-
Reklāmas darbība uzņēmumā
Nr. | Название главы | Стр. |
Saīsinājumi | 3 | |
Anotācija | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Reklāmas mārketinga komunikāciju kontekstā | 8 |
2. | A/S “Rīgas Taksometru Parks” mārketinga komunikāciju darbības īstenošana | 19 |
2.1. | Reklāma | 25 |
2.1.1. | Reklāma uz taksometriem | 32 |
2.1.2. | Reklāma uz maršruta taksometriem | 33 |
2.2. | Noieta stimulēšana | 37 |
2.3. | Tiešā pārdošana | 40 |
2.4. | Sabiedriskās attiecības | 43 |
3. | A/S “Rīgas taksometru parks” reklāmas veidošana | 50 |
3.1. | Reklāmas auditorija un tās uztveres īpatnības | 55 |
3.2. | Reklāmas vadīšanas procts | 57 |
4. | “Rīgas Taksometru Parks” reklāmdarbības novērtējums | 59 |
Secinājumi un priekšlikumi | 63 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 67 |
Ievads
Mūsdienās reklāma kļuvusi par neatņemamu ikdienas sastāvdaļu. Tā mūs pavada it visur – braucot sabiedriskajā transportā vai ejot pa ielu. Reklāma redzama avīzēs un žurnālos, radio un televīzijā, uz preču iesaiņojumiem, apģērba gabaliem un reklāmu stabiem un transporta līdzekļiem. Reklamē visu – ne tikai preces un pakalpojumus (sākot ar higiēnas precēm un beidzot ar bankām), bet arī idejas, vērtības, dzīves stilu. Reklamē, informē, ietekmē un arī piespiež.
Reklāma (no grieķu vārda reclamo – izsaukt) nodrošina saskarsmi starp ražotāju un patērētāju, pārdevēju un pircēju. Tās mērķis ir virzīt preci pie patērētāja. Kur ir tirgus, tur ir reklāma. Reklāmu var definēt kā apmaksātu, pastarpinātu informēšanas veidu, kas parasti saistīts ar masu informācijas līdzekļiem. Tāds ir jebkurš informācijas līdzeklis, kurš vienlaikus sasniedz lielu cilvēku skaitu. Reklāmai visbiežāk izmanto televīziju, radio, avīzes, žurnālus, pastu, transporta līdzekļus, brīvdabas reklāmu, izdales materiālus, katalogus, u.c.
Reklāmas straujas attīstības posms sākās ar 19. gadsimta otro pusi, tomēr daudzi fakti liecina, ka reklāma bija izplatīta vēl sirmā senatnē. Pirmie uzņēmēji, komersanti izmantoja vienu no visefektīvākajām reklāmas formām – seno pilsētu laukumos un ielās varēja dzirdēt pārdevēju skaļās uzrunas, kuru mērķis bija piesaistīt pircēju uzmanību savām precēm.
Mūsu senčiem Senajā Grieķijā, Romā bija izveidojušies noteikti priekšstati par ārējo reklāmu. Tolaik ārējā reklāma bija izplatīta izkārtņu veidā uz mājām, kurās izvietojas tirdzniecības un sabiedriskas iestādes, dzīvoja amatnieki, kuri piedāvāja savus izstrādājumus vai pakalpojumus.
No 12. gs. līdz 15. gs. Rietumeiropā populāras bija amatnieku cunftes, tirgotāju ģildes. Šiem apvienojumiem bija arī savi atribūti – pārsvarā ģērboņi. Meistari iezīmēja savus ražojumus ar savām zīmēm, iniciāļiem. Bieži preci nevarēja pārdot, ja uz tās nebija “atšķirības zīmes”. Būtībā tās ir līdzīgas mūsdienīgām tirdzniecības zīmēm.
Anglijā 17. gs. parādījās pirmie afišu stabi. 1612. gadā, Parīzē, iznāca pirmais reklāmas sludinājumu žurnālos. Eiropā reklāma presē ieņēma stabilu vietu komercijas sfērā.
Reklāmas attīstības vēsturē liela nozīme bija 19. gs. Viens no svarīgākajiem notikumiem bija 1825. gadā, kad amerikāņu avīzes “Gazett” tipogrāfijā bija uzstādīta vācu prese, kura ļāva izdarīt līdz 2000 novilkumiem stundā. Presi vajadzēja pēc iespējas ātrāk atmaksāt, noslogot tā, lai maksimāli izmantotu kolosālu, pēc tā laika uzskatiem, apjomu. Izdevuma strauji pieaugušais metiens strauji samazināja abonēšanas cenu, kļuva iespējams pacelt cenu par reklāmas platību. 1824. gadā Londonā sāka izvietot reklāmu uz transporta līdzekļiem. Tieši 19. gs. daudzās pasaules valstīs sāka darboties vairākas profesionālas reklāmas aģentūras.
…
Detalizēti izskatītas reklāmas iespējas konkrētā uzņēmumā
- Cenu veidošanas politika ražošanas uzņēmumā
- Reklāmas darbība uzņēmumā
- SIA „Ratiņš” saimnieciskās darbības un mārketinga analīze
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Cenu veidošanas politika ražošanas uzņēmumā
Дипломная для университета45
Оцененный! -
SIA „Ratiņš” saimnieciskās darbības un mārketinga analīze
Дипломная для университета72
-
Mārketinga loma nekustamā īpašuma uzņēmuma konkurētspējas veicināšanā
Дипломная для университета87
-
Projektu izstrāde investīciju piesaistīšanai uzņēmumam "N"
Дипломная для университета80
-
Būvniecības uzņēmuma SIA "XXX" tirgus pozīcijas nostiprināšana
Дипломная для университета69
Оцененный!