Дипломная
Предпринимательство и право
Управление
Vadīšanas modeļu un izglītības kvalitātes saistība Rīgas ...-
Vadīšanas modeļu un izglītības kvalitātes saistība Rīgas pašvaldības līdzfinansētajās privātajās izglītības iestādēs Rīgas pilsētā
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 6 | |
1. | KVALITĀTES JĒDZIENS IZGLĪTĪBAS IESTĀDĒ | 9 |
1.1. | Kvalitātes jēdziens | 9 |
1.2. | Izglītības kvalitāte | 13 |
1.3. | Izglītības kvalitātes mērinstrumenti | 16 |
1.4. | Skolēnu rezultāti izglītības kvalitātes mērīšanā | 19 |
1.5. | Pedagogu profesionālā kompetence un izglītības kvalitāte | 23 |
1.4. | Izglītības kvalitātes kontrole Latvijā | 27 |
1.5. | Kopsavilkums par izglītības kvalitāti veidojošajiem faktoriem izglītības iestādē | 30 |
2. | VADĪŠANAS MODEĻU RAKSTUROJUMS | 31 |
2.1. | Menedžmenta funkcijas izglītības iestādē | 31 |
2.2. | Vadības modeļi | 32 |
2.3. | Pārmaiņas izglītības vadības koncepcijās | 33 |
2.4. | Formālais vadīšanas modelis | 34 |
2.5. | Politiskais vadīšanas modelis | 35 |
2.6. | Koleģiālais vadīšanas modelis | 36 |
2.7. | Subjektīvais vadīšanas modelis | 36 |
2.8. | Neskaidrais vadīšanas modelis | 37 |
2.9. | Kultūras vadīšanas modelis | 37 |
2.10. | Izglītības iestādē īstenoto vadīšanas modeļu atpazīstamība | 38 |
3. | PRAKTISKĀ PĒTĪJUMA REZULTĀTU APKOPOJUMS UN ANALĪZE | 40 |
3.1. | Pētījuma bāzes apraksts | 40 |
3.2. | Izlases kopas raksturojums | 41 |
3.3. | Izglītības kvalitātes mērīšanas metodes pamatojums | 42 |
3.4. | Izglītības iestādē īstenotā vadīšanas modeļa atpazīstamības pamatojums | 43 |
3.5. | Korelācijas- regresijas modeļa statistikas datu analīzes metode | 43 |
3.6. | Pētījuma norises apraksts | 44 |
3.7. | Pētījuma izlasē izmantotie vadīšanas modeļi | 44 |
3.8. | Vadīšanas modeļa saistība ar skolēnu rezultātiem un cilvēkresursu kvalitāti | 46 |
3.9. | Pedagogu kvalitatīvā sastāva ietekme uz izglītības kvalitāti | 49 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 57 | |
PRIEKŠLIKUMI | 60 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI | 61 | |
PIELIKUMI | 64 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
1. Pedagogs ir viens no svarīgākajiem posmiem izglītības kvalitātes nodrošināšanā. Pedagogs ir atbildīgs par izglītības iestādē esošo kvalitātes līmeni ar to, cik kvalificēts viņš ir, cik daudz pedagogs attīstās, kāda ir pedagoga attieksme pret izglītības kvalitāti, kādas ir pedagoga spējas diferencēt mācību darbu ikdienā u.tml.
2. Nozīmīga loma skolotāju kvalitatīvam darbam ir arī birokrātisko dokumentu apjomam, pedagogu noslodzei un aizņemtībai.
3. Koleģiālais vadīšanas modelis aktuāls mūsdienu izglītības sfērā. Dažādos laikos bijušas dažādas pārmaiņas un reformas izglītības sistēmās, un katrā sistēmas maiņā teorētiķi piemin koleģialitāti kā priekšnosacījumu veiksmīgai pārmaiņu ieviešanai. Tonijs Bušs un Dāvids Middelvods (Tony Bush; David Middlewood, 2005) uzsver koleģialitātes- komandas darba nozīmīgumu organizācijā, minot ieguvumus no tā, ka izglītības iestāde darbojas komandas darbā: 1) komandas darbs ir noteicošais mērķu noteikšanā; 2) komandas darbs motivē, atbalsta darbiniekus, līdz ar to tas mazina stresu, līdz ar to uzlabojas darba kvalitāte (Bush and Middlewood, 2005, 117, 118). Lielākajā izglītības reformā 80. gados, kad no centralizētas varas izglītība iestāde sāka īstenot decentralizāciju (tāpat arī valstis), tika aktualizēti dažādi koleģiālie vadības modeļi, kā school-based decision making (James W. Guthrie, 2003, 2100), jo šie skolas darbības modeļi palīdz īstenot pārmaiņas, kopā sadarbojoties un pieņemot lēmumus, tiek paplašinātas izglītības iestādes iespējas saglabāt veselumu un resursu kopumu.
4. Vertikālais (formālais) vadīšanas modelis nav efektīvs, pārvaldot izglītību iestādē, to aktualizē Kalvāns, pamatojoties uz OECD pētījumu par izglītības iestāžu vadītājiem, kuru atziņa par vertikālo modeli ir tāda, ka šis modelis nav efektīvs. Kā Kalvāns norāda: “Top-down (vertikālā) vadības modeļa pieeja šodien nav efektīva un kavē skolai progresīvi attīstīties.” (Kalvāns, 2011,72). Kā norāda arī Tonijs Bušs, kopš 1970. gadiem teorētiķi ir pakāpeniski sapratuši, ka formālie modeļi ir "labākajā gadījumā daļēji un sliktākajā gadījumā – nepietiekami. (Chapman, 1993, kā minēts Bush, 2011,193).
5. Izlases privātajās izglītības iestādēs dominē koleģiālais vadīšanas modelis.
6. Vairāku pētīto privāto izglītības iestāžu eksāmenu rezultāti ir augstāki kā vidējie eksāmenu rezultāti Rīgas pamatskolās.
7. Formālo modeļu balstītās privātās izglītības iestādes uzrāda augstāku izglītības kvalitāti, kā vidēji Rīgas pamatskolā.
…
Mūsdienās izglītības vadības teorija pieprasa apvienot līderības un menedžmenta funkcijas, tāpēc vitāli svarīgi piemeklēt laikmetam un ārējās vides ietekmē, atbilstošu vadīšanas modeli, kas veicinātu izglītības kvalitāti. Nepieciešams pētīt, kuri vadīšanas modeļi ir izglītības kvalitāti veicinoši, kā arī, kāda un cik lielā mērā, ir vadīšanas modeļu saistība ar izglītības kvalitāti, kas sevī ietver mācīšanas un mācīšanās procesa kvalitāti- pedagogu profesionālo kompetenci un rezultātu kopumu- skolēnu eksāmenu rezultātus. Bakalaura darba mērķis: pētīt, kāda ir saistība starp izglītības iestādē īstenoto vadīšanas modeli un izglītības kvalitāti. Pētījuma objekts: izglītības kvalitāte. Pētījuma priekšmets: vadīšanas modeļu un izglītības kvalitātes saistība. Bakalaura darba struktūru veido ievads, 3 pamatnodaļas, secinājumi un priekšlikumi. Bakalaura darba pamatteksts izklāstīts 64 lappusēs, darbā iekļautas 6 tabulas, 15 attēli un pievienoti 6 pielikumi. Literatūras un avotu sarakstā iekļautas 37 vienības, no kurām 17 avoti ir svešvalodā. 1. nodaļā raksturotas kvalitātes jēdziena teorijas, izglītības kvalitātes pamatnostādnes teorētiskajā aspektā, izglītības kvalitātes komponentes, kas izriet no izglītības kvalitātes teorētiskajām definīcijām, kā arī raksturoti izglītības kvalitātes mērinstrumenti, kurus izmanto lielu, vidēju un mazu pētījumu veikšanā. 2. nodaļā raksturotas menedžmenta pamatfunkcijas izglītības vadībā, vadības modeļu teorijas, vadības modeļu teorijas, kas piemērojamas pārmaiņu periodos, kā arī 6 vadīšanas modeļu pazīmes un to pielietojums izglītības iestāžu vadībā. 3. nodaļā analizētas Rīgas pašvaldības līdzfinansēto privāto izglītības iestāžu Rīgas pilsētā pedagogu aptaujas anketu rezultāti, formulēti izglītības kvalitāti veicinošie un izglītības kvalitāti kavējošie vadīšanas modeļi, formulēti pedagogu profesionālās kompetences aspekti, kas kavē izglītības kvalitāti un noteikti nepieciešamie uzlabojumi izglītības kvalitātes nodrošināšanā privāto izglītības iestāžu vadītājiem vadīšanas modeļa izvēlē. Atslēgas vārdi: izglītības kvalitāte, privātās izglītības iestādes, vadīšanas modeļi, koleģiālais vadīšanas modelis, pedagogu profesionālā kompetence.
- EFQM, CAF un ISO kvalitātes vadības sistēmu izmantošana vispārējās vidējās izglītības iestādēs
- Personāla pārvaldības stratēģija un darba attiecību vadība "Rīgas pedagoģijas un izglītības vadības akadēmijā"
- Vadīšanas modeļu un izglītības kvalitātes saistība Rīgas pašvaldības līdzfinansētajās privātajās izglītības iestādēs Rīgas pilsētā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Latvijas un ārzemju pieredze kvalitātes vadības sistēmas ieviešanā valsts pārvaldes iestādēs
Дипломная для университета49
-
Kvalitātes vadības sistēmas attīstības problēmas virzieni Latvijā
Дипломная для университета86
-
Personāla vadīšanas būtība, funkcijas un loma SIA X
Дипломная для университета72
-
Kvalitātes vadība lauku tūrisma uzņēmumos
Дипломная для университета104
Оцененный! -
Direktora vietnieks informātikas jautājumos izglītības iestādes vadības darbībā
Дипломная для университета73
Оцененный!