Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
  • Vadīšanas modeļu un izglītības kvalitātes saistība Rīgas pašvaldības līdzfinansētajās privātajās izglītības iestādēs Rīgas pilsētā

     

    Дипломная73 Управление

21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:790347
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 03.04.2020.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 32 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2016–2020 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  IEVADS    6
1.  KVALITĀTES JĒDZIENS IZGLĪTĪBAS IESTĀDĒ    9
1.1.  Kvalitātes jēdziens    9
1.2.  Izglītības kvalitāte    13
1.3.  Izglītības kvalitātes mērinstrumenti    16
1.4.  Skolēnu rezultāti izglītības kvalitātes mērīšanā    19
1.5.  Pedagogu profesionālā kompetence un izglītības kvalitāte    23
1.4.  Izglītības kvalitātes kontrole Latvijā    27
1.5.  Kopsavilkums par izglītības kvalitāti veidojošajiem faktoriem izglītības iestādē    30
2.  VADĪŠANAS MODEĻU RAKSTUROJUMS    31
2.1.  Menedžmenta funkcijas izglītības iestādē    31
2.2.  Vadības modeļi    32
2.3.  Pārmaiņas izglītības vadības koncepcijās    33
2.4.  Formālais vadīšanas modelis    34
2.5.  Politiskais vadīšanas modelis    35
2.6.  Koleģiālais vadīšanas modelis    36
2.7.  Subjektīvais vadīšanas modelis    36
2.8.  Neskaidrais vadīšanas modelis    37
2.9.  Kultūras vadīšanas modelis    37
2.10.  Izglītības iestādē īstenoto vadīšanas modeļu atpazīstamība    38
3.  PRAKTISKĀ PĒTĪJUMA REZULTĀTU APKOPOJUMS UN ANALĪZE    40
3.1.  Pētījuma bāzes apraksts    40
3.2.  Izlases kopas raksturojums    41
3.3.  Izglītības kvalitātes mērīšanas metodes pamatojums    42
3.4.  Izglītības iestādē īstenotā vadīšanas modeļa atpazīstamības pamatojums    43
3.5.  Korelācijas- regresijas modeļa statistikas datu analīzes metode    43
3.6.  Pētījuma norises apraksts    44
3.7.  Pētījuma izlasē izmantotie vadīšanas modeļi    44
3.8.  Vadīšanas modeļa saistība ar skolēnu rezultātiem un cilvēkresursu kvalitāti    46
3.9.  Pedagogu kvalitatīvā sastāva ietekme uz izglītības kvalitāti    49
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    57
  PRIEKŠLIKUMI    60
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI    61
  PIELIKUMI    64
Фрагмент работы

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
1. Pedagogs ir viens no svarīgākajiem posmiem izglītības kvalitātes nodrošināšanā. Pedagogs ir atbildīgs par izglītības iestādē esošo kvalitātes līmeni ar to, cik kvalificēts viņš ir, cik daudz pedagogs attīstās, kāda ir pedagoga attieksme pret izglītības kvalitāti, kādas ir pedagoga spējas diferencēt mācību darbu ikdienā u.tml.
2. Nozīmīga loma skolotāju kvalitatīvam darbam ir arī birokrātisko dokumentu apjomam, pedagogu noslodzei un aizņemtībai.
3. Koleģiālais vadīšanas modelis aktuāls mūsdienu izglītības sfērā. Dažādos laikos bijušas dažādas pārmaiņas un reformas izglītības sistēmās, un katrā sistēmas maiņā teorētiķi piemin koleģialitāti kā priekšnosacījumu veiksmīgai pārmaiņu ieviešanai. Tonijs Bušs un Dāvids Middelvods (Tony Bush; David Middlewood, 2005) uzsver koleģialitātes- komandas darba nozīmīgumu organizācijā, minot ieguvumus no tā, ka izglītības iestāde darbojas komandas darbā: 1) komandas darbs ir noteicošais mērķu noteikšanā; 2) komandas darbs motivē, atbalsta darbiniekus, līdz ar to tas mazina stresu, līdz ar to uzlabojas darba kvalitāte (Bush and Middlewood, 2005, 117, 118). Lielākajā izglītības reformā 80. gados, kad no centralizētas varas izglītība iestāde sāka īstenot decentralizāciju (tāpat arī valstis), tika aktualizēti dažādi koleģiālie vadības modeļi, kā school-based decision making (James W. Guthrie, 2003, 2100), jo šie skolas darbības modeļi palīdz īstenot pārmaiņas, kopā sadarbojoties un pieņemot lēmumus, tiek paplašinātas izglītības iestādes iespējas saglabāt veselumu un resursu kopumu.
4. Vertikālais (formālais) vadīšanas modelis nav efektīvs, pārvaldot izglītību iestādē, to aktualizē Kalvāns, pamatojoties uz OECD pētījumu par izglītības iestāžu vadītājiem, kuru atziņa par vertikālo modeli ir tāda, ka šis modelis nav efektīvs. Kā Kalvāns norāda: “Top-down (vertikālā) vadības modeļa pieeja šodien nav efektīva un kavē skolai progresīvi attīstīties.” (Kalvāns, 2011,72). Kā norāda arī Tonijs Bušs, kopš 1970. gadiem teorētiķi ir pakāpeniski sapratuši, ka formālie modeļi ir "labākajā gadījumā daļēji un sliktākajā gadījumā – nepietiekami. (Chapman, 1993, kā minēts Bush, 2011,193).
5. Izlases privātajās izglītības iestādēs dominē koleģiālais vadīšanas modelis.
6. Vairāku pētīto privāto izglītības iestāžu eksāmenu rezultāti ir augstāki kā vidējie eksāmenu rezultāti Rīgas pamatskolās.
7. Formālo modeļu balstītās privātās izglītības iestādes uzrāda augstāku izglītības kvalitāti, kā vidēji Rīgas pamatskolā.

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −9,98 €
Комплект работ Nr. 1377778
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация