Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:453228
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 05.02.2010.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 29 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    8
1.  ANALĪTISKĀ DAĻA    11
1.1.  Uzņēmuma SIA „Saka 6” iekšējā vide    11
1.1.1.  SIA „Saka 6 ” apraksts    11
1.1.2.  Uzņēmuma struktūra    14
1.1.3.  Uzņēmuma SIA “Saka-6” darbinieki    15
1.1.4.  Uzņēmuma SIA “Saka-6” produkcija    16
1.1.5.  Produkcijas realizācija    19
1.2.  Uzņēmuma SIA „Saka 6” ārējā vide    20
1.2.1.  Makrovides faktori, kas ietekmē uzņēmuma darbību    20
1.2.2.  Konkurence    23
1.2.3.  Tirgus daļa un konkurenti    26
1.2.3.1.  Konkurenta SIA „Gutta” izpēte    28
1.2.3.2.  Konkurenta SIA “Tebra 3” izpēte    29
1.2.3.3.  Konkurenta SIA “Vickis” izpēte    29
1.3.  SIA„ Saka 6 ” SWOT analīze    31
1.4.  SIA „Saka 6” novērtējums esošos tirgus apstākļos    31
1.5.  SIA „Saka 6” finansu rādītāji    35
1.6.  Problēmas novērtējums SIA „Saka 6”    38
2.  PROJEKTA DAĻA    40
2.1.  SIA „Saka 6” misijas un mērķu definēšana    40
2.2.  Ražošanas procesa reorganizēšana    43
2.2.1.  Kokskaidu granulu ražošana    46
2.2.2.  Šķeldas ražošana    52
2.2.3.  Koka rotaļlietu ražošana    57
2.3.  Mārketings    62
2.3.1.  Mārketinga mērķi preces virzīšanai tirgū    62
2.3.2.  Mārketinga stratēģijas, kā pamats preces virzīšanai tirgū    65
2.3.3.  Cenu veidošanas lēmumi    71
2.3.4.  Produkta īpašības no patērētāja viedokļa    73
2.3.5.  Virzības tirgus aktivitātes    74
2.4.  Izmaksas ražošanas procesa uzsākšanai    79
3.  TEHNOLOĢISKĀ DAĻA    83
3.1.  Mājas lapas nozīme    83
3.2.  Mājas lapas izstrāde    85
4.  DARBA UN DABASAIZSARDZĪBAS DAĻA    94
4.1.  Darba aizsardzības nozīme    94
4.2.  Darba aizsardzības sistēma uzņēmumā SIA „Saka 6”    95
4.3.  Darba aizsardzības sistēmas izveide    97
  Secinājumi un priekšlikumi    102
  Bibliogrāfiskais saraksts    105
5.  GRAFISKĀ DAĻA    107
Фрагмент работы

Mūsdienās ļoti bieži uzņēmumi domā par savu vietu tirgū- kā noturēt pozīcijas esošajos tirgus apstākļos, kā arī par to, kā palielināt tirgus daļu, kā piesaistīt aizvien jaunus pircējus, kā panākt, lai uzņēmumam būtu arvien augošāki ienākumi un kā kļūt par līderi savā tirgū. Tāpēc uzņēmumiem nepieciešams izstrādāt dažādas taktikas, stratēģijas un arī plānus, kas palīdz izpētīt pašreizējo stāvokli un palīdz noteikt, ko darīt nākotnē.
Diploma darba tēma ir „Ražošanas procesa pilnveidošanas projekts SIA Saka 6” . SIA „Saka 6” ir kokapstrādes ražošanas firma, kas atrodas Aizputē un tirgū darbojas jau vairāk kā piecpadsmit gadus. Uzņēmuma pamatdarbības veids ir kokapstrāde. SIA „Saka 6” nodarbināti ir 16 darbinieku, firma ražo taras dēļus, koka paletes, kamīnmalku eksportam, kā arī zāģmateriālus un kurināmo vietējam tirgum. Papildus uzņēmums sniedz transporta pakalpojumus.
Diploma darba mērķis ir izpētīt uzņēmuma pašreizējo situāciju tirgū, definēt problēmu, kas kavē uzņēmuma veiksmīgu izaugsmi un izstrādāt attīstības stratēģijas turpmākai uzņēmuma darbībai, piedāvājot efektīvākus instrumentus ražošanas procesa pilnveidošanai.
Uzņēmums SIA „Saka 6” ražo zāģmateriālus gan vietējam, gan ārvalstu tirgum. Tā kā kvalitātes standarti ir ļoti augsti, ražošanas procesā paliek pāri neizmantota koksne, ko uzņēmums realizē vietējā tirgū kā kurināmo. Tas tiek realizēts par pašizmaksu, tādejādi uzņēmums pilnībā neizmanto savus resursus.
Kā problēma šajā darbā tiek definēta uzņēmuma SIA „Saka 6” pilnībā neizmantotie resursi, ko mūsdienās kā ražotājs nevar pieļaut. Ir jāapzinās, ka koks ir vērtība un kā ražošanas firmai tam jāpievieno pievienotā vērtība.
Diploma darba uzdevums ir:
izpētīt situāciju nozarē, kurā darbojas uzņēmums,
izanalizēt uzņēmuma stiprās un vājās puses, kā arī iespējas un draudus, apzināt un izvērtēt uzņēmuma lielākos konkurentus,
Izvirzīt un izvērtēt problēmu un to risināt,
izvirzīt trīs ražošanas procesa pilnveidošanas plānus efektīvi neizmantoto resursu pārstrādei un virzībai tirgū,
Izstrādāt stratēģijas uzņēmuma pilnveidošanai,
izstrādāt mājas lapu uzņēmumam SIA „Saka 6”,
izvērtēt darba aizsardzības sistēmu.
Autora skatījumā trīs ražošanas procesa pilnveidošanas „ceļi” ir: skaidu granulu ražošana, koka rotaļlietu ražošana un pārstrāde šķeldā. Tā kā uzņēmums SIA „Saka 6” ir ražošanas firma ar ierobežotiem resursiem (finansiāliem, gan ražošanas), efektīvākais neizmantoto resursu realizācijas ceļš būtu šķeldas ražošana. Pie šāda secinājuma nonākts veidojot projektu, kas sastāv no piecām galvenajā nodaļām- analītiskās daļas, projekta daļas, tehnoloģiskās daļas, dabas aizsardzības daļas un grafiskās daļas.
Analītiskās daļas uzdevums ir izpētīt situāciju nozarē, kurā darbojas uzņēmums, noskaidrot vīziju un mērķus, izanalizēt uzņēmuma stiprās un vājās puses, kā arī iespējas un draudus, noskaidrot uzņēmuma lielākos konkurentus un definēt problēmu, kas traucē veiksmīgai uzņēmuma attīstībai. Darba analītiskajā daļā autors pievērsies vispārinošai nozares apskatei. Tiek aplūkota situācija uzņēmuma iekšējā un ārējā vidē.
Projekta daļas uzdevums ir problēmas risināšana, iespējamo variantu apskate un visbeidzot gala lēmuma pieņemšana. Tiek izstrādātas jaunas stratēģijas uzņēmuma veiksmīgākai darbībai jo uzņēmums praktiski nevar pastāvēt bez attīstības plāna un attīstības stratēģijām. Tā pamatā ir jānoskaidro tirgus segments, mērķauditorija, uz ko uzņēmumam ir jāorientējas, tiek izvērtēts jaunais produkts, ko jāpiedāvā pircējam, un jāizstrādā plāns, kā šo produktu vislabāk piedāvāt attiecīgajam tirgus segmentam un visbeidzot tiek izstrādāts mārketinga plāns ražošanas procesa pilnveidošanai.
Tehnoloģiskās daļas uzdevums ir pierādīt, ka autors spēj izmantot jaunākās informācijas tehnoloģijas kā variantu ražošanas procesa pilnveidošanai.
Lai gan projekta daļā mārketinga budžetā ir atvēlēta vieta arī mājas lapas izstrādei, taču autors vēlējās parādīt savu prasmi un kā uzdevumu izvirzīja izstrādāt mājas lapu uzņēmumam SIA „Saka 6” pašam programmā Microsoft Office FrontPage, tādejādi ietaupot līdzekļus uzņēmumam mārketinga aktivitātēm. Mājas lapa ir uzņēmuma vizītkarte un daļa no tā imidža. Tāpēc katram uzņēmējam ir vajadzīga mājas lapa, kurā viņš prezentē uzņēmumu un pats sevi.
SIA „Saka 6” mājas lapa ir izveidota programmā Microsoft Office FrontPage, tā ietver galveno izvēlnes lapu, no kuras izriet 9 otrā līmeņa pakārtotas lapas, kas savstarpēji saistītas. Mājas lapa veidota izmantojot fotogrāfijas, attēlus, tabulas, rakstisku informāciju, kas savienota kopējā uzskates materiālā, kas dod daudzpusīgu informāciju par uzņēmumu un tā sniegtajiem pakalpojumiem.
Darba aizsardzības daļas uzdevums ir izveidot darba aizsardzības sistēmu, izvērtēt vai uzņēmumam būtu izdevīgāk izveidot un algot tādu struktūrvienību kā darba aizsardzības speciālists, vai piesaistīt kompetentu institūciju no malas.
Darba aizsardzībai un drošībai ir ļoti liela nozīme uzņēmuma veiksmīgai darbībai un darbinieku drošībai. Neievērojot darba drošības noteikumus var notikt dažādi nelaimes gadījumi, kuriem var būt nepatīkamas sekas.
SIA „Saka 6” ir kokapstrādes ražošanas firma, kurā strādā 16 darbinieki. Ražošanas procesā darbinieki ir pakļauti riskam, kas saistīti ar ražošanas iekārtu izmantošanu un ne tikai. Ražošanas angārā atrodas 16 paaugstināta riska ražošanas iekārtas, kuru apkalpošanā ir nepieciešami kvalificēti darbinieki. Tādēļ šajā nodaļā tiek izvērtēta darba aizsardzības sistēma uzņēmumā pašlaik un kvalitatīvas tās ieviešana uzņēmumā ilgtermiņā.
Grafiskās daļas uzdevums ir izstrādāt 16 attēlu kopumu no iepriekš minētajām nodaļām, kas savienoti kopējā uzskates materiālā, un dod daudzpusīgu informāciju par uzņēmumu.
Diploma darbā ir izstrādāts plāns neizmantoto resursu realizēšanai tirgū kā šķeldu. Tā kā šīs produkts ir sezonas prece- vasaras sezonā kā krāsota šķelda dekoratīviem nolūkiem dārzā, taču ziemas sezonā kā kurināmais. Izstrādāts mārketinga plāns jaunas preces virzīšanai tirgū. Definēta uzņēmuma SIA „Saka 6”misija, stratēģiskie, taktiskie, operatīvie mērķi, kā arī uzdevumi, lai uzņēmums veiksmīgi varētu darboties un pastāvēt tirgū konkurences ietekmē. Izstrādāta mājas lapa, kas kalpos kā uzņēmuma tēla veidošanas instruments. Kā arī izvērtēta Darba aizsardzības sistēma uzņēmuma un veikti ieteikumi tās ieviešanai ilgtermiņā.
Veidojot diplomprojektu tika izmantotas tādas pētījuma metodes kā: iedzīvotāju aptauja izmantojot aptaujas anketas un internetu, konkurentu analīze, apmeklējot tos personiski, kā arī visaptveroša literatūras izmantošana kā pamats diplomprojekta izstrādei.
Par diploma projekta metodoloģisko pamatu autors izmanto, tādus mārketinga pasaules klasiķu darbus kā Porters, Ansofs, kā arī vietējo speciālistu atzinumu mārketingā kā Praude, Beļčikovs un citus, kā arī projektā tiek izmantoti augstskolu pasniedzēju darbi, piemēram , I. Geipele, E. Gaile- Sarkane, V. Jurēnoks, V. Jansons, I. Voronova.
Diploma darbā arī tiek izmantota uzņēmumā sniegtā informācija par uzņēmuma darba aizsardzības pasākumiem, uzņēmuma statūti, gada pārskati, finanšu plāni. Kā arī diploma darbā tiek izmantoti dažādi interneta avoti.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация