Secinājumi
1. Pirmsskolas izglītības iestādei un pedagogiem ir uzlikta atbildība par bērna vispusējās attīstības sākumposmu, par viņa personības veidošanu un sociālo prasmju kopumu, no kuru esamības un kvalitātes atkarīga tālākā bērna dzīves kvalitāte, tāpēc pedagoģiskā darba kvalitāte ietekmē katra indivīda tālāko dzīves kvalitāti.
2. Speciālās pirmsskolas izglītības iestādēs skolotājiem nepieciešams ne tikai speciālas zināšanās par personām ar speciālām vajadzībām , bet ari pozitīva attieksme pret visiem izglītojamiem un sadarbības prasme. Bērna zināšanu, prasmju un attieksmju veidošana atkarīga no diagnozes un veselības pakāpes, respektīvi – no bērna dotumiem no vienas puses un no pedagogu komandas kompetences, saliedētības, kopējo mērķu izpratnes un no izvēlētā kopīgā darba modeļa.
3. Pedagoģiskā darba kvalitāti ietekmē bērnu dotumi, pedagoga personība, izglītības iestādes vides kultūras tips un darba vides riski un vadītāja kompetence.
4. Kopīgs darbs ir gan grupas gan komandas darbs, kopīgā darba formu izvēlas vadītājs atkarībā no mērķiem un plānotiem rezultātiem. Veidojot stipru komandu, ir iespējams sasniegt sinerģijas efektu, kas būtiski var uzlabot pedagoģiskā darba kvalitāti..
5. Pētījuma dati liecina, ka vispārējās pirmsskolas izglītības iestādēs pedagogu attieksme pret kopīgu darbu ir negatīva, pedagogus neapmierina vadītāja un kolektīva atbalsta kvalitāte, darba organizācija un viņi jūtas nedroši darba kolektīvā.
6. Darbinieku negatīva attieksme pret vadītāja kompetenci, darba organizāciju un komunikācijas kvalitāti izglītības iestādē ietekmē viņu spriedumus par visu kopīgu darbu, un tas tiek novērtēts zemu, darbinieki nejūtas piederīgi.
…