Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:944496
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 02.06.2011.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 12 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  ANOTĀCIJA    3
  ANNOTATION    4
  DARBĀ LIETOTIE SAĪSINĀJUMI    5
1.  DEBITORU PARĀDU RAKSTUROJUMS UN UZSKAITES UZDEVUMI    8
1.1.  Debitoru uzskaites kontu raksturojums un kontu korespondence    10
1.2.  Norēķinu ar debitoriem dokumentācija un uzskaite kontos    24
1.3.  Šaubīgie un bezcerīgie debitoru parādi    25
2.  UZŅĒMUMA RAKSTUROJUMS    29
2.1.  Vispārējs raksturojums    29
2.2.  Šaubīgo un bezcerīgo debitoru atzīšanas kārtība    32
2.3.  Debitoru parādu uzskaite datorprogrammā    33
2.4.  Debitoru parādu kontrole sia „k”    34
2.5.  SIA „ABC” DARBS AR DEBITORIEM    36
2.6.  Debitoru analīze SIA „ABC”    40
3.  KREDĪTPOLITIKAS VEIDOŠANA UZŅĒMUMĀ    45
3.1.  Debitoru parādu piedziņas metodes uzņēmumā    47
3.2.  Debitoru parādu piedziņas metodes ar inkaso firmu palīdzību    49
  SECINĀJUMI    55
  PRIEKŠLIKUMI    56
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    57
  PIELIKUMI    59
Фрагмент работы

Katra uzņēmuma mērķis ir gūt ienākumus. Pārdodot preces un pakalpojumus uz atliktā maksājuma nosacījumiem, uzņēmējiem nākas saskarties ar problēmu, ka aptuveni puse rēķinu netiek samaksāti laikus.
Atlikto maksājumu īpatsvars daudzos Latvijas uzņēmumos veido līdz pat 70 procentiem no apgrozāmajiem līdzekļiem. SIA "ABC" uz 31.12.2008. 33,89 procentus no visiem apgrozāmajiem līdzekļiem sastādīja tieši debitoru parādi. Pircēji gandrīz vienmēr pieprasa atliktos maksājumus.
Preču un pakalpojumu pārdošana ar pēcapmaksu ir svarīga katram uzņēmumam. Katram uzņēmējam ir jārēķinās ar to, ka, iespējams, klients kavēs rēķinu apmaksu, bet var pat gadīties, ka klients nesamaksās vispār. Uzņēmēji atrodas starp divām ultimatīvām prasībām - ir jāpārdod uz kredīta, jo citādi klienti var aiziet pie konkurenta, bet tajā pašā laikā - pārdošana uz kredīta ir saistīta ar zaudējumiem, kurus rada maksājumu kavējumi un bezcerīgie parādi. Lieli debitoru parādi var traucēt, vai pat pilnīgi sagraut uzņēmuma finanses. Maksājuma pieprasījuma procedūrām izvirzītās zemās prasības noved pie tā, ka klienti izmanto kredītus līdz maksimālai robežai vai vispār tos nedzēš.
Kvalifikācijas darba temats izvēlēts tādēļ, ka debitoru parādu problēma mūsdienās ir ļoti aktuāla katram uzņēmumam. Debitoru parādi bieži vien norāda uz to, ka ir trūkumi materiālo vērtību uzskaitē, nepietiekama kontrole pār debitoru parādu dzēšanu, nepietiekami efektīvas sankcijas par līgumā paredzēto norēķinu termiņa neievērošanu. Viens no instrumentiem, ar kuru palīdzību to var panākt ir uzņēmuma debitoru parādu analīze. Analizējot debitoru parādus, noskaidro kādu operāciju rezultātā un kad šie parādi izveidojušies – kas ir darīts, lai šos parādus atgūtu. Pēdējos gados, kad ļoti strauji pieaug izsniegto kredītu apjomi un vispār pakalpojumi, kuru pamatā ir pēcapmaksa, arvien aktuālāks kļūst jautājums par parādu atgūšanu. Tas rada situāciju, kad uzņēmumam ir jāpieņem lēmums, vai šīs lietas kārtot pašam, vai arī uzticēt piedziņu profesionālām kompānijām, kas ar to nodarbojas. …

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация