Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:153366
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 06.01.2008.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 35 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Anotācija    2
  Ievads    6
1.  Teorētiskā daļa    9
1.1.  Sociālā vide un tās ietekme uz personības attīstību    9
1.1.1.  Bērns kā personība sociālajā vidē    11
1.1.2.  Sociālā vide kā pusaudžu agresijas problēma    14
1.2.  Pusaudžu vecumposma raksturojums un īpatnības    17
1.3.  Agresijas jēdziens un vispārīgs raksturojums    22
1.3.1.  Agresijas un agresivitātes definīcija    22
1.3.2.  Agresijas klasifikācija    24
1.3.3.  Agresijas izcelsmes teorija    27
1.4.  Agresijas īpatnības un izcelsme pusaudžu vecumā    36
1.4.1.  Agresija pusaudžu vecumā    36
1.4.2.  Pusaudžu agresija un agresivitātes cēloņi    40
1.4.3.  Pusaudžu vecumposma saistības ar agresivitāti un agresīvu uzvedību    46
1.5.  Trauksme pusaudžu vecumā    50
1.5.1.  Trauksmes teorija un definīcija    50
1.5.2.  Trauksme, kā stāvoklis un trauksme, kā īpašība    55
1.5.3.  Trauksmes īpatnības pusaudžu vecumā    57
1.5.4.  Trauksme un agresija    60
2.  Praktiskā daļa    62
2.1.  Uzdevumi praktiskajai pārbaudei    62
2.2.  Pētāmās grupas raksturojums    62
2.3.  Pētījuma izmantoto metožu atlase    63
2.4.  Pētījuma norises apraksts    66
2.5.  Anketu un testa metodikas rezultātu analīze    67
  Nobeigums un priekšlikumi    75
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    78
  Pielikumi    80
Фрагмент работы

Maģistra darbs: Sociālās vides ietekme uz jaunāko pusaudžu vecuma agresivitātes veidošanos.
Darbs sastāv no: ievada, 2.nodaļām, apakšnodaļām, paragrāfiem, secinājumiem, literatūras saraksta un pielikumiem.
Pētījuma mērķis: izpētīt pusaudžu agresija sociālajā vidē.
Pētījuma objekts: jaunākā pusaudžu vecuma bērni.
Pētījuma priekšmets: pusaudžu agresija sociālajā vidē.
Pētījuma metodes:
1.Teorētiskā metode – pedagoģiskās un psiholoģiskās, sociālās literatūras analīze.
2.Empīriskās metodes – novērojumi, anketa, testi.
Darbā: 1.nodaļā:
Apskatīta sociālā vide un tās ietekme uz pusaudžu agresiju. Agresijas jēdziena un vispārīgais raksturojums, kā arī agresijas īpatnības un izcelsme pusaudžu vecumā. Apskatīta trauksme, kā viens no agresijas cēloņa veidiem.
2.nodaļa:
Veidota kā praktiskā daļa, kurā veikta pusaudžu personības agresijas analīze, izklāstīta pētījuma organizēšanas gaita, metodes un rezultātu analīze.
Pētījuma praktiskā nozīme:
Apkopotais materiāls un pētījuma rezultāti var būt noderīgi vecākiem, skolotajiem, sociālajiem darbiniekiem saskarsmē ar pusaudžiem.
Mūsdienu sabiedrībā vides jēdziens tiek pielietots daudz plašāk, nekā attiecinot to vienīgi uz bioloģiskajiem procesiem. Jēdziens “vide” iegūst arvien jaunu piepildījumu, paplašinās šī jēdziena būtība. Saistot vides jēdzienu ne tikai ar ekoloģiskajām dabas katastrofām, cilvēki ir nonākuši pie atziņas, ka ir arī cilvēka un sabiedrības ekoloģija.
Agresija, pēc autora domām, mūsdienās ir ļoti aktuāla tēma, kurai būtu nepieciešams pievērst vairāk uzmanības. Mūsdienās sabiedrība ir kļuvusi daudz cietsirdīgāka. Bērni ir kļūst agresīvāki un trauksmaināki. Skaidrs, ka agresijas iemesli var būt dažādi, teorijas, kuras tālāk tiks apskatītas, to parādīs. Taču neatkarīgi no tā, kādu viedokli pārstāv attiecīgās teorijas radītāji, visi atzīst, ka ģimenes, draugu, sociālās vides ietekme uz cilvēka trauksmes un agresijas līmeni ir nenoliedzama. Sociālā vides ietekme uz cilvēka agresijas līmeni ir nenoliedzama, savukārt trauksme var būt cēlonis agresijai.
Mūsu ikdienas situācijā, kad sabiedrībā un apkārtnē viss tik strauji mainās, par ikdienišķu parādību ir kļuvusi spriedze, frustrācija, trauksme un depresija. Šāda veida “kokteili” ir grūti izturēt pat pieaugušam cilvēkam, kur nu vēl bērnam, kas pasauli jau tāpat uztver daudz emocionālāk un saasinātāk. Šādās situācijās pieaugušo pasaulei ir jānāk talkā bērnu pasaulei, bet ko darīt, ja pieaugušie to nedara, vai gluži pretēji vēl papildina no ārpasaules nākošo spriedzi un trauksmi ar iekšēju trauksmi un nedrošību bērnā pašā.
Saasinoties šīm problēmām, jāatzīst, ka stress, trauksme, vardarbība un agresivitāte ir vienas no nopietnākajām problēmām ar ko šodien saskaras mūsu cilvēce. Mums jārod atbildes uz jautājumiem: Kāpēc pusaudži rīkojas agresīvi, kas viņus satrauc, ko viņi domā, kādi ir viņu uzvedības un darbības paraugi? Kas ir jādara, lai novērstu destruktīvu uzvedību?
Pusaudži izceļas ar savu skaļumu, trauksmainību, kas, protams, ir atkarīgs no katra fiziskās un psihiskās attīstības īpatnībām un rakstura iezīmēm. Tāpēc rodas jautājums, kas ietekmē pusaudžu agresijas rašanos, cik tā ir atkarīga no individuālajām īpatnībām, cik no vecuma īpatnībām, cik no apkārtējās vides ietekmes? To, ka trauksme, bailes, nemiers ik dienas mājo mums līdzās un mēs to jau uzskatām par normālu dzīves parādību, mēs redzam ne tikai uz ielas, mūsu valsts politikā, bet arī televīzijā, ko stundām ilgi skatās lielākā daļa bērnu.
Tas ir vecums, kad bērns aiziet no mājām, lai sagatavotu sevi dzīvei sabiedrībā, iemācot sadzīvot, kontaktēties, dibināt dažādu līmeņu attiecības, iemācoties dzīvot saskaņā ar apkārtējo vidi, sabiedrību un tās izvirzītajām prasībām. Līdz ar to pusaudži pieprasa arī adekvātu izturēšanos pret sevi vairs ne kā pret bērnu, bet pret pieaugušo, ko bieži pieaugušie nepamana.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация