Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:800635
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 20.03.2006.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 39 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ie­vads    6
1.  Ana­lī­tis­kā ap­ska­ta da­ļa    9
1.1.  Mo­ti­vā­ci­jas bū­tī­ba    9
1.2.  Uz­ņē­mu­mu mo­ti­vā­ci­ja    10
1.2.1.  Li­kum­do­ša­na kā uz­ņē­mu­mu mo­ti­vā­ci­jas fak­tors    11
1.2.2.  Sta­tis­ti­ka kā viens no uz­ņē­mu­mu mo­ti­vā­ci­jas rā­dī­tājiem    13
1.2.3.  Uz­ņē­mu­mu mo­ti­vā­ci­ja ban­ku sek­to­rā    15
1.3.  Darbinieku mo­ti­vā­ci­ja    16
1.4.  Or­ga­ni­zā­ci­jas kul­tū­ra kā viens no mo­ti­vā­ci­jas vi­des ele­men­tiem    23
1.5.  Lī­de­rī­ba    25
1.6.  Mo­ti­vā­ci­jas vi­de    27
2.  Pē­tī­ju­mu un ap­rē­ķi­nu da­ļa    32
2.1.  Han­sa­ban­kas rak­stu­ro­jums    32
2.2.  Han­sa­ban­kas dar­ba­spē­ka rak­stu­ro­jums    33
2.3.  Līdz­ši­nē­jā mo­ti­vā­ci­jas prak­se Han­sa­ban­kā    39
2.4.  Or­ga­ni­zā­ci­jas kul­tū­ra Han­sa­ban­kā    43
2.5.  Pas­tā­vo­šā lī­de­rī­ba Han­sa­ban­kā    47
2.6.  Mo­ti­vā­ci­jas vi­des no­vēr­tē­ju­ma pē­tī­ju­ma me­to­do­lo­ģi­ja    47
2.7.  Si­tu­āci­jas mo­de­lē­ša­na    50
  no­bei­gums    52
  Biblio­grā­fis­kais sa­raksts    54
  1.Pie­li­kums    56
  Ie­dzī­vo­tā­ju sa­stā­va vis­pā­rē­jais rak­stu­ro­jums    57
  2.Pie­li­kums    58
  Han­sa­ban­ku rak­stu­ro­jo­šie rā­dī­tā­ji    58
  3.Pie­li­kums    59
  Han­sa­ban­kas pie­dā­vā­tie pa­kal­po­ju­mi    59
  4.Pie­li­kums    63
  Han­sa­ban­kas struk­tū­ra    63
  5.Pie­li­kums    64
  Ie­skats Han­sa­ban­kas Kva­li­tā­tes stan­dar­tā    64
  6.Pie­li­kums    67
  Ap­tau­jas vi­zu­ālais no­for­mē­jums    67
  7.Pie­li­kums    69
  HB veik­tās ap­tau­jas re­zul­tā­ti par eso­šo si­tu­āci­ju    69
  8.Pie­li­kums    70
  HB veik­tās ap­tau­jas re­zul­tā­ti par vē­la­mo si­tu­āci­ju    70
Фрагмент работы

1.1. MOTIVĀCIJAS BŪTĪBA
Pavisam vienkāršs un lakonisks motivācijas jēdziena skaidrojums atrodams svešvārdu vārdnīcā - pamatojums. Tas neizsaka daudz, tāpēc apskatīsim arī citus definējumus. No psiholoģijas viedokļa ar vārdu "motivācija" parasti apzīmē cilvēka iekšējos psihiskos spēkus, kuri mudina viņus darboties [19,9. lpp.].
Grāmatās, kas saistītas ar vadības teoriju un menedžmentu atrodami jau precīzāki formulējumi: Motivācija ir efektīvas motivēšanas rezultāts, savukārt "Motivēšana ir darbinieku stimulēšana izvēlēties kādu no rīcības alternatīvām, lai sasniegtu organizācijas un personīgos mērķus" [18,339.lpp.] Savukārt A.S. Boļšakovs un V.I. Mihailovs (Α. С. Болъшаков, В.И. Μихайлов) motivāciju skaidro kā procesu, kura rezultātā rodas aicinājums darboties. [34,52.lpp.] A. Balodis, Mercuri International konsultants, saka: "Motivācija ir spēks, kas liek cilvēkam tiekties noteiktu mērķu sasniegšanai, lai apmierinātu savas vajadzības" [1,62.lpp.]
Donelijs, Gibsons un Ivancevičs (J.H.Jr. Donnelly, J.L. Gibson, J.M. Ivancevich) dod šādu motivācijas skaidrojumu: tie ir visi tie iekšējie centienu un pūliņu stāvokļi, kas parasti tiek dēvēti par vēlmēm, alkām, dzinuļiem u.tml. Tas ir iekšējs stāvoklis, kas liek darboties vai virza. [28,303.lpp.] Arī Stoners (J.A.F. Stoner) motivāciju skaidro kā to, kas izraisa, novirza un pastiprina cilvēka individuālo uzvedību. [32,441.lpp.] Gaithers (N.Gaither) skatās uz motivāciju no nedaudz cita skatupunkta, sakot, ka motivācija ir produktivitātes vienādojuma viens no sarežģītākajiem un kompleksākajiem mainīgajiem. Taču arī šis autors atzīst, ka motivācija ir tas, kas mudina personu darboties noteiktā veidā.
Savukārt Drukers (P.F.Drucker) saka, ka jebkurš motivācijas definējums būtu bezjēdzīgs, jo, pasakot, ka motivācija ir vajadzīga darbinieka vajadzību apmierināšanai, tas nenozīmē kompānijas vajadzību piepildījumu, un otrādi. [29,302.lpp.] Oldkorns (R.Oldcorn) arī atzīst, ka motivācija ir augsti komplicēta problēma un nav iespējams atrast maģisko formulu, kas būtu piemērojama visiem gadījumiem, līdz ar to nevar būt arī vienota definējuma. [31,217.lpp.] Arī Bons un Kurts (L.E.Boone, D.L.Kurtz) atzīst, ka motivācija ir grūti definējams jēdziens, taču piedāvā šādu skaidrojumu: motivācija attiecināma uz spēkiem, kas virzīti uz noteiktu uzvedību, lai sasniegtu apmierinātību vai kādas vajadzības piepildījumu. [26,419.lpp.]
Kā redzams, ir izveidojušies divi viedokļi par motivācijas skaidrojumiem: pirmkārt, ir autori, kas uzskata, ka motivācijas jēdzienu ir bezjēdzīgi skaidrot, respektīvi, jebkurš definējums nevar būt attiecināms uz visiem gadījumiem, un līdz ar to definējums zaudē jēgu; otrkārt, autori, kas definējumu cenšas atvasināt no nedefinējamiem terminiem, sakot, ka motivācija ir tas dzinulis, spēks, kas cilvēkam liek darboties.
Apkopojot, varētu teikt, ka motivācija ir iekšējs spēks, kas rada aicinājumu darboties un virzīties uz individuālās un uzņēmuma produktivitātes sasniegšanu.
Par motivāciju var runāt divos līmeņos - uzņēmumu un indivīdu. Parasti literatūrā apskatīti jautājumi, kas saistīti ar darbinieku motivāciju un uzņēmumu motivācija tiek aizmirsta. Taču tieši uzņēmumu motivācija pēc būtības ir pāri stāvoša, jo, ja uzņēmumi nebūtu motivēti, nebūtu darbinieku, kurus motivēt.
1.2. UZŅĒMUMU MOTIVĀCIJA

Uzņēmējdarbības motivācija - jēdziens, ko var izskaidrot kā ārējo stimulu esamību (vai neesamību) uzņēmējdarbības kā tādas uzsākšanai un attīstībai. To var raksturot ar 1.1.att. Uzņēmumus interesē peļņa - lielākas dividenžu iegūšanas iespējas no tās. Interešu bilance veidojas pie nosacījuma, ja diviem vai vairākiem uzņēmumiem sadarbojoties var gūt lielāku peļņu, tātad arī lielākas dividendes īpašniekam. Sadarbība dod iespēju ražot lētāk un lielākas konkurences iespējas panākumu nodrošināšanai tirgū. Peļņa vienlaikus kalpo gan kā motīvs gan arī kā attīstības dzinējs. Tā mudina sadarboties, lai izspiestu konkurentu no tirgus, pakļaut sev sadarbības partneri, pārņemt tā īpašumus, kapitālu peļņas palielināšanai, monopolizēt nozares sektoru. [21, 48. lpp.]

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация