Дипломная
Предпринимательство и право
Финансы, кредит
Publiskā sektora vienotās atalgojuma sistēmas ieviešanas ...-
Publiskā sektora vienotās atalgojuma sistēmas ieviešanas izvērtējums
2011–2015 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 5 | |
1. | PUBLISKĀ SEKTORA ATALGOJUMA SISTĒMA UN TĀS NORMATĪVAIS REGULĒJUMS | 9 |
1.1. | PUBLISKĀ SEKTORA ATLĪDZĪBAS SISTĒMAS TEORĒTISKIE ASPEKTI | 9 |
1.2. | PUBLISKĀ SEKTORA ATALGOJUMA KONCEPCIJA LAIKA PERIODĀ LĪDZ 2005.GADAM | 20 |
1.3. | PUBLISKĀ SEKTORA VIENOTAS ATLĪDZĪBAS KONCEPCIJA LAIKA PERIODĀ LĪDZ 2010.GADAM | 30 |
2. | LR PUBLISKĀ SEKTORA VIENOTĀS ATLĪDZĪBAS SISTĒMAS IEVIEŠANAS IZVĒRTĒJUMS | 36 |
2.1. | VIENOTAS ATLĪDZĪBAS SISTĒMAS KONCEPCIJU IEVIEŠANAS REZULTĀTI | 36 |
2.2. | ATLĪDZĪBAS IZDEVUMU ANALĪZE LR MINISTRIJĀS LAIKA PERIODĀ NO 2008.LĪDZ 2011. GADAM | 47 |
3. | EKONOMISKU UN DEMOGRĀFISKO RĀDĪTĀJU IETEKME UZ PUBLISKAJĀ SEKTORĀ NODARBINĀTAJIEM UN TO ATLĪDZĪBU | 51 |
3.1. | EKONOMISKĀS SITUĀCIJAS IETEKME UZ DARBA TIRGU | 51 |
3.2. | DARBASPĒKA IZMAKSU TENDENCES LATVIJĀ LAIKA PERIODĀ NO 2005. LĪDZ 2011.GADAM | 56 |
3.3. | NODARBINĀTĪBAS INTENSITĀTE LAIKA PERIODĀ NO 2005. LĪDZ 2011. GADAM | 59 |
Secinājumi | 62 | |
Priekšlikumi | 66 | |
Bibliogrāfisko norāžu saraksts | 67 |
Secinājumi
1. Publiskā sektora atlīdzības sistēmu var uzlabot dažādos veidos – ne vien paaugstinot algas visiem valsts pārvaldē strādājošiem, bet arī, piemēram, mainot valsts pārvaldē nodarbināto darba rezultātu vērtēšanas sistēmu, paredzot jaunas piemaksas un kompensācijas vai mainot to izmaksas kārtību utt. Izmaiņas pastāvošajā atlīdzības sistēmā jāplāno rūpīgi, jo jebkuram lēmumam ar finansiālu ietekmi uz budžetu jābūt vērstam uz efektīvu budžeta līdzekļu izlietošanu.
2. Atlīdzības sistēmā sastāv no fiksetās (mēnešalga), mainīgās (neregulārie maksājumi – piemaksas, prēmijas, pabalsti u.tml) un „atliktās” atlīdzības daļas (garantētais vai mainīgais ienākums nākotnē, piemēram, pensija vai nākotnes uzkrājums). LR Latvijas publiskā sektora atlīdzības sistēmā ir fiksētā un mainīgā atlīdzības daļa, taču nav nākotnes jeb „atliktās” atlīdzības daļas, izņemot atsevišķas profesiju grupas, kas saņem izdienas pensijas.
3. Beļģijas atlīdzības sistēmas reformu piemērs liecina, ka valsts pārvaldē nodarbināto darba rezultātu vērtēšanas sistēmas maiņa var atrisināt vairākās atlīdzības sistēmas problēmas. Ja vērtēšanas sistēma tiek balstīta uz personāla individuālajām prasmēm, atalgojot tos, kas vēlas attīstīt un uzturēt pareizās prasmes, nevis uz valsts dienestā nostrādāto gadu skaits un formālu amata pienākumu izpildes vērtējumu, kā tas pašlaik ir Latvijā, tad šāda sistēma var motivēt kompetentākos darbiniekus gan monetāri, piešķirot atlīdzības palielinājumu (palielinās fiksētā atlīdzības daļa, kā arī mainīgā atlīdzības daļa uz noteiktu laiku), gan sekmēt personāla attīstību, atbilstoši ierēdņa individuālām spējām un kompetencēm.
…
Latvijas Republikas publiskā sektora nodarbināto atalgojuma sistēma piecu gadu laikā mainījusies divas reizes: 2005. un 2010.gadā mēģinot ieviest vienotu atlīdzības sistēmu valsts pārvaldē nodarbinātajiem. Izdevumi publiskā sektora atlīdzībai veido būtisku daļu no valsts pamatbudžeta izdevumiem tāpēc svarīgi, lai budžeta līdzekļi valsts pārvaldē nodarbināto atlīdzībai tiktu izlietoti efektīvi un atbilstoši paredzētajam mērķim. Pētījuma hipotēze: ieviešot vienoto atlīdzības sistēmu Latvijas Republikas publiskajā sektorā, netika sasniegts tās galvenais ieviešanas mērķis – vienlīdzīga pieeja atlīdzības noteikšanā valsts pārvaldē strādājošiem. Darba mērķis ir veikt publiskā sektora atalgojuma sistēmas analīzi un izpēti, lai definētu priekšlikumus tās pilnveidošanai. Pētījuma ietvaros izpētītas dažādas publiskā sektora atalgojuma sistēmas teorijas un analizēta citu valstu pieredze valsts pārvaldē nodarbināto atlīdzības sistēmas uzlabošanā. Pētījuma praktiskajā daļā izvērtēta vienotas atlīdzības sistēmas ieviešana Latvijas republikas publiskajā sektorā 2005. un 2010.gadā, kā arī analizēta citu ekonomisko un demogrāfisko faktoru ietekme uz publiskajā sektorā nodarbinātajiem un to atlīdzību. Darbs sastāv no trīs nodaļām: pirmājā daļā apkopots pētījuma teorētiskais pamatojums un veikta atalgojuma sistēmas normatīvā regulējuma analīze, savukārt otrā un trešā nodaļa satur pētījuma praktisko daļu. Nobeigumā ir apkopoti secinājumi un izstrādāti priekšlikumi Latvijas Republikas publiskā sektora atalgojuma sistēmas pilnveidošanai. Secināts, ka valsts pārvaldē nodarbināto darba rezultātu vērtēšanas sistēmas maiņa atrisinātu vairākas atlīdzības sistēmas problēmas, savukārt, lai nodrošinātu vienlīdzīgu pieeju atlīdzības noteikšanā valsts pārvaldē strādājošiem un ieviestu principu „par līdzīgiem pienākumiem līdzīga alga”, vispirms būtu jāatsakās no normatīvā regulējuma, kas nosaka mēnešalgas apmēra zemāko un augstāko robežu (mēnešalgu diapazonu) un jānosaka fiksētas mēnešalgu likmes.
- Darba algas lieluma noteicošie faktori un dinamika sabiedriskajā sektorā
- Kvalitātes vadības sistēmas ieviešana uzņēmumā
- Publiskā sektora vienotās atalgojuma sistēmas ieviešanas izvērtējums
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Latvijas un ārzemju pieredze kvalitātes vadības sistēmas ieviešanā valsts pārvaldes iestādēs
Дипломная для университета49
-
Vadības audita sistēmas attīstība Latvijā
Дипломная для университета60
-
A/s "Rīgas Piena Kombināts" kvalitātes vadības sistēmas analīze un raksturojums
Дипломная для университета62
-
Kvalitātes vadības sistēmas attīstības problēmas virzieni Latvijā
Дипломная для университета86
-
Kvalitātes vadības sistēmas ISO 9001:2000 ieviešana uzņēmumā SIA "Talsu Tehnika"
Дипломная для университета70