Дипломная
Предпринимательство и право
Экономика
Pircēju rīcību ietekmējošo faktoru salīdzinošā analīze La...-
Pircēju rīcību ietekmējošo faktoru salīdzinošā analīze Latvijas un Norvēģijas pārtikas produktu tirgū
2011–2015 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
ANOTĀCIJA | 2 | |
ANNOTATION | 3 | |
IEVADS | 5 | |
1. | PIRCĒJU RĪCĪBAS TEORĒTISKIE ASPEKTI | 8 |
1.1. | Pircēju rīcības izpratne | 8 |
1.2. | Pirkšanas lēmuma pieņemšanas process un tā posmi | 14 |
1.3. | Pircēju rīcības modelis | 19 |
1.4. | Pircēju rīcību ietekmējošie faktori | 20 |
1.4.1. | Ārējās vides faktori | 21 |
1.4.2. | Kultūras faktori | 23 |
1.4.3. | Sociālie faktori | 25 |
1.4.4. | Personiskie faktori | 27 |
1.4.5. | Psiholoģiskie faktori | 30 |
2. | LATVIJAS UN NORVĒĢIJAS PĀRTIKAS PRODUKTU TIRGUS RAKSTUROJUMS | 33 |
2.1. | Latvijas pārtikas produktu tirgus īpatnības | 33 |
2.2. | Norvēģijas pārtikas produktu tirgus īpatnības | 47 |
3. | LATVIJAS UN NORVĒĢIJAS IEDZĪVOTĀJU APTAUJA PAR RĪCĪBU PĀRTIKAS PRODUKTU TIRGŪ | 59 |
3.1. | Pētījuma metodoloģijas pamatojums | 59 |
3.2. | Aptaujas rezultāti un to analīze | 60 |
REZULTĀTI | 85 | |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 86 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI | 92 | |
PIELIKUMS | 97 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Izstrādājot bakalaura darbu, darba autore secināja:
1. Pircēji iepērkoties, vadās pēc tādiem pirkšanas motīviem kā fiziskajiem un psiholoģiskajiem, racionālajiem un emocionālajiem, preču un patronāžas motīviem. Maz pirkumu tiek veikti, balsoties tikai uz vienu pirkšanas motīvu;
2. Tāpat kā jebkurā produktu/pakalpojumu tirgū arī pārtikas produktu tirgū pircējs vadās pēc pircēju lēmuma pieņemšanas pieciem posmiem – vajadzības apzināšanās, informācijas meklēšana, alternatīvu vērtējums, pirkšanas lēmums un pēcpirkuma uzvedības;
3. Pēcpirkuma uzvedība ir viens no būtiskākajiem pircēju lēmuma pieņemšanas pieciem posmiem, jo pēcpirkuma uzvedība ietver produkta lietošanas rezultātā gaidīto rezultātu un reāli saņemto rezultātu salīdzināšanu. Ja produkta darbība neatbilst gaidītajam, klients ir vīlies; ja tā atbilst gaidītajam, klients ir apmierināts; ja tā pārsniedz gaidīto, klients ir iepriecināts. Apmierinātība ietekmē turpmāko pircēju rīcību. Apmierinātības gadījumā pircējs atkārtos pirkumu vai pastāstīs citiem potenciālajiem pircējiem par gūto gandarījumu no pirkuma un vajadzības apmierināšanu;
4. Pircēja rīcību un uzvedību ietekmē dažādi faktori – kultūras, sociālie, personīgie, psiholoģiskie un ārējās vides. Tie arī nosaka, kāds pirkšanas uzvedības modelis būs noteicošais konkrētās preces vai pakalpojuma iegādē;
5. Iekšzemes kopprodukta izaugsme 2011.gadā Norvēģijā sasniedza 49087,18 LVL uz vienu iedzīvotāju, turpretī Latvijā tikai 6823,47 LVL uz vienu iedzīvotāju;
6. Pārtikas un bezalkoholisko dzērienu produktu grupā cenu līmenis Latvijā ir 12% zem vidējā Eiropas valstu vidējā rādītāja, savukārt Norvēģijas rādītājs ir 64% virs Eiropas valstu vidējā rādītāja;
7. Latvijas un Norvēģijas patērētāju ienākumi būtiski atšķiras. 94% Latvijas pircēju ikmēneša ienākumi uz vienu ģimenes locekli ir līdz 1000 EUR, turpretim 80% Norvēģijas pircēju ikmēneša ienākumi uz vienu ģimenes locekli pārsvarā sniedzas virs 2500 EUR;
8. Visbiežāk abu valstu pircēji pārtiku mēdz iegādāties vidēji trīs reizes nedēļā;
9. 97% Latvijas pircēju vidēji vienā pārtikas veikala apmeklējuma reizē mēdz atstāt no 10 līdz 50 EUR. Savukārt 92% Norvēģijas pircēju vienā pārtikas veikala apmeklējuma reizē atstāj lielāku naudas summu no 10 līdz aptuveni 100 EUR;
10. Gan Latvijas (73%), gan Norvēģijas (91%) pircēji pārtiku iegādāties izvēlas lielveikalos nevis tirgos vai privātajos pārtikas veikalos;
11. Norvēģijas pircējam augstās vietējā tirgus pārtikas cenas šķiet pieņemamā līmenī, turpretim Latvijas pircējam, salīdzinot ar Norvēģijas pārtikas cenu līmeni, relatīvi zemās Latvijas pārtikas cenas šķiet pārāk augstas.
…
Bakalaura darbs „Pircēju rīcību ietekmējošo faktoru salīdzinošā analīze Latvijas un Norvēģijas pārtikas produktu tirgū”. Bakalaura darbā analizēti pircēju rīcību ietekmējošie faktori Latvijas un Norvēģijas pārtikas tirgū. Balstoties uz iegūtajiem rezultātiem, analizētas pircēju ietekmējošo faktoru atšķirības starp Latviju un Norvēģiju. Bakalaura darba mērķis ir, pamatojoties uz teorijā sniegtām atziņām par pircēju rīcību ietekmējošajiem faktoriem, veikt pircēju rīcības ietekmējošo faktoru salīdzinošo analīzi Latvijas un Norvēģijas pārtikas tirgū, kā arī izstrādāt priekšlikumus veiksmīgai turpmākai darbībai Latvijas un Norvēģijas uzņēmumiem, kuri darbojas pārtikas mazumtirdzniecības sfērā. Pirmajā daļā pētīta pircēju rīcības izpratne, pirkšanas lēmuma pieņemšanas process un tā posmi, pircēju rīcības modelis un pircēju rīcību ietekmējošie faktori. Otrajā daļā aprakstīts Latvijas un Norvēģijas pārtikas produktu tirgus īpatnības pircēju rīcības kontekstā. Savukārt, trešajā daļā apkopoti Latvijas un Norvēģijas patērētāju aptaujas rezultāti. Bakalaura darba beigās izstrādāti secinājumi un priekšlikumi Latvijas un Norvēģijas pārtikas produktu tirgus mazumtirgotājiem. Pētījuma periods – no 2002.gada līdz 2012.gadam. Aptaujas veikšanas periods – no 2012.gada 6.novembra līdz 2012.gada 22.novembrim. Darba apjoms – 96 lapas puses, tajā ir 44 attēli, 7 tabulas un 2 pielikumi.
- Akcīzes nodokļa ietekme uz Latvijas Republikas budžetu
- Cenu politika un tās nozīme Latvijas tūrisma uzņēmumos
- Pircēju rīcību ietekmējošo faktoru salīdzinošā analīze Latvijas un Norvēģijas pārtikas produktu tirgū
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Reklāmas loma klientu piesaistīšanā t/c "Alfā"
Дипломная для университета84
Оцененный! -
Pārdošanas veicināšanas pasākumi uzņēmumā "Balva"
Дипломная для университета64
Оцененный! -
Hipotekārās kreditēšanas hipotēku bankā un privātajās bankās Latvijā salīdzinošā analīze
Дипломная для университета77
-
Cenu politikas lomas izpēte uzņēmuma pozicionēšanā datortirdzniecības tirgū Latgalē
Дипломная для университета70
-
Reklāmas ietekme uz pirkuma lēmuma pieņemšanu Latvijas tirgū
Дипломная для университета40