-
Sadzīves vides pārvaldība Rīgas pašvaldībā
Оцененный!
Nr. | Название главы | Стр. |
Terminu skaidrojums | 3 | |
Anotācija | 7 | |
Annotation | 8 | |
Ievads | 9 | |
1. | Ilgtspējīga attīstība un sadzīves vides pārvaldība | 14 |
1.1. | Ilgtspējīgas attīstības politikas pamati un pamatprincipi | 14 |
1.2. | Vides pārvaldība un stratēģiskā vadība | 18 |
1.3. | Sadzīves vides sektoru pārvaldība ilgtspējīgas attīstības aspektā | 21 |
1.4. | Vides komunikācijas loma sadzīves vides pārvaldībā | 31 |
2. | Pašvaldības atbildība iedzīvotāju sadzīves vides kvalitātes nodrošināšanā | 39 |
2.1. | Pašvaldības funkcijas un kompetences sadzīves vides pārvaldībā | 43 |
2.2. | Sadzīves vides pārvaldības tiesiskais regulējums | 46 |
2.3. | Rīgas domes struktūrvienību nolikumu atbilstība Olborgas saistībām | 49 |
3. | Sadzīves vides sektori, to pārvaldība Rīgas pašvaldībā | 52 |
3.1. | Pastāvīgie iedzīvotāji, to īss demogrāfiskais raksturojums | 52 |
3.2. | Sadzīves vides sektori un to infrastruktūra | 53 |
3.3. | Sadzīves vides sektoru pārvaldība un apsaimniekošana | 63 |
4. | Pētījuma metodoloģija un norises gaita | 68 |
4.1. | Socioloģiskā pētījuma metožu vispārīgs raksturojums | 68 |
4.2. | Socioloģiskā pētījuma metožu izvēles pamatojums | 70 |
4.3. | Pētījuma norises gaita | 73 |
5. | Esošā sadzīves vides stāvokļa izvērtējums Rīgas pašvaldībā | 80 |
5.1. | Sadzīves vides attīstība: problēmas un iespējas | 80 |
5.2. | Vides komunikācija sadzīves vidē Rīgas pašvaldībā | 102 |
5.3. | Vides pārvaldības aspekti | 119 |
5.4. | Pētījuma starprezultāti | 135 |
6. | Vadlīnijas ilgtspējīgas sadzīves vides pārvaldībai | 145 |
7. | Priekšlikumi ilgtspējīgas sadzīves vides pārvaldībai | 150 |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 159 |
Sabiedrības attīstības, it īpaši ekonomiskās un tehnoloģiskās, tempi 20.gadsimtā ir daudzkārt palielinājušies salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadsimtiem. Cilvēku skaits uz Zemes pieaudzis no 1 miljarda 1900.gadā līdz 6 miljardiem 2000.gadā. Tai pat laikā cilvēku darbības rezultātā ievērojami samazinājies izmantojamo dabas resursu daudzums – lauksaimniecības zemes platības, derīgie izrakteņi (nafta, akmeņogles, dabas gāze, kūdra u.c.) un mežu platības, un palielinājies piesārņojums. Arvien biežāk tiek runāts par sabiedrības izdzīvošanas iespējām, ja saglabāsies līdzšinējie ekonomiskās un tehnoloģiskās attīstības tempi, kas nereti rada dabas vides degradāciju un izsīkumu, vides (gaisa, ūdens, augsnes) piesārņojumu, atmosfēras sasilšanu, klimata izmaiņas un izraisa vides veselības problēmas. Viens no 21.gadsimta vislielākajiem valstu konflikta cēloņiem ir konflikts starp valstu ekonomiskajām un ekoloģiskajām interesēm. Totāla sadursme starp ekonomiku un ekoloģiju var kļūt liktenīga cilvēces ilgstošai pastāvēšanai. [67]
Tomēr mūsdienu galvenā problēma ir nevis straujā ekonomiskā attīstība un bagātību uzkrāšana, neņemot vērā videi nodarīto kaitējumu, bet gan savlaicīga un masveida draudošo vides degradācijas briesmu neapzināšana un valstisku pasākumu neveikšana, lai saglabātu vides kvalitāti, attīstoties ekonomikai. Ir nepieciešams panākt, lai ikviens saprastu, ka no vides kvalitātes ir tieši atkarīga viņa veselība un dzīvība, bet jo īpaši tas attiecināms uz nākamajām paaudzēm. Lai cilvēce varētu pastāvēt un izdzīvot arī nākotnē, nepieciešams mainīt domāšanas un uzvedības modeli - no patērētāja uz ekoloģiski orientētu sabiedrību.
Nacionālās stratēģijas ietvaros definēti četri ilgtermiņa vides aizsardzības politikas mērķi, tai skaitā, dabas resursu ilgtspējīga izmantošana un vides aizsardzības politikas integrācija visās nozarēs un dzīves sfērās, tādejādi radot pamatu sabiedrības un valsts ilgtspējīgai attīstībai.
Valsts noteikto politiku realizē vietējās pašvaldības. To nosaka arī Dienaskārtība 21.gadsimtam (Agenda 21), ka „pašvaldības veido, ekspluatē un uztur ekonomisko, sociālo un vides struktūru, pārrauga plānošanas procesus, izstrādā vietējās vides politikas un noteikumus, palīdz nacionālo vides politiku ieviešanā. Tā kā šis pārvaldes līmenis ir vistuvāk cilvēkiem, tas spēlē svarīgu lomu izglītošanas mobilizēšanā un reaģēšanā uz sabiedrības viedokli, lai veicinātu ilgtspējīgu attīstību.”
Tai pat laikā nevar nepieminēt vides aizsardzības politiku veidojošos principus – individuālo atbildību un piesārņojuma novēršanu jau tā rašanās avotā, kas nosaka, ka ikviens sabiedrības loceklis ir atbildīgs par vides aizsardzību un tās saglabāšanu nākamajām paaudzēm labā un pienācīgā kvalitātē. Nepieciešams atzīmēt, ka daudzos literatūras avotos iedzīvotāju zemā informētība un līdzdalība tiek pieskaitīta pie nozīmīgākajām vides problēmām.
Ilgtspējīgai attīstībai ir integratīvs raksturs – tai jābalstās uz sadarbību. Tikai kopīgiem spēkiem, sadarbojoties visām mērķgrupām, ir iespējams sasniegt konkrētus rezultātus – samazināt resursu (ūdens, elektroenerģijas, siltumenerģijas) patēriņu un mazināt iedzīvotāju radītās sadzīves vides ietekmi – piesārņojumu - uz vidi, un attīstīties ilgtspējīgi. Šajā procesā viens no svarīgākajiem aspektiem ir vides komunikācija.
PĒTĪJUMA PROBĒMNOSTĀDNE
Sadzīves vides pārvaldību, to izprotot atbilstoši ilgtspējīgas attīstības pamatprincipiem, ietekmē vairāki faktori – sabiedrības (tai skaitā pašvaldības darbinieku) vides apziņas līmenis pilsētas attīstības jautājumu lemšanā, videi draudzīga rīcība, pašvaldības vadības atbildība tās iedzīvotāju priekšā un sadzīves vides infrastruktūra1. …
Maģistra darbā „Sadzīves vides pārvaldība Rīgas pašvaldībā” autore ir pētījusi esošo sadzīves vides attīstību, kuru raksturo tādas komponentes kā pārvaldība, infrastruktūras nodrošinājums un vides komunikācija. Sadzīves vides pārvaldība ietekmē iedzīvotāju dzīves kvalitāti, vides veselību un apkārtējo vidi, arī globālā mērogā. Darba novērtējums 9 balles+ LU atzinības raksts
- Mēbeļu ražošanas un tirdzniecības uzņēmuma mārketinga vides raksturojums un ieteikumi darbības uzlabošanai
- Motivācijas vides novērtēšana uzņēmumā
- Sadzīves vides pārvaldība Rīgas pašvaldībā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Mēbeļu ražošanas un tirdzniecības uzņēmuma mārketinga vides raksturojums un ieteikumi darbības uzlabošanai
Дипломная для университета66
-
Motivācijas vides novērtēšana uzņēmumā
Дипломная для университета50
-
SIA "Trigers" mārketinga vides analīze
Дипломная для университета72
-
Rīgas ostas muitas uzraudzība
Дипломная для университета72
-
Daugavas baseina apgabala vides kvalitātes nodrošināšanas pasākuma pamatojums
Дипломная для университета58
Оцененный!