Дипломная
Предпринимательство и право
Экономика
Uzņēmuma konkurētspējas novērtēšana un tās paaugstināšan...-
Uzņēmuma konkurētspējas novērtēšana un tās paaugstināšanas iespējas
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 3 | |
Ievads | 6 | |
1. | UZŅĒMUMA KONKURĒTSPĒJAS ANALĪZES TEORĒTISKIE PAMATI | 8 |
1.1. | Konkurences un konkurētspējas būtība | 8 |
1.3. | Konkurētspējas novērtēšanas metodes | 13 |
1.3.1. | Konkurētspējas analīze pēc BCG matricas | 13 |
1.3.2. | Konkurētspējas analīze pēc finanšu rādītājiem | 15 |
1.3.3. | SWOT analīze | 17 |
1.3.4. | Konkurētspējas daudzstūris | 20 |
2. | AAS BTA KONKURĒTSPĒJAS ANALĪZE | 22 |
2.1. | AAS BTA uzņēmuma kopējais raksturojums | 22 |
2.2. | LR apdrošināšanas tirgus konkurences vides analīze | 27 |
2.2.1. | Tirgus kopējais raksturojums | 27 |
2.2.2. | Latvijas konkurences vides kvantitatīvo raksturojumu analīze | 30 |
2.3. | Konkurētspējas analīze pēc finanšu rādītājiem | 36 |
2.3.1. | BTA finanšu pārskata analīze | 36 |
2.3.2. | Finanšu pārskata salīdzinoša analīze | 40 |
2.3.3. | Finanšu rādītāju salīdzinoša analīze | 46 |
2.3.2. | Finanšu pārskata salīdzinoša analīze | 40 |
2.4. | Kompānijas pakalpojumu konkurētspējas analīze | 52 |
2.4.1. | Konkurētspējas salīdzinoša analīze pēc KFU | 52 |
2.4.2. | Pakalpojumu konkurētspējas analīze pēc BCG matricas | 56 |
3. | KONKURĒTSPĒJAS PAAUGSTINĀŠANAS IESPĒJU NOVĒRTĒŠANA | 59 |
3.1. | Konkurētspējas salīdzinoša analīze pēc MakKinsijas matricas | 59 |
3.2. | SWOT analīze | 61 |
3.3. | Konkurenta reakcijas profils | 63 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 66 | |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS | 69 |
Secinājumi un priekšlikumi
Bakalaura darba mērķis bija BTA apdrošināšanas kompānijas konkurētspējas novērtēšana, pamatojoties uz analizētās informācijas, kā arī firmas konkurētspējas un darba apdrošināšanas biznesā uzlabošanas priekšlikumu formulēšana.
Mērķa sasniegšanai tika atrisināti sekojošie uzdevumi:
1. Apskatīts Latvijas apdrošināšanas kompāniju tirgus.
2. Izanalizēta apdrošināšanas kompāniju darba pieredze.
3. Novērtēta kompānijas konkurētspēja.
4. Veikta kompānijas konkurentu salīdzinoša analīze.
Uz veiktās analīzes pamata autors piedāvā formulēt sekojošus secinājumus.
1. Tirgus, kurā darbojas BTA uzņēmums, tas ir globālais, dinamiskais Latvijas Republikas un Baltijas valstu tirgus.
2. Krīze stipri ietekmēja apdrošināšanas tirgu kopumā. Bet, neskatoties uz to, BTA kompānija 2011.gadā turpina aizņemt līderpozīcijas nozarē.
3. Darbības galvenais rādītājs ir apdrošināšanas kompāniju parakstītas prēmijas. Izmaiņas prēmijās rāda, cik veiksmīgi attīstās kompānija un kādi ir tās mērķi.
4. BTA,GJENSIDIGE un BALTA ir lielākās kompānijas apdrošināšanas kompāniju tirgū Latvijā. Liela konkurence novērojama starp nozarē pirmajām apdrošināšanas kompānijām – BTA un GJENSIDIGE.
5. Trīs lielāko kompāniju koncentrācijas koeficients Latvijas apdrošināšanas tirgū par 2009.gadu visām kompānijām ir vienāds 63%, t.i. trīs lielākās kompānija 2009.gadā kontrolēja 63% tirgus. Pārējām apdrošināšanas kompānijām ir daudz grūtāk ieņemt dominējošu stāvokli un nokļūt līderkompāniju piecieniekā.
6. Apdrošināšanas tirgū 2009.gadā saglabājas vienmērīga koncentrācija, kas liecina par veselu tirgus konkurenci.
7. Vislielākais segments, no nodevu viedokļa, paliek OCTA, KASKO un īpašuma apdrošināšana. Tā kā valstī ir aktuāla kredīta ņemšana, bet bankas prasa apdrošināt savus objektus.
8. Vislielākā daļa Latvijas apdrošināšanas pakalpojumu tirgū 2010.gadā piederēja BTA kompānijai un sastādīja 23%.
…
Diplomdarba tēma: „Konkurētspējas analīze, tās loma un paaugstināšanas veidi”. Pētīšanas objekts ir apdrošināšanas kompānija BTA. Pētīšanas priekšmets ir kompānijas konkurētspēja un tās paaugstināšanas veidi. Bakalaura darbs sastāv no trijām nodaļām, secinājumiem un priekšlikumiem. Pirmajā nodaļā tiek dots konkurētspējas būtības apraksts, izpētīti faktori ietekmējoši kompānijas konkurētspēju. Dotajā nodaļā tiek arī aprakstītas konkurētspējas novērtēšanas metodes, piemēram: BCG matrica, MakKinsijas matrica, finanšu rādītāji, SWOT analīze, konkurētspējas daudzstūris. Otrajā nodaļā tiek dots kompānijas ASS BTA raksturojums, veikta apdrošināšanas pakalpojumu tirgus konkurējošas vides analīze, izskatīti finanšu rādītāji. Veikta konkurētspējas analīze, izmantojot BCG matricu, MakKinsijas matricu, veikti apdrošināšanas pakalpojumu tirgus intensitātes aprēķini, noteikta kompānijas daļa nozarē. Trešajā nodaļā tiek aprakstīts konkurenta reakcijas profils, SWOT analīze, novērtētas kompānijas konkurētspējas paaugstināšanas iespējas. Darbs uzrakstīts uz 71 lappusēm, satur 32 tabulas, 12 attēlus un 3 pielikumus. Bibliogrāfija iekļauj 23 literatūras avotus. Dotais bakalaura darbs rāda praktisko interesi ASS BTA kompānijas vadībai, personām, kuras darbojas apdrošināšanas tirgū un kurus interesē konkurētspējas novērtēšanas jautājumi.
Pielikumu nav.
- Konkurētspējīgās priekšrocības un konkurētspējas analīze uzņēmumā "The Body Shop"
- SIA "Sportland" finanšu analīze
- Uzņēmuma konkurētspējas novērtēšana un tās paaugstināšanas iespējas
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Saplūšanas un pārņemšanas process kā kompāniju stratēģiskās attīstības variants un tā efektivitātes novērtēšana
Дипломная для университета89
-
Mēbeļu ražošanas un tirdzniecības uzņēmuma mārketinga vides raksturojums un ieteikumi darbības uzlabošanai
Дипломная для университета66
-
Bilances posteņu novērtēšana un analīze uzņēmumā SIA „Sabiedriskais Informācijas Darba centrs”
Дипломная для университета61
Оцененный! -
Uzņēmuma "TAPS" konkurētspējas analīze
Дипломная для университета60
Оцененный! -
Motivācijas vides novērtēšana uzņēmumā
Дипломная для университета80
Оцененный!