Ar katru uzņēmumu tā ilgtspējība un sociālā atbildība sākās ar klientu – vai klients uzņēmuma produkta iepakojumu varēs nodot otrreizējai pārstrādei, vai produkts ir ilgtspējīgs, videi draudzīgs, nododams, pārdodams tālāk citiem cilvēkiem. Tad fokuss iet uz uzņēmumu, kā viņi izgatavo produktu, kur glabā, kā to utilizē, ko dara ar brāķiem. Vēlāk jāfokusējas uz uzņēmuma sadarbības partneriem. Ja uzņēmums darīs visu savos spēkos lai būtu ilgtspējīgs un ar sociālo atbildību, bet viņa sadarbības partneri pretēji, tad diemžēl sliktais atsvers labo un cik daudz laba uzņēmums izdara, tikpat daudz slikta izdara vēl 5 sadarbības uzņēmumi.
Latvijā viens no galvenajiem EKO zīmes no teicējiem ir Zaļā josta. Tā tiek piešķirta tiem uzņēmumiem, kuri brīvprātīgi ir pievienojušies izlietotā iepakojuma vai videi kaitīgo preču apsaimniekošanas programmai. Zaļā josta Latvijā tiek prezentēta uz šo uzņēmumu iepakojumiem, lai tas ir kā apliecinājums klientiem, ka uzņēmums ir videi draudzīgs un iepakojums tiek pārstrādāts otrreizējās izejvielās (EKO zīme „Zaļā josta” 2022). Protams, šeit pa vidu ir arī solis klientam, kura uzdevums ir iepakojumu iemest attiecīgā dalīto atkritumu konteinerī. Šādi uzņēmums pierāda, kas tas dara savos spēkos iespējamo lai izlietotais iepakojums tiktu savākts, pārstrādāts un tiktu taupīti dabas resursi un samazināti noglabāto resursu atkritumu daudzums izgāstuvēs un poligonos. …