitāti.
…